Website maken

Crew
Avatar fluiten
7764
Ik ben op zoek naar een gratis programma om een website te maken. Iets eenvoudig want ik zou het zelf moeten kunnen toepassen. De Bedoeling is, om voor een goed doel, een website te maken zodat we extra werkingsgeld van de gemeente kunnen ontvangen.

Extra tips mogen ook altijd meegegeven worden. Alle hulp is welkom.

Of mocht er iemand met kennis van zaken open staan om deze site te maken. :D
Geplaatst op 15/10/2007 Citeren
Avatar
fluiten
Geplaatst op 15/10/2007
Als je met een MAC werkt dan bestaat er een programma genaamd http://www.apple.com/ilife/iweb/ waarmee je vrij vlot websites maakt.

Google heeft ook een ingebouwde website ontwerper, te vinden op http://pages.google.com/

Dan bestaat er ