Druk bepalen?

Avatar Lynn
3
Hoi allemaal,

Dit is de eerste maal dat ik deze site gebruik dus is nog even zoeken hoe het allemaal werkt.
Ik heb een heel deel strips waarvan ik graag wil bepalen of ze eerste of tweede druk zijn maar weet niet hoe ik dat kan zien. heeft iemand hier enkele tips voor mij hoe ik dit kan bepalen?

Groetjes
Lynn
Geplaatst op 01/07/2014 Citeren
Avatar
Lynn
Geplaatst op 01/07/2014
Crew
Avatar Veter
7844
Een wat algemeen antwoord kan je hier vinden: 1ste druk

Voor (misschien) een meer specifiek antwoord, zal je ook meer specifiek over je strips moeten zijn. :)
Geplaatst op 02/07/2014 Citeren
Avatar
Veter
Geplaatst op 02/07/2014
Avatar Lynn
3
Dank je wel voor de informatie
Geplaatst op 03/07/2014 Citeren
Avatar
Lynn
Geplaatst op 03/07/2014
Crew
Avatar Veter
7844
Geen probleem.

Ben je er iets mee? Of heb je meer specifieke vragen over een specifieke strip?
Geplaatst op 03/07/2014 Citeren
Avatar
Veter
Geplaatst op 03/07/2014
Avatar Lynn
3
Ja hoor ;o)
Voor de meestre strips weet ik het nu.
Ik zit met een heel deel strips, sommige vind ik zelfs niet terug in de lijst die je op deze site vind.
Ik ga proberen ze stuk per stuk eens te bekijken en voor de voet er foto's van te maken.
Er zullen 'vrees ik' nog veel vragen gaan volgen.
Ik heb liever dat de strips bij iemand terecht komen die er iets mee is, dan dat ze in mijn kast liggen.
Ik vrees alleen dat ze er gaan blijven liggen als ik niet kan bepalen van welke druk ze zijn en van welke tijd.
Ben jij iemand die strips verzameld?
Waar zou ik gegevens kunnen vinden van hele oude strips?
alvast bedankt voor de hulp ;o)
Groetjes
Geplaatst op 03/07/2014 Citeren
Avatar
Lynn
Geplaatst op 03/07/2014
Crew
Avatar Veter
7844
Ik heb veel strips, maar ik ben niet een typische "verzamelaar", denk ik. Ik koop en lees de dingen die ik goed/mooi/leuk vind, maar ik hoef niet perse een bepaald album te hebben om z'n zeldzaamheid, of om een reeks te vervolledigen, of om wat reden ook.

Maar ik ben wel verbaasd dat je strips hebt die je niet kan terugvinden op de site. Ik weet ook wel dat we nog niet alles in de database hebben, maar wat er nog niet instaat zijn dan toch wel de meer ongebruikelijke dingen. :)
Geplaatst op 03/07/2014 Citeren
Avatar
Veter
Geplaatst op 03/07/2014
Verzamelaars zitten er hier heel wat hoor :)
En als je er een scan van maakt in plaats van een foto is het helemaal fantastisch.
Geplaatst op 03/07/2014 Citeren
Avatar
Chris Van de Meerssche
Geplaatst op 03/07/2014
Crew
Avatar cuppenh
1519
Lynn,

Om het iets makkielijker te maken: het grootste onderscheid voor de meeste verzamelaars is (naast de staat vn het album) of het een eerste druk is of niet. Je hoeft dus niet te veel tijd te steken in het bepalen van de druk, of 3e of 15e, het blijft gewoon een herdruk.
Geplaatst op 04/07/2014 Citeren
Avatar
cuppenh
Geplaatst op 04/07/2014