Nieuwe site layout etc.

Avatar iebeltje
123
Hallo iedereen,

Ik wilde een nieuwe thread openen vanuit Sitenieuws - Looks good.

Kreeg deze melding:

De toegang is geweigerd om één van de volgende reden(en):

Enzovoort (de bekende meldingen).

Onderaan staat echter dat ik ingelogd ben.

Lijkt mij tamelijk onlogisch.

Wilde graag een bijlage meesturen, is me echter nog nooit gelukt dat te doen, ondanks dat die bestanden aan alle voorwaarden voldoen (1 bijlage, minder dan 200 kb, .jpg).

Ook collectie gegevens invoeren of aanpassen lukt meer, is dit nog onder constructie?

Vind het ook jammer dat je niet meer in een oogopslag kunt zien wat je ingevuld heb, zoals prijs, waardering enz., maar dat je eerst extra handeling moet uitvoeren, geen vebetering naar mijn idee.

Groeten van Iebeltje
Geplaatst op 12/12/2014 Citeren
Avatar
iebeltje
Geplaatst op 12/12/2014
Crew
Avatar $tripofiel
3314
Hier ben ik het nu volledig mee eens! :)
Geplaatst op 13/12/2014 Citeren
Avatar
$tripofiel
Geplaatst op 13/12/2014
Crew
Avatar Iyo74
6896
Origineel geplaatst door iebeltje
Wilde graag een bijlage meesturen, is me echter nog nooit gelukt dat te doen, ondanks dat die bestanden aan alle voorwaarden voldoen (1 bijlage, minder dan 200 kb, .jpg).

Bijlagen meesturen is op deze site helaas niet mogelijk. De capaciteit om dat alles draaiende te houden zou veel te veel geld kosten en zolang stripinfo.be een vrijwillgerswerk is zonder financiële bijdragen van om het even wie, zal dat zo blijven...
Er is wel een tussenoplossing mogelijk: post je bijlage op een site of dienst die dit toelaat (GoogleDrive,...) en dan kan je het webadres van die file hier invoegen.
Geplaatst op 13/12/2014 Citeren
Avatar
Iyo74
Geplaatst op 13/12/2014
Heb net een vandaag gekochte strip aangevinkt als zijnde in bezit. Je moet dan via dat pop-up venster de gegevens toevoegen. Daarna moest ik om te zien dat mijn gegevens goed opgeslagen waren met F5 de boel verversen, erg omslachtig. Hoop op verbetering
Geplaatst op 13/12/2014 Citeren
Avatar
simonstrip
Geplaatst op 13/12/2014
Crew
Avatar Veter
7841
Je hoeft de pagina niet te verversen hoor. Als je iets aanvinkt als in bezit of gelezen, krijg je de popup om de gegevens in te vullen en op te slaan. Als dat opgeslagen is krijg je onmiddellijk een link naar "details". Daar kan je die persoonlijke gegevens nakijken en eventueel aanpassen. :)

Zelf vind ik het mooi en netjes, en een verbetering, maar uiteraard even wennen. :)
Geplaatst op 13/12/2014 Citeren
Avatar
Veter
Geplaatst op 13/12/2014
Crew
Avatar Iyo74
6896
Origineel geplaatst door iebeltje
Vind het ook jammer dat je niet meer in een oogopslag kunt zien wat je ingevuld heb, zoals prijs, waardering enz., maar dat je eerst extra handeling moet uitvoeren, geen vebetering naar mijn idee.

Misschien een idee voor Surya: i.p.v. te werken met een pop-up, kunnen die gegevens ook verschijnen onder de balk "Deze strip in uw collectie". Op het moment dat 'In bezit', 'Gelezen', 'In verlanglijst' worden aangeklikt, kunnen die zaken dan ook automatisch tevoorschijn komen.
En dan is het misschien mogelijk om in de persoonlijke instellingen ervoor te zorgen dat mensen kunnen kiezen om (al?) deze gegevens al dan niet standaard weer te geven op het moment dat een album in bezit is.
Geplaatst op 13/12/2014 Citeren
Avatar
Iyo74
Geplaatst op 13/12/2014
Origineel geplaatst door Veter
Je hoeft de pagina niet te verversen hoor. Als je iets aanvinkt als in bezit of gelezen, krijg je de popup om de gegevens in te vullen en op te slaan. Als dat opgeslagen is krijg je onmiddellijk een link naar "details". Daar kan je die persoonlijke gegevens nakijken en eventueel aanpassen. :)

Zelf vind ik het mooi en netjes, en een verbetering, maar uiteraard even wennen. :)

Wat ik net weer gemerkt heb: er zijn bv 2 leden die de strip al in hun bezit hebben. Vroeger kreeg je na het aanvinken en opslaan direct te zien dat er dan 3 leden dat album hebben. Tegenwoordig komt die verandering in aantal pas nadat ik "ververst" heb.
Geplaatst op 13/12/2014 Citeren
Avatar
simonstrip
Geplaatst op 13/12/2014
Crew
Avatar Surya
13262
Origineel geplaatst door Iyo74
Origineel geplaatst door iebeltje
Vind het ook jammer dat je niet meer in een oogopslag kunt zien wat je ingevuld heb, zoals prijs, waardering enz., maar dat je eerst extra handeling moet uitvoeren, geen vebetering naar mijn idee.

