site instabiel

De site is weer erg instabiel. Ik heb net een paar covers toegevoegd en ben er tijdens het toevoegen een keer of vijf uitgegooid. Ook het up-loaden duurt lang, hoop dat het straks weer goed gaat.
Geplaatst op 02/05/2015 Citeren
Avatar
simonstrip
Geplaatst op 02/05/2015
Ik kan al enkele dagen niet meer aan mijn collectie (http://www.stripinfo.be/member_collection.php?bezitj=1). Na lange tijd wachten komt er gewoon een blanco pagina. Zoals in een post vorige maand verteld: een hoop links genereren ook SQL errors. Dan zwijgen we nog over de snelheid van de site!

Enfin: de site biedt veel, maar heeft enorm te lijden onder haar instabiliteit. Als het probleem financieel is - er van uitgaande dat het grootste performanceprobleem in de hardware achter de DB schuilt en niet in de code en queries - zet misschien een Donate-knop ergens of zo. Ik wil wel een steentje bijdragen om de site weer op poten te krijgen.
Geplaatst op 20/05/2015 Citeren
Avatar
jjanssens
Geplaatst op 20/05/2015
http://www.stripinfo.be/member_collection.php?member=jjanssens

Tiens, ik kan je collectie wel zien
Geplaatst op 20/05/2015 Citeren
Avatar
Chris Van de Meerssche
Geplaatst op 20/05/2015
Origineel geplaatst door Chris Van de Meerssche
http://www.stripinfo.be/member_collection.php?member=jjanssens

Tiens, ik kan je collectie wel zien


Ik geraak er niet op... blijft laden, er moet dus wel ergens een probleem zijn, want voor de rest werkt de site goed bij mij.

Geplaatst op 22/05/2015 Citeren
Avatar
Royale de luxe
Geplaatst op 22/05/2015
browsers?

ikke FF
Geplaatst op 22/05/2015 Citeren
Avatar
Chris Van de Meerssche
Geplaatst op 22/05/2015
Chrome
Geplaatst op 22/05/2015 Citeren
Avatar
Royale de luxe
Geplaatst op 22/05/2015
Ik heb ook iets soortgelijks voor.
Als ik mijn collectie bekijk krijg ik alles perfect te zien, buiten bij de letter S.
Volgens mij is er ergens een 'Suske en Wiske'-album dat voor een blokkage zorgt.
Bekijk ik mijn collectie bvb via http://www.stripinfo.be/member_collection.php?member=hellspawn en ga ik meteen naar de letter 'S', dan kan ik alles perfect bekijken tot en met pagina 9, vanaf pagina 10 krijg ik een witte pagina te zien.
Geplaatst op 30/06/2015 Citeren
Avatar
hellspawn
Geplaatst op 30/06/2015
Crew
Avatar Surya
13264
Ik denk dat de queries van de collectie serieus veel werk nodig hebben. Ik denk dat ze domweg te zwaar zijn.
Geplaatst op 30/06/2015 Citeren
Avatar
Surya
Geplaatst op 30/06/2015
Lijkt mij bizar. In welke zin is de query om de gegevens op pagina 10 na te kijken zwaarder dan die van pagina 9?
Wanneer ik naar mijn ongelezen strips kijk loopt dit ook vast ergens tussen de Suske en Wiskes, vandaar dat ik het gevoel had dat het probleem bij 1 van die records ligt.
Geplaatst op 30/06/2015 Citeren
Avatar
hellspawn
Geplaatst op 30/06/2015
Avatar Bor
327
dat gevoel heb ik ook, ik heb al tijden dit probleem. En alleen bij de S.
Geplaatst op 30/06/2015 Citeren
Avatar
Bor
Geplaatst op 30/06/2015
Crew
Avatar Surya
13264
Origineel geplaatst door hellspawn
Lijkt mij bizar. In welke zin is de query om de gegevens op pagina 10 na te kijken zwaarder dan die van pagina 9?
Wanneer ik naar mijn ongelezen strips kijk loopt dit ook vast ergens tussen de Suske en Wiskes, vandaar dat ik het gevoel had dat het probleem bij 1 van die records ligt.

Mogelijks, maar ik heb de indruk dat het een timeout is. Het zou kunnen dat de gegevens op die pagina het zoeken in meer records nodig hebben, afhankelijk van hoe de query geschreven is.
Geplaatst op 30/06/2015 Citeren
Avatar
Surya
Geplaatst op 30/06/2015
Crew
Avatar Fumetti
3673
Heb het vandaag getest met de leeter S en alle 17 pagina's laadden. Traag, maar toch
Geplaatst op 30/06/2015 Citeren
Avatar
Fumetti
Geplaatst op 30/06/2015
Crew
Avatar Surya
13264
Dat versterkt mijn vermoeden dat de query te zwaar is. Als de server het even minder zwaar te verduren heeft, zal het soms lukken, maar op drukke momenten beslist hij dan dat het te lang duurt.
Geplaatst op 30/06/2015 Citeren
Avatar
Surya
Geplaatst op 30/06/2015
Origineel geplaatst door Surya
Dat versterkt mijn vermoeden dat de query te zwaar is. Als de server het even minder zwaar te verduren heeft, zal het soms lukken, maar op drukke momenten beslist hij dan dat het te lang duurt.


