Lijstje Knack

Crew
Avatar Fumetti
3673
In Knack Focus staat het lijstje van beste strips 2014. O kommer en kwel, ik heb er geen enkele van gekocht noch gelezen!
Geplaatst op 10/12/2014 Citeren
Avatar
Fumetti
Geplaatst op 10/12/2014
Crew
Avatar witam
5316
Ik heb er wel een paar van gelezen.. maar of ik die nu al de beste zou omschrijven??

Ijstijd bijvoorbeeld vond ik eigenlijk niet zo goed. Mooi getekend dat wel, maar het verhaal niet zo stevig. Ik had meer verwacht.
Geplaatst op 10/12/2014 Citeren
Avatar
witam
Geplaatst op 10/12/2014
Crew
Avatar fluiten
7764
Laten we het erop houden dat dit een Knack-lijstje is. Heeft dit tijdschrift niet het label voor de 'intelligentere' lezer te zijn? Dan moet je dit wel doorsluizen naar een striplijstje, hé. :(
Geplaatst op 10/12/2014 Citeren
Avatar
fluiten
Geplaatst op 10/12/2014
Gert Meesters heeft nogal een aparte , en vooral niet-commerciële, smaak. Hetzelfde geldt voor het merendeel van hun recensenten. Dus nee, geen doorsnee lijstje.
Geplaatst op 10/12/2014 Citeren
Avatar
Chris Van de Meerssche
Geplaatst op 10/12/2014
Avatar MartinMnd
686
Inderdaad geen doorsnee lijstje. Heb er wel een paar van gelezen. Maar Meer als het klikt in de top 3. Nou nee, bij mij zeer zeker niet. Suikerschedel en Vliegenkoning 3 moet ik nog lezen en heb daar wel hoge verwachtingen van. Panter vond ik zeer goed en IJstijd was ook prima, maar die laatste ook geen top 10 m.i. Wel leuk lijstje met boeken voor buiten de gebaande paden.

Overigens spreken die Franstalige titels me erg aan, maar ja... mijn Frans is nog steeds abominabel slecht te noemen. Hopelijk een vertaling!
Geplaatst op 10/12/2014 Citeren
Avatar
MartinMnd
Geplaatst op 10/12/2014
Crew
Avatar Surya
13271
En hier is het lijstje van onze bezoekers: http://www.stripinfo.be/stats.php?jaar=2014&taal=1&strips :D
Altijd up to date. Je moet er wel zelf nog de reprints uit filteren. Iets dat ik ooit eens zal fixen :)
Geplaatst op 10/12/2014 Citeren
Avatar
Surya
Geplaatst op 10/12/2014
Avatar MartinMnd
686
Origineel geplaatst door Surya
En hier is het lijstje van onze bezoekers: http://www.stripinfo.be/stats.php?jaar=2014&taal=1&strips :D
Altijd up to date. Je moet er wel zelf nog de reprints uit filteren. Iets dat ik ooit eens zal fixen :)


En tenminste 10 stemmen? Ik mis nl. wel wat titels.
Geplaatst op 10/12/2014 Citeren
Avatar
MartinMnd
Geplaatst op 10/12/2014
Origineel geplaatst door Surya
En hier is het lijstje van onze bezoekers: http://www.stripinfo.be/stats.php?jaar=2014&taal=1&strips :D
Altijd up to date. Je moet er wel zelf nog de reprints uit filteren. Iets dat ik ooit eens zal fixen :)

kan je niet gewoon die met een Strip_ID eruit laten (of die zonder strip_ID opnemen)?
Geplaatst op 10/12/2014 Citeren
Avatar
Chris Van de Meerssche
Geplaatst op 10/12/2014
Crew
Avatar Surya
13271
Elke strip heeft die hoor Chris :)

Ik weet hoe ik het moet doen, misschien dat ik dat eens aanpas vandaag :)
Geplaatst op 11/12/2014 Citeren
Avatar
Surya
Geplaatst op 11/12/2014
Crew
Avatar Veter
7844
Dat zou fantastisch zijn, want door de vele herdrukken die er tussen zitten, vind ik dit lijstje als jaaroverzicht eigenlijk een beetje zinloos. :(
Geplaatst op 11/12/2014 Citeren
Avatar
Veter
Geplaatst op 11/12/2014
Origineel geplaatst door Surya
Elke strip heeft die hoor Chris :)