Misschien een idee voor Surya: i.p.v. te werken met een pop-up, kunnen die gegevens ook verschijnen onder de balk "Deze strip in uw collectie". Op het moment dat 'In bezit', 'Gelezen', 'In verlanglijst' worden aangeklikt, kunnen die zaken dan ook automatisch tevoorschijn komen.
En dan is het misschien mogelijk om in de persoonlijke instellingen ervoor te zorgen dat mensen kunnen kiezen om (al?) deze gegevens al dan niet standaard weer te geven op het moment dat een album in bezit is.

Wel, de meningen zijn duidelijk verdeeld. Ik wou vooral het plaatsgebruik in de pagina beperken. Ik zal er een optie van maken.
Geplaatst op 13/12/2014 Citeren
Avatar
Surya
Geplaatst op 13/12/2014
Crew
Avatar Surya
13262
Origineel geplaatst door simonstrip
Wat ik net weer gemerkt heb: er zijn bv 2 leden die de strip al in hun bezit hebben. Vroeger kreeg je na het aanvinken en opslaan direct te zien dat er dan 3 leden dat album hebben. Tegenwoordig komt die verandering in aantal pas nadat ik "ververst" heb.

Dat is inderdaad nog een schoonheidsfoutje :)
Geplaatst op 13/12/2014 Citeren
Avatar
Surya
Geplaatst op 13/12/2014
Crew
Avatar Iyo74
6896
Nog iets wat ik net opmerkte: in de smartphone-lay-out heb ik even moeten zoeken naar de score van het album. Bleek die helemaal onderaan te staan. Zelf vind ik dit niet handig omdat dat zowat het eerste is dat ik raadpleeg als ik een album wil kopen. Dat is dus wel even scrollen als er behoorlijk wat versies aanwezig zijn...
Geplaatst op 14/12/2014 Citeren
Avatar
Iyo74
Geplaatst op 14/12/2014
Wat me ook opvalt, gebruik chrome laatste stable versie, dat wanneer je de datum bij album ingave ingeeft je 2 calenders ziet die op elkaar liggen, eerst diegene met de Stripinfo layout en dan een met een andere layout.

Wanneer je de eerste per toeval wegklikt werkt de tweede ook niet meer en moet je de pop-up afsluiten en weer herbeginnen.
Geplaatst op 14/12/2014 Citeren
Avatar
Royale de luxe
Geplaatst op 14/12/2014
Crew
Avatar Surya
13262
Origineel geplaatst door Iyo74
Nog iets wat ik net opmerkte: in de smartphone-lay-out heb ik even moeten zoeken naar de score van het album. Bleek die helemaal onderaan te staan. Zelf vind ik dit niet handig omdat dat zowat het eerste is dat ik raadpleeg als ik een album wil kopen. Dat is dus wel even scrollen als er behoorlijk wat versies aanwezig zijn...

Genoteerd, ik zal deze info bovenaan plaatsen
Geplaatst op 14/12/2014 Citeren
Avatar
Surya
Geplaatst op 14/12/2014
Crew
Avatar Surya
13262
Origineel geplaatst door Royale de luxe
Wat me ook opvalt, gebruik chrome laatste stable versie, dat wanneer je de datum bij album ingave ingeeft je 2 calenders ziet die op elkaar liggen, eerst diegene met de Stripinfo layout en dan een met een andere layout.

Wanneer je de eerste per toeval wegklikt werkt de tweede ook niet meer en moet je de pop-up afsluiten en weer herbeginnen.