Als die query te zwaar is voor de S, moet die toch ook te zwaar zijn voor de rest? Ik kan me niet inbeelden dat je een specifieke query hebt voor een bepaalde letter.
Natuurlijk, er beginnen heel veel strips met een S, en bij reeksen als Susken en wisken zitten veel alternatieve uitgaven.
Aangezien het een tijdje duurt om een collectie op te laden, vermoed ik niet dat elke collectie apart opgelsagen wordt, maar ergens in een werkbestand dat achteraf gecleand wordt?
Geplaatst op 30/06/2015 Citeren
Avatar
Chris Van de Meerssche
Geplaatst op 30/06/2015
Crew
Avatar Surya
13264
Ik denk dat in die query veeeel joins zitten, er is maar 1 query als ik me niet vergis. Dus alle collectie, reeks, uitgever en auteurdata wordt daar samengezwierd. Bij een reeks als Sus & Wis kan dat denk ik wel voor problemen zorgen.
Geplaatst op 01/07/2015 Citeren
Avatar
Surya
Geplaatst op 01/07/2015
ja, dat kan ik geloven...

je denkt dat.. heb je die query dan niet zelf geschreven?

Maar had je me niet eens gezegd dat er maar 1 bestand is voor de data en 1 bestand voor de afbeeldingen? Dan zou je toch niet te veel joins moeten hebben?

Geplaatst op 01/07/2015 Citeren
Avatar
Chris Van de Meerssche
Geplaatst op 01/07/2015
Crew
Avatar Surya
13264
Ik heb die query zelf geschreven... meer dan 10 jaar geleden :)

Er is een databank met vele tabellen voor de data, de afbeeldingen zijn gewoon files in een directory

Als je een query schrijft die zowat alle tabellen met het meeste data (collecties, strips, reeksen, auteurs....) combineert... Niet optimaal :)
Geplaatst op 01/07/2015 Citeren
Avatar
Surya
Geplaatst op 01/07/2015
Crew
Avatar Fumetti
3673
Wanneer zijn jullie met deze stie gestart? En wie waren de initiatiefnemers-pioniers?
Geplaatst op 01/07/2015 Citeren
Avatar
Fumetti
Geplaatst op 01/07/2015
Origineel geplaatst door Surya
Ik heb die query zelf geschreven... meer dan 10 jaar geleden :)

Er is een databank met vele tabellen voor de data, de afbeeldingen zijn gewoon files in een directory

Als je een query schrijft die zowat alle tabellen met het meeste data (collecties, strips, reeksen, auteurs....) combineert... Niet optimaal :)


oef, ja dat je je die niet herinnert, da's normaal :-)
'k zou zeggen, ik kijk er eens naar, maar ik heb ook maar een basiscursus SQL voor AS/400 gehad...


Geplaatst op 01/07/2015 Citeren
Avatar
Chris Van de Meerssche
Geplaatst op 01/07/2015
deze site is van Surya.
Geplaatst op 01/07/2015 Citeren
Avatar
Chris Van de Meerssche
Geplaatst op 01/07/2015
Crew
Avatar Surya
13264
Origineel geplaatst door Chris Van de Meerssche
Origineel geplaatst door Surya
Ik heb die query zelf geschreven... meer dan 10 jaar geleden :)

Er is een databank met vele tabellen voor de data, de afbeeldingen zijn gewoon files in een directory

Als je een query schrijft die zowat alle tabellen met het meeste data (collecties, strips, reeksen, auteurs....) combineert... Niet optimaal :)


oef, ja dat je je die niet herinnert, da's normaal :-)
'k zou zeggen, ik kijk er eens naar, maar ik heb ook maar een basiscursus SQL voor AS/400 gehad...

Moet gewoon die pagina herschrijven om mijn objecten te gaan gebruiken. Dan zullen enkel de gegevens die nodig zijn opgehaald worden. Het zullen meer queries, maar allemaal veeeeel lichtere zijn, waardoor het in totaal sneller zou moeten worden.
Geplaatst op 01/07/2015 Citeren
Avatar
Surya
Geplaatst op 01/07/2015
Crew
Avatar Surya
13264
Origineel geplaatst door Chris Van de Meerssche
deze site is van Surya.

Zo is dat :) Ik ben er in 1999 mee gestart onder de naam De 9de kunst, maar omdat iedereen in de knoop zat met de9dekunst.be heb ik in 2005 de stripinfo.be url gekocht. Geen spijt van :)
Ook ergens rond die tijd heb ik het invoersysteem opengesteld voor gebruikers, en toen was het hek van de dam. Sinds dien is de inhoud geëxplodeerd van 5000 uitgaves naar meer dan 250000 met dank aan de gebruikers en al mijn uiterst waardevolle medewerkers!
Geplaatst op 01/07/2015 Citeren
Avatar
Surya
Geplaatst op 01/07/2015
Origineel geplaatst door Surya

Moet gewoon die pagina herschrijven om mijn objecten te gaan gebruiken. Dan zullen enkel de gegevens die nodig zijn opgehaald worden. Het zullen meer queries, maar allemaal veeeeel lichtere zijn, waardoor het in totaal sneller zou moeten worden.


da's just.
Geplaatst op 01/07/2015 Citeren
Avatar
Chris Van de Meerssche
Geplaatst op 01/07/2015