Duitse uitgaven

Crew
Avatar Fumetti
3673
Heb website gevonden waar Duitse uitgaven van strips, bij ons ook bekend, opgelijst staan. Heb er als vb 1 van Kuifje toegevoegd. Zinvol of niet? (voor ik er me helemaal op smijt...) :)
Geplaatst op 08/05/2015 Citeren
Avatar
Fumetti
Geplaatst op 08/05/2015
Crew
Avatar Veter
7841
Je hebt die in elk geval fout toegevoegd (als nieuw album in de reeks, lijkt me ook helemaal geen Nederlands, en een vreemde nummering, ...)
Dus toch graag even goed bekijken hoe je juist moet toevoegen.
Hier kan je meer uitleg vinden (vooral het verschil tussen nieuw album in de reeks, en andere versie van reeds aanwezig album goed bekijken): http://www.stripinfo.be/forum.php?thread=4377
Geplaatst op 08/05/2015 Citeren
Avatar
Veter
Geplaatst op 08/05/2015
Crew
Avatar Fumetti
3673
OK
had niet meteen verwacht onder aanpassen te moeten zoeken, vandaar dat ik in het menu "gegevens toevoegen" het best passende had genomen.
Herbeginnen voor deze dan maar?
Geplaatst op 08/05/2015 Citeren
Avatar
Fumetti
Geplaatst op 08/05/2015
Crew
Avatar Fumetti
3673
Veter,

de Duitse uitgaves hebben een andere nummering, en van Kuifje ook een andere reeksnaam: 3tim der pfiffige Reporter".
Maak ik dan best een nieuwe reeks aan? Of toch als andere uitgave van de bestaande Kuifje reeks?
Geplaatst op 08/05/2015 Citeren
Avatar
Fumetti
Geplaatst op 08/05/2015
Crew
Avatar Veter
7841
Ik had zo'n vermoeden dat je iets anders wou zeggen met die vreemde collectienummering.
Een collectienummer wordt enkel toegevoegd als het album inderdaad in een benoemde collectie zit én die collectie een eigen nummering heeft.

Aangezien die anderstalige Kuifje een afwijkende nummering volgt geven we die inderdaad een eigen reeks. Maar als album blijft het een andere uitgave van een reeds aanwezig album, en moet het dus op die manier toegevoegd worden.
Maar het is wel een toevoeging voor de iets gevorderde toevoeger. :)

De reeks moet reeds aanwezig zijn, en aangezien dit hier niet het geval is, moet je ze eerst aanmaken.
Daarna ga je naar het aanwezige album en voegt daar het album toe als andere uitgave. Maar in het toevoegformulier wijzig je de reeds aanwezige gegevens waar nodig: nummering, taal, reeks (!! --> hier dus de pas toegevoegde), uitgavejaar, soort uitgave, uitgeverij, ...
Je kijkt het eerst nog eens goed na, en dan druk je op "toevoegen" en ga je door de volgende stappen van auteurs en covers.
En, voila, het album is gekoppeld als alternatieve uitgave, en staat toch in een eigen reeks met een eigen nummering. :)








Geplaatst op 08/05/2015 Citeren
Avatar
Veter
Geplaatst op 08/05/2015
Crew
Avatar Fumetti
3673
Hoop dat het nu ok is, Veter?
Geplaatst op 08/05/2015 Citeren
Avatar
Fumetti
Geplaatst op 08/05/2015
Crew
Avatar Fumetti
3673
dit is trouwens de inspiratiebron

http://www.comicguide.de/php/main.php
Geplaatst op 08/05/2015 Citeren
Avatar
Fumetti
Geplaatst op 08/05/2015
Crew
Avatar Veter
7841
Help, rustig aan...