Ik weet hoe ik het moet doen, misschien dat ik dat eens aanpas vandaag :)


euh, ja indeed. stom van mij.
Geplaatst op 11/12/2014 Citeren
Avatar
Chris Van de Meerssche
Geplaatst op 11/12/2014
Crew
Avatar Surya
13271
Ik heb hier al zo een bom aanpassingen klaar staan, die werk ik toch eerst eens af denk ik, anders wordt het te veel testen, ik hou nu mijn vingers al gekruisd :)
Geplaatst op 11/12/2014 Citeren
Avatar
Surya
Geplaatst op 11/12/2014
Crew
Avatar Iyo74
6897
Origineel geplaatst door Veter
Dat zou fantastisch zijn, want door de vele herdrukken die er tussen zitten, vind ik dit lijstje als jaaroverzicht eigenlijk een beetje zinloos. :(

Akkoord, maar ik kan er toch ook inkomen dat er mensen zijn die dit wel interessant vinden. Met name liefhebbers die nog niet veel in de boekenkast staan hebben, zijn misschien wel geïnteresseerd in het vernemen van welke herdrukken sterk worden aangeprezen...
Geplaatst op 11/12/2014 Citeren
Avatar
Iyo74
Geplaatst op 11/12/2014
Crew
Avatar witam
5316
Origineel geplaatst door Iyo74
Origineel geplaatst door Veter
Dat zou fantastisch zijn, want door de vele herdrukken die er tussen zitten, vind ik dit lijstje als jaaroverzicht eigenlijk een beetje zinloos. :(

Akkoord, maar ik kan er toch ook inkomen dat er mensen zijn die dit wel interessant vinden. Met name liefhebbers die nog niet veel in de boekenkast staan hebben, zijn misschien wel geïnteresseerd in het vernemen van welke herdrukken sterk worden aangeprezen...


Ja, ik was ook al eerder aan het denken van een vinkje aan of uit om zelf te beslissen wat wel en wat niet.. is natuurlijk nog meer werk voor Surya..
Geplaatst op 11/12/2014 Citeren
Avatar
witam
Geplaatst op 11/12/2014
Crew
Avatar Surya
13271
Oh, maar herdrukken verbergen zal zowiezo optioneel zijn. Ik denk wel dat het automatisch zal aanstaan.
Geplaatst op 11/12/2014 Citeren
Avatar
Surya
Geplaatst op 11/12/2014
Crew
Avatar witam
5316
Om even een ander lijstje aan te halen...

De top van NRC:

1 Serge Baeken, Sugar
Geestig verhaal over kattenliefde verpakt in spannend vormexperiment. De bladspiegel kent 24 identieke vierkanten, waar tekenaar en kat voortdurend uitbreken. Onthutsend mooi.
Blloan, 80 blz., 16,95 euro.

2 Ivan Petrus Adriaenssens, Elsie en Mairi
Twee Britse verpleegsters openen tijdens de Eerste Wereldoorlog een veldhospitaal bij de frontlinie in België. Brengt de oorlog dichtbij.
Lannoo, 130 blz., 19,99 euro

3 Aimée de Jongh, De terugkeer van de wespendief
Een zelfmoord die hij niet kan verhinderen brengt bij een boekhandelaar herinneringen aan de dood van een jeugdvriend boven.
Oog & Blik / De Bezige Bij, 160 blz., 24,90 euro

4 Joris Vermassen, Het zotte geweld
Aangrijpend en grappig. Vlaamse cabaretier kan de dodelijke ziekte van zijn zus niet verdragen.
Vrijdag, 128 blz., 17,50 euro

5 Dominique Goblet en Kai Pfeiffer, Meer als het klikt
Experimentele, surreële strip over rariteiten bij digitaal daten.
Bries, 176 blz., 33 euro

6 R.J. Wijtsma, Doolhof van Eeden
Experimentele strip in art-nouveaustijl over zoektocht naar paradijs.
Sherpa, 112 blz., 24,95 euro

7 Zidrou en Roger, Michel
Teder portret van een 72-jarige moeder en haar 43-jarige zoon Michel met een verstandelijke beperking. Sierlijk getekend.
Blloan, 56 blz., 14,20 euro

8 Baru, Bloedheet
Broeierige policier met prachtig grofstoffige koppen van amorele boeren en moordenaars.
Casterman, 112 blz., 19,50 euro

9 Ulli Lust, Vandaag is de laatste dag van de rest van je leven
Vrolijk, autobiografisch relaas in kriebeltekeningen over twee punkmeisjes.
Scratch, 464 blz., 29,90 euro

10 Robert v. Raffe, Zonder filter
Verhaal over volwassen worden is visuele trip. Oog&Blik/ De Bezige Bij, 210 blz., 24,90 euro. Voor nostalgische vaders: Victor Hubinon en Jean-Michel Charlier, Roodbaard
Luxe heruitgaven van klassieke strip uit jaren zestig.
Sherpa, 160 blz., 24,95 per deel
Geplaatst op 12/12/2014 Citeren
Avatar
witam
Geplaatst op 12/12/2014