Ah, heeft Chrome die functionaliteit toegevoegd. Damn, dan zal ik daar iets moten aan doen.
Geplaatst op 14/12/2014 Citeren
Avatar
Surya
Geplaatst op 14/12/2014
Crew
Avatar Veter
7841
In de tabletversie van Firefox krijg ik ook 2 kalenders, en slaag ik er niet in om met 1 van beide een aankoopdatum op te slaan.
In de pc-versie van Opera krijg ik een datumveld (dd/mm/jjjj) en een kalender, en kan ik ook bij geen van beide een datum opslaan.
Geplaatst op 14/12/2014 Citeren
Avatar
Veter
Geplaatst op 14/12/2014
Crew
Avatar Surya
13262
Zelfde oorzaak. Ik zie nog hoe ik dat moet oplossen.
Geplaatst op 14/12/2014 Citeren
Avatar
Surya
Geplaatst op 14/12/2014
Crew
Avatar Iyo74
6896
Nog een vraagje: komt de optie om standaard de coverteksten te tonen terug? Of wordt dit voor altijd naar het rijk der pop-ups verbannen?
Geplaatst op 15/12/2014 Citeren
Avatar
Iyo74
Geplaatst op 15/12/2014
Crew
Avatar Surya
13262
Ik zal het terug toevoegen
Geplaatst op 15/12/2014 Citeren
Avatar
Surya
Geplaatst op 15/12/2014
Crew
Avatar Surya
13262
Zo zie, dat werkt terug :)
Geplaatst op 15/12/2014 Citeren
Avatar
Surya
Geplaatst op 15/12/2014
Crew
Avatar Iyo74
6896
Origineel geplaatst door Surya
Zo zie, dat werkt terug :)

http://stripinfo.be/forum/images/icons/icon16.gif
TOF! Bedankt. Ziet er goed uit (hoewel ik nog eens moet checken hoe het eruit ziet bij véél covertekst).
Geplaatst op 15/12/2014 Citeren
Avatar
Iyo74
Geplaatst op 15/12/2014
Crew
Avatar Surya
13262
Origineel geplaatst door Iyo74
Origineel geplaatst door Surya
Zo zie, dat werkt terug :)

http://stripinfo.be/forum/images/icons/icon16.gif
TOF! Bedankt. Ziet er goed uit (hoewel ik nog eens moet checken hoe het eruit ziet bij véél covertekst).

Wel, ik heb gezorgd dat de covertekst, opmerking inhoud en opmerking uitgave naast elkaar komen te staan. Dus bij een lange tekst zal het wel lang worden. Op termijn pas ik het wel eens aan dat de breedte afhankelijk is van het aantal van deze velden dat ingevuld is.
Geplaatst op 15/12/2014 Citeren
Avatar
Surya
Geplaatst op 15/12/2014
Crew
Avatar Iyo74
6896
Origineel geplaatst door Surya
Wel, ik heb gezorgd dat de covertekst, opmerking inhoud en opmerking uitgave naast elkaar komen te staan. Dus bij een lange tekst zal het wel lang worden. Op termijn pas ik het wel eens aan dat de breedte afhankelijk is van het aantal van deze velden dat ingevuld is.

Een andere mogelijkheid is om alle tekst boven de x aantal tekens te verbergen met een optie 'meer weergeven'. Ooit... ;)
Geplaatst op 15/12/2014 Citeren
Avatar
Iyo74
Geplaatst op 15/12/2014
Crew
Avatar Surya
13262
Dat kan uiteraard ook en het is minder werk :)
Geplaatst op 15/12/2014 Citeren
Avatar
Surya
Geplaatst op 15/12/2014
Crew
Avatar Iyo74
6896
Origineel geplaatst door Surya
Dat kan uiteraard ook en het is minder werk :)

Als dat niet mooi is... :))
Geplaatst op 16/12/2014 Citeren
Avatar
Iyo74
Geplaatst op 16/12/2014
Avatar Bor
327
Prachtig dat bij de reeks in een keer kan zien welke in je collectie zitten ( met dat boekje ervoor bedoel ik )
Zou het ook mogelijk zijn dat je kan zien welke daadwerkelijk in je collectie zitten en welke op je wenslijst?
Misschien door het boekje te kleuren ofzo.
Geplaatst op 21/12/2014 Citeren
Avatar
Bor
Geplaatst op 21/12/2014
Crew
Avatar Surya
13262
Ik denk dat ik er voor zal zorgen dat er meer info te zien is als je er met de muis over beweegt.
Geplaatst op 21/12/2014 Citeren
Avatar
Surya
Geplaatst op 21/12/2014
Avatar Bor
327
Klinkt goed :)
Geplaatst op 21/12/2014 Citeren
Avatar
Bor
Geplaatst op 21/12/2014
Crew
Avatar Fumetti
3673
Surya, een simpel vraagje (maar ik heb geen idee of het ook simpel te realiseren is...):
een album in onze collectie wordt nu aangeduid met een icoontje in 't zwart. Zowel voor in bezit als verlanglijst. Zou het niet beter zijn met 2 kleuren te werken? Alles in bezit int zwa en in verlanglijst int rood? Zou ik overzichtelijker vinden.