Ze zijn nu wel gekoppeld als alternatieve uitgave, maar ze staan in de gewone Kuifje reeks met een andere nummering, als Nederlandstalige albums, en tot nu toe alle drie met de cover van de "scepter" ipv hun eigen cover.
Niet bepaald goed dus... :(

Op het toevoegformulier moet je dus ook de serie wijzigen, en niet alleen het nummer. (en uiteraard ook de taal aanpassen als je een anderstalig album toevoegt)


(De "rustig aan" omdat ik vreesde dat je ze allemaal in een keer fout ging toevoegen ;) )





Geplaatst op 08/05/2015 Citeren
Avatar
Veter
Geplaatst op 08/05/2015
Crew
Avatar Veter
7841
Origineel geplaatst door Fumetti
dit is trouwens de inspiratiebron

http://www.comicguide.de/php/main.php


Dat is een bekende site hoor, staat al lang tussen onze links. :)

Geplaatst op 08/05/2015 Citeren
Avatar
Veter
Geplaatst op 08/05/2015
Crew
Avatar Fumetti
3673
Neenee, was niet van plan ineens alles te doen alovorens jouw fiat te krijgen :-)

Ik dacht de reeks in het Dui ook gecreëerd te hebben, maar das dus niet gelukt?
Geplaatst op 08/05/2015 Citeren
Avatar
Fumetti
Geplaatst op 08/05/2015
Crew
Avatar Fumetti
3673
Ook een Guus Slim geprobeerd

Bij het opladen van afbeelding is het niet mogelijk om te kijken of het wel de juiste is. Heb er expliciet op gelet om deze keer de juiste te nemen, hopelijk lukt het ook deze keer.
Geplaatst op 08/05/2015 Citeren
Avatar
Fumetti
Geplaatst op 08/05/2015
Crew
Avatar woelfie
4109
Kleine moeilijkheid die Veter nog niet had vermeld: als je een reeks aanmaakt, kan je dadelijk albums toevoegen aan die reeks. De strips zullen echter pas op de site verschijnen als de albums zijn goedgekeurd EN als de reeks is goedgekeurd.
In jouw geval kon je geen albums toevoegen aan de net aangemaakte reeks, omdat ze moeten toegevoegd worden als alternatieve uitgave van een reeds bestaande strip (en dus per definitie vanuit een andere reeks). MAAR omdat jouw net aangemaakte reeks nog niet was goedgekeurd, kon je die reeks ook niet kiezen bij het invoeren van het album.

Daarom heb ik net de reeks "Tim der pfiffige Reporter" goedgekeurd.
En om op je bijkomende vraag te beantwoorden: de oorspronkelijke taal is de taal waarin het album gemaakt werd, in dit geval dus duidelijk Frans.
Geplaatst op 08/05/2015 Citeren
Avatar
woelfie
Geplaatst op 08/05/2015
Crew
Avatar Veter
7841
Nee nee, dat is niet juist hoor.
Zodra de reeks is aangemaakt kan je ze gebruiken bij het toevoegen van een album.
Dat album zal inderdaad niet te zien zijn op de site zolang album + nieuwe reeks niet zijn goedgekeurd, maar je kan wel degelijk al albums toevoegen aan die reeks vooraleer ze is goedgekeurd.

Die nieuwe albums werden echter niet toegevoegd in de nieuwe reeks, maar in de gewone Kuifjereeks, zonder de reekstitel te wijzigen dus.
Geplaatst op 08/05/2015 Citeren
Avatar
Veter
Geplaatst op 08/05/2015
Crew
Avatar Veter
7841
Origineel geplaatst door Fumetti
Ook een Guus Slim geprobeerd

Bij het opladen van afbeelding is het niet mogelijk om te kijken of het wel de juiste is. Heb er expliciet op gelet om deze keer de juiste te nemen, hopelijk lukt het ook deze keer.


Je vergeet nog steeds de taal te wijzigen.
Vandaar mijn expliciete boodschap het formulier nog eens na te kijken, vooraleer je op "toevoegen" drukt. :)

En als je meerdere albums in een bepaalde taal toevoegt kan je die taal vastzetten in je persoonlijk controlepaneel --> gegevens toevoegen.
Geplaatst op 08/05/2015 Citeren
Avatar
Veter
Geplaatst op 08/05/2015
Crew
Avatar woelfie
4109
Nog een opmerking bij het invoeren van een nieuwe reeks;

Bij het toevoegen van een reeks, moet een eventueel lidwoord achteraan worden toegevoegd, dus "Smurfen, De", "Avengers, The, en dus ook bijvoorbeeld "Schlümpfe, Die".

't is veel info ineens, maar stap voor stap zal het wel meevallen.
Geplaatst op 08/05/2015 Citeren
Avatar
woelfie
Geplaatst op 08/05/2015
Crew
Avatar woelfie
4109
Origineel geplaatst door Veter
Nee nee, dat is niet juist hoor.
Zodra de reeks is aangemaakt kan je ze gebruiken bij het toevoegen van een album.
Dat album zal inderdaad niet te zien zijn op de site zolang album + nieuwe reeks niet zijn goedgekeurd, maar je kan wel degelijk al albums toevoegen aan die reeks vooraleer ze is goedgekeurd.


