Collectiebeheer: staat van album

Als ik bij de strip op de site kijk kan bij de collectie van alles invullen, score, datum prijs druk en meer. Er staat ook een vak met opmerkingen. Daar kan je natuurlijk alles verder invullen (handmatig).
Wat ik eigenlijk handig zou vinden is een vakje waarin je direct kan aanvinken hoe de conditie van je album is. Dus nieuw, goede staat, minder, losse bladen, nietgaatjes en dergelijke. Dan kan je invullen zonder iedere keer alles te moeten schrijven.
Geplaatst op 03/04/2015 Citeren
Avatar
simonstrip
Geplaatst op 03/04/2015
Crew
Avatar Surya
13262
Het lijkt me logischer daar een dropdown lijst van te maken ipv vinkjes. Genoteerd.

We zullen best wel eens een goede lijst opstellen van mogelijke waardes zodat we zo veel mogelijk kunnen coveren zonder daar een eindeloze lijst te hebben
Geplaatst op 03/04/2015 Citeren
Avatar
Surya
Geplaatst op 03/04/2015
Als dat kan graag.
Ik heb in de loop der jaren veel aangeschaft, een gedeelte nieuw en wat er niet meer in de winkel te koop was heb ik op rommelmarkten en in tweedehandswinkels op de kop getikt. Daar is wel eens een album tussen dat ik gekocht heb om het verhaal te kunnen lezen. Dat album hoop je dan later in betere conditie tegen te komen.
In Amerika werken ze geloof ik met cijfers waar dan 10/10 de nieuwstaat is.
Geplaatst op 03/04/2015 Citeren
Avatar
simonstrip
Geplaatst op 03/04/2015
Crew
Avatar Surya
13262
Dat kan uiteraard ook, met een nummer werken. Maar dan zie je wel niet aan dat nummer wat presies de beschadigingen zijn
Geplaatst op 03/04/2015 Citeren
Avatar
Surya
Geplaatst op 03/04/2015
als er zo'n systeem komt, vraag ik me wel af hoe we dat zo een beetje kunnen uniformiseren.
wat is het verschil tussen nieuwstaat, heel goede staat en goede staat?

En om de regels van CGC-grade te volgen, zouden we al wat expertise in huis moeten hebben.
Enig idee hoe dat bij Kakapipi gaat? Of geeft iedereen daar maar de conditie waar hij zin in heeft?
Geplaatst op 03/04/2015 Citeren
Avatar
Chris Van de Meerssche
Geplaatst op 03/04/2015
dat zou fluiten toch moet weten.

ik dacht dat ze daar 5 graden kenden, nieuwstaat, bijna nieuwstaat, goede staat, redelijke staat en slechte staat
Geplaatst op 03/04/2015 Citeren
Avatar
simonstrip
Geplaatst op 03/04/2015
Avatar gedo
42
Catawiki hanteert, Nieuwstaat, bijna nieuwstaat, goede staat, redelijke staat en slechte staat. Zelf mis ik daar soms, zeer goede en matige staat. Maar met die erbij kom je denk ik een heel eind.
Geplaatst op 03/04/2015 Citeren
Avatar
gedo
Geplaatst op 03/04/2015
Avatar Bor
327
Daar is het meer de Conditie waar men zin in heeft, niet iedereen denkt hetzelfde over goede staat of bijna Nieuwstaat.

Origineel geplaatst door Chris Van de Meerssche
als er zo'n systeem komt, vraag ik me wel af hoe we dat zo een beetje kunnen uniformiseren.
wat is het verschil tussen nieuwstaat, heel goede staat en goede staat?

En om de regels van CGC-grade te volgen, zouden we al wat expertise in huis moeten hebben.
Enig idee hoe dat bij Kakapipi gaat? Of geeft iedereen daar maar de conditie waar hij zin in heeft?


Geplaatst op 03/04/2015 Citeren
Avatar
Bor
Geplaatst op 03/04/2015
Dit blijft toch altijd een heikel punt. Wie verkoopt probeert zo positief mogelijk zijn waren aan te bieden tussen de grenzen van het toelaatbare (buiten echte bedriegers natuurlijk). Vooral als de waren niet nieuw zijn. Je kan daar nog zo een goed systeem op bouwen. Het is uiteindelijk de verantwoordelijkheid van de eindgebruiker om dat zo duidelijk mogelijk te omschrijven en er eventueel beelden bij te doen.

Zelfs als het voor eigen gebruik, verzamelen, is ga je als individu er een andere score aangeven. Daarom: Het doet er niet echt toe, tot zolang er een onderscheid wordt gemaakt in 5 of meer klassen.

Geplaatst op 04/04/2015 Citeren
Avatar
Royale de luxe
Geplaatst op 04/04/2015
Voor mij is het puur voor eigen gebruik. Als ik een strip nieuw gekocht heb vul ik nieuwstaat in. Bij een tweedehands aankoop kijk je naar de staat. Het gaat er mij om dat ik in mijn verzameling de erg slecht exemplaren eruit kan vissen om die (ooit) nog eens te vervangen.
Geplaatst op 04/04/2015 Citeren
Avatar
simonstrip
Geplaatst op 04/04/2015
Avatar Bor
327
Ik zou het ook handig vinden, zoeken ik makkelijk zien welke ik nog wil vervangen.
Geplaatst op 04/04/2015 Citeren
Avatar
Bor
Geplaatst op 04/04/2015
Crew
Avatar Fumetti
3673
De staat waarin het album zich bevindt hoeft ook niet zichtbaar te zijn voor de andere gebruikers van deze site hé. Nu is dat toch ook zo? Je kan zien hoeveel gebruikers de strip in bezit hebben, maar niet wie. Hoeft ook niet, vind ik.
Geplaatst op 04/04/2015 Citeren
Avatar
Fumetti
Geplaatst op 04/04/2015
Crew
Avatar Surya
13262
Als ik er ooit eens aan toekom, zal de site een marktplaats krijgen. De mannen denken al vooruit ;)

Ja, dat weten we al een tijdje ...
Geplaatst op 04/04/2015 Citeren
Avatar
Surya
Geplaatst op 04/04/2015
Crew
Avatar Fumetti
3673
Juist, dat had je al eens gezegd :-)
Geplaatst op 04/04/2015 Citeren
Avatar
Fumetti
Geplaatst op 04/04/2015