Yieha!

Crew
Avatar Iyo74
6897
Dekogel is door de kerk:

Ballon Media en Standaard Uitgeverij lanceren digitaal stripplatform

De uitgeverijen brengen met ‘YIEHA’ een platform online waarop gebruikers strips kunnen huren of kopen en lezen op iPad, iPhone of computer.

Momenteel zijn er op het platform 800 strips te krijgen, maar de catalogus wordt de komende maanden nog uitgebreid. Op de website kunnen gebruikers strips huren of kopen, in de applicatie kunnen strips enkel gekocht worden.

Lees het volledige artikel op http://www.standaard.be/cnt/dmf20150512_01677928
Geplaatst op 12/05/2015 Citeren
Avatar
Iyo74
Geplaatst op 12/05/2015
mja,
zijn die strips dan van jou? Of heb je gebruiksrecht, zoals bij Itunes?
Geplaatst op 15/05/2015 Citeren
Avatar
Chris Van de Meerssche
Geplaatst op 15/05/2015
daarvoor moet je de user rechten lezen...

KOPEN & HURENKoop of huur digitale albums op YIEHA! · Albums kopen vanaf €3,99: het album blijft altijd van jou, zelf wanneer je het verwijdert van je iPhone of iPad· Albums huren vanaf €1,99: je kan 10 dagen genieten van onbeperkte toegang tot het albumSnel en gemakkelijk:· Kies je strip, en klik op 'Album kopen' of 'Album huren' op de pagina van het album· Vul je gegevens in en kies je betaalmiddel· Je vindt je album terug onder 'Mijn strips' en kan deze online lezen op je PC of laptop, en downloaden in de YIEHA app op je iPhone of iPad. Veel leesplezier!

Dat lees model voor 2 euro is niet mis. Maar dan moeten er toch echt meer producten in de store komen, er zijn enorm veel reeksen die ik wel eens wil lezen maar waar ik niet voor naar de winkel wil om de volle pot te betalen.
Geplaatst op 16/05/2015 Citeren
Avatar
Royale de luxe
Geplaatst op 16/05/2015
Crew
Avatar Fumetti
3673
Ik herlees toch graag eens en om eerlijk te zijn geniet ik ook van het zien van mijn bibje... Maar ben dan ook een stuk ouder dan de meeste strippers.

In hun bericht staat dat ze samen 80% van de stripmarkt hebben. Voor echte stripfans is die overige 20% toch zeker zo belangrijk!
Geplaatst op 16/05/2015 Citeren
Avatar
Fumetti
Geplaatst op 16/05/2015
Crew
Avatar woelfie
4122
Je moet ergens beginnen hé
Geplaatst op 16/05/2015 Citeren
Avatar
woelfie
Geplaatst op 16/05/2015
Crew
Avatar Iyo74
6897
Wat ook opvalt is dat de prijzen zelfs een stuk lager beginnen. Suske en Wiske Nr259 -
Amber bijvoorbeeld, kan je kopen voor €1,99 en huren voor €0,99.

De optie van huren vind ik zelf interessant voor als ik bv. een later album uit een reeks wil recenseren en graag de eerdere albums zou lezen.
Verder kan digitaal erg interessant worden voor albums die niet meer worden gedrukt. Als je dan in een reeks een album ontbreekt, kan je dat toch lezen.
Geplaatst op 18/05/2015 Citeren
Avatar
Iyo74
Geplaatst op 18/05/2015
Crew
Avatar Surya
13271
Ik zie B&M voor 7.99. Toch veel voor iets dat ze kostenloos kunnen reproduceren.
Geplaatst op 20/05/2015 Citeren
Avatar
Surya
Geplaatst op 20/05/2015
Origineel geplaatst door Surya
Ik zie B&M voor 7.99. Toch veel voor iets dat ze kostenloos kunnen reproduceren.


Echt kostenloos is dat ook niet, digitaal maken, hosten en voor de rest is het hetzelfde stramien voor de verkoop en marketing.

En dat wordt ook minder gelezen waarschijnlijk dan al die populaire pulp.

Hun rekenmodel zal daar ook wel rekening mee houden. Ik hoop dat ze ook alle andere uitgeverijen waar ze mee werken gaan toevoegen, er is heel wat van Glenat dat ik wel wil lezen maar niet aan die prijs.

Geplaatst op 20/05/2015 Citeren
Avatar
Royale de luxe
Geplaatst op 20/05/2015
Crew
Avatar Surya
13271
Ik snap wel dat er een investering up front is, maar eens het digitaal staat, kost het hen niet meer, of het nu 1x of 3000x gedownloadt wordt. Bij strips moet je de oplage betalen, hier niet. Bovendien worden die strips toch al gedigitaliseerd voor kleurcorrecties en lettering en het drukproces. Het is dus gewoon kwestie van die bestanden om te zetten in een ander formaat. Zo veel werk is dat nu ook niet he.
Geplaatst op 25/05/2015 Citeren
Avatar
Surya
Geplaatst op 25/05/2015