Ah voila, dat wist ik zelf nog niet. We leren weer bij :-)
Geplaatst op 08/05/2015 Citeren
Avatar
woelfie
Geplaatst op 08/05/2015
Crew
Avatar woelfie
4109
Origineel geplaatst door Veter
Origineel geplaatst door Fumetti
dit is trouwens de inspiratiebron

http://www.comicguide.de/php/main.php

Dat is een bekende site hoor, staat al lang tussen onze links. :)

... en dus kennen we ondertussen ook al de negatieve punten ervan:
Als je afbeeldingen van deze site neemt staat daar vaak (meestal) in de linker onderhoek een watermerkje "ComicGuide", en net zoals bij afbeeldingen van het "C"-Gevaar worden die geweigerd.
Dus graag even nakijken en enkel propere afbeeldingen bijvoegen.
Geplaatst op 08/05/2015 Citeren
Avatar
woelfie
Geplaatst op 08/05/2015
Crew
Avatar Veter
7841
Die Jeff Jordan reeks heb ik trouwens verwijderd.
Die Duitse uitgaven van Guus Slim volgen de Nederlandstalige nummering, die kan je gewoon als alternatieve uitgave toevoegen, die krijgt geen eigen reeks.
(Maar een alternatieve Duitse titel is wel toegevoegd bij Guus Slim)

Maar dus wel de taal + uitgeverij wijzigen!!! Dit zijn geen Dupuis uitgaven!!
+ deze cover had inderdaad het sitelogo, en heb ik verwijderd.

Ik heb maar bij 1 Kuifje de moeite gedaan er tijd in te steken om alles aan te passen, en ik vermoed dat ook die cover het sitelogo heeft, maar omdat dat juist ergens op de linnen rug staat kan je dat eigenlijk niet zien, dus die heb ik maar laten staan.





Geplaatst op 08/05/2015 Citeren
Avatar
Veter
Geplaatst op 08/05/2015
Crew
Avatar Fumetti
3673
OMG waar ben ik aan begonnen? :-)
Geplaatst op 08/05/2015 Citeren
Avatar
Fumetti
Geplaatst op 08/05/2015
Crew
Avatar Veter
7841
Als er geen covers bijgevoegd worden weet ik ook niet of het wel zinnig is daar tijd in te steken. Daar heeft eigenlijk niemand wat aan, denk ik.
Geplaatst op 08/05/2015 Citeren
Avatar
Veter
Geplaatst op 08/05/2015
Crew
Avatar Fumetti
3673
Akkoord
zal moeten zoeken om aanvaardbare covers te vinden
Geplaatst op 08/05/2015 Citeren
Avatar
Fumetti
Geplaatst op 08/05/2015
Crew
Avatar Fumetti
3673
nieuwe poging
Geplaatst op 08/05/2015 Citeren
Avatar
Fumetti
Geplaatst op 08/05/2015
Crew
Avatar Veter
7841
pfft... :-(

Nog steeds Nederlands?
En dit is volgens mij ook geen Dupuis uitgave, en zeker niet in de Franse integrale collectie!!

Ik denk dat je mijn vorige antwoorden nog eens moet herlezen. ;-)

Geplaatst op 08/05/2015 Citeren
Avatar
Veter
Geplaatst op 08/05/2015
Crew
Avatar woelfie
4109
Origineel geplaatst door Fumetti
Akkoord
zal moeten zoeken om aanvaardbare covers te vinden

Bwah, een eenvoudig tekenprogrammaatje (Surya, had jij niet gezegd dat Photoshop zo eenvoudig was :D) kan wonderen doen.
Of anders eens kijken op www.comicshop.de, daar vind je ook veel covers, maar niet altijd in groot formaat.
Geplaatst op 08/05/2015 Citeren
Avatar
woelfie
Geplaatst op 08/05/2015
Origineel geplaatst door Fumetti
OMG waar ben ik aan begonnen? :-)



insert evil laugh here
Geplaatst op 08/05/2015 Citeren
Avatar
Chris Van de Meerssche
Geplaatst op 08/05/2015