Uiteraard een probleem voor wie een zwart/wit scherm zou hebben (ja, ik stam uit de periode dat dit zelfs op computers bestond!) :)
Geplaatst op 25/12/2014 Citeren
Avatar
Fumetti
Geplaatst op 25/12/2014
Crew
Avatar Iyo74
6896
Origineel geplaatst door Fumetti
Surya, een simpel vraagje (maar ik heb geen idee of het ook simpel te realiseren is...):
een album in onze collectie wordt nu aangeduid met een icoontje in 't zwart. Zowel voor in bezit als verlanglijst. Zou het niet beter zijn met 2 kleuren te werken? Alles in bezit int zwa en in verlanglijst int rood? Zou ik overzichtelijker vinden.

Uiteraard een probleem voor wie een zwart/wit scherm zou hebben (ja, ik stam uit de periode dat dit zelfs op computers bestond!) :)

Geen slecht idee en bovendien -als ik me als leek niet zwaar vergis- niet zo héél erg moeilijk te realiseren.
Geplaatst op 25/12/2014 Citeren
Avatar
Iyo74
Geplaatst op 25/12/2014
Crew
Avatar Surya
13262
Origineel geplaatst door Fumetti
Surya, een simpel vraagje (maar ik heb geen idee of het ook simpel te realiseren is...):
een album in onze collectie wordt nu aangeduid met een icoontje in 't zwart. Zowel voor in bezit als verlanglijst. Zou het niet beter zijn met 2 kleuren te werken? Alles in bezit int zwa en in verlanglijst int rood? Zou ik overzichtelijker vinden.

Uiteraard een probleem voor wie een zwart/wit scherm zou hebben (ja, ik stam uit de periode dat dit zelfs op computers bestond!) :)

Ik ga zo iets doen ja, bedankt
Geplaatst op 25/12/2014 Citeren
Avatar
Surya
Geplaatst op 25/12/2014
Crew
Avatar Fumetti
3673
Wou nioeuw onderwerp starten maar dat lukte niet, dus doe ik het hier.

Ik was net door mn "verlanglijst" aan het gaan en zag dat ik af en toe als ik strip kocht vergat die uit mn verlanglijst te klikken. Om zoiets snel te kunnen checken zou de keuze "in bezit én in verlanglijst" samen wel nuttig zijn. Haalbaar, Surya?
Geplaatst op 08/03/2015 Citeren
Avatar
Fumetti
Geplaatst op 08/03/2015
Crew
Avatar Surya
13262
Dat kan al met behulp van de weergaveopties bovenaan het collectiebeheer: stripinfo.be/member_collection.php?bezitj=1&wishlistj=1

Maar ik zal zorgen dat als je iets in bezit aanvinkt, dat de verlanglijst weg gaat
Geplaatst op 08/03/2015 Citeren
Avatar
Surya
Geplaatst op 08/03/2015
Origineel geplaatst door Surya
Dat kan al met behulp van de weergaveopties bovenaan het collectiebeheer: stripinfo.be/member_collection.php?bezitj=1&wishlistj=1

Maar ik zal zorgen dat als je iets in bezit aanvinkt, dat de verlanglijst weg gaat


2 bemerkingen
1) enkel exact hetzelfde album. Er zijn misschien mensen die verschillende versies van een album willen hebben.
Yes, they exist...
2) mensen die maar 1 versie moeten hebben maar een een andere versie in hun verlanglijst zitten hebben, willen die misschien weg.
-> check + boodschap: "U hebt een andere versie in uw verlanglijst, wilt u die verwijderen " of zoiets?

Geplaatst op 08/03/2015 Citeren
Avatar
Chris Van de Meerssche
Geplaatst op 08/03/2015
Crew
Avatar woelfie
4108
Persoonlijk vind ik dat er belangrijker aanpassingen aan de orde zijn dan iets waarvoor een eenvoudige zoekopdracht "in bezit én in verlanglijst" al een oplossing biedt.
Maar als dat eenvoudig te implementeren is, waarom niet.
Geplaatst op 08/03/2015 Citeren
Avatar
woelfie
Geplaatst op 08/03/2015
Crew
Avatar Surya
13262
Origineel geplaatst door Chris Van de Meerssche
Origineel geplaatst door Surya
Dat kan al met behulp van de weergaveopties bovenaan het collectiebeheer: stripinfo.be/member_collection.php?bezitj=1&wishlistj=1

Maar ik zal zorgen dat als je iets in bezit aanvinkt, dat de verlanglijst weg gaat


2 bemerkingen
1) enkel exact hetzelfde album. Er zijn misschien mensen die verschillende versies van een album willen hebben.
Yes, they exist...
2) mensen die maar 1 versie moeten hebben maar een een andere versie in hun verlanglijst zitten hebben, willen die misschien weg.
-> check + boodschap: "U hebt een andere versie in uw verlanglijst, wilt u die verwijderen " of zoiets?


Ik snap 'm. Goed idee, maar voorlopig beperk ik het tot de zelfde uitgave omdat dat weinig werk is
Geplaatst op 09/03/2015 Citeren
Avatar
Surya
Geplaatst op 09/03/2015