Marvel US comics

De laatste tijd ben ik Marvel US comics beginnen verzamelen, voornamelijk via marktplaats maar de keuze is vrij beperkt.

Heb ook wat sites van Nederlandse comicshops bekeken maar die zijn vrij duur in vergelijking met de Amerikaanse prijzen die je bv op Amazon vind.

Heeft iemand ervaring met rechtstreeks uit de USA of UK te bestellen, bv via Amazon of misschien een comicshop?

Concreet, iemand tips hoe ik zo goedkoop mogelijk US comics kan bestellen (maar toch met een ruime keuze), ik zoek voornamelijk tweedehands comics, niet zozeer nieuwe.
Geplaatst op 28/01/2015 Citeren
Avatar
Se7en1973
Geplaatst op 28/01/2015
Ik koop mijn betere comics bij bookdepository, dat zijn dan meer graphic novels.

Je kan ook eens kijken bij Cheap-comics.com, dat is een NL website en je kan daar vrij goedkoop kopen.
Geplaatst op 28/01/2015 Citeren
Avatar
Royale de luxe
Geplaatst op 28/01/2015
Ik zoek vooral Marvel, maar die site cheap-comics was ik al eens tegen gekomen en de prijzen liggen daar soms 3x hoger dan de US prijzen.

Bv tpb Comic van she-hulk die ik wil kost daar 19,99? en op Amazon 6,99$

Geplaatst op 28/01/2015 Citeren
Avatar
Se7en1973
Geplaatst op 28/01/2015
Crew
Avatar witam
5316
Als ik het me goed herinner van amazon usa kwam er nog verzendkosten bij (4 dollar?) en tax ? (geen idee meer) en kan je pakket aan de europese grens gestopt worden en extra belast worden.
Geplaatst op 28/01/2015 Citeren
Avatar
witam
Geplaatst op 28/01/2015
Crew
Avatar woelfie
4125
Import uit de USA is onderhevig aan douanekosten.
Daarbuiten kan je effectief sommige comics goedkoper vinden bij amazon. Check wel eens amazon.co.uk, dat geeft vaak hetzelfde aanbod, maar dan binnen Europa. Weet wel dat de prijzen van amazon vaak tweedehands betreffen, en dan ben je zowiezo afhankelijk van het originele land. Anderzijds zijn de de prijzen van amazon inderdaad vaak lager dan elders, maar dat heeft ook te maken met de lagere kosten die ze hebben, lees: (te) lage lonen voor hun werknemers (voor sommige lezers is het ethisch aspect ook belangrijk)

Als je vintage comics wil kopen (dus geen TP), veel geluk om iets buiten de USA te vinden. Uit ervaring weet ik dat je voor oudere comics aangewezen bent op de snuffelbakken bij de lokale handelaar, maar dat is vaak beperkt. Persoonlijk heb ik wel goede ervaringen met forbidden zone in Brussel, en qua import met mycomicshop.com (maar reken daar dan we de douanekosten bij).
Geplaatst op 29/01/2015 Citeren
Avatar
woelfie
Geplaatst op 29/01/2015
Crew
Avatar cuppenh
1519

In de afgelopen decennia gebruikte ik meestal deze:
www.milehighcomics.com en www.mycomicshop.com.
Daar heb ik alleen goede ervaringen mee gehad in de loop der jaren.
Dingen waar je mee moet opletten:
Ze zitten in verschillende delen van de USA dus bereikbaarheid en prijsstelling van comics varieert fluks, vergelijk eerst beide sites waar de goedkoopste versies beschikbaar zijn.
Comics in hogere gradering kunnen vrij duur zijn. Indien geen bezwaar is VeryGood meestal de beste keus in kwaliteit/prijs relatie.
Verzendkosten kunnen tegenwoordig fors oplopen (reken in algemeen op 10-15% van je comics bedrag) maar meestal hebben ze acties waarbij bestellingen boven b.v. $100 vermindering op of zelfs vrijwaring van verzendkosten meebrengt.
Daartegen staat dan weer dat het tegenwoordig steeds moeilijker is om zendingen vanuit de USA (dus buiten de Eurozone) uit handen van de douane te houden. Reken in ieder geval erop dat je Invoerbelasting, inklaringskosten en BTW 6% noet bijbetalen.
Dit kan ook in de papieren lopen als je niet uitkijkt.
(Kleine pakketjes hebben grote verzendkosten en kleine douanekosten;
grote pakketjes hebben (in vergelijking) kleine verzendkosten en grote douanekosten)





Geplaatst op 29/01/2015 Citeren
Avatar
cuppenh
Geplaatst op 29/01/2015
Origineel geplaatst door Se7en1973
Ik zoek vooral Marvel, maar die site cheap-comics was ik al eens tegen gekomen en de prijzen liggen daar soms 3x hoger dan de US prijzen.

Bv tpb Comic van she-hulk die ik wil kost daar 19,99? en op Amazon 6,99$



Cheapcomics is echt wel bij de goedkoopste hoor. Je kan beter met Amazon.de of amazon.fr vergelijken.
En er zijn douanerechten als je bij Amazon.com koopt. En de douane springt niet bepaald zachtzinnig om met je comics. Ik spreek uit ervaring...

Geplaatst op 29/01/2015 Citeren
Avatar
Chris Van de Meerssche
Geplaatst op 29/01/2015
Avatar Bor
327
Ik bestel regelmatig bij amazon.co.uk en soms bij amazon.com.
Tot op heden heb ik geen douane problemen gehad en is het altijd netjes bezorgt.
Levering uit de VS duurt wel erg lang.

Geplaatst op 29/01/2015 Citeren
Avatar
Bor
Geplaatst op 29/01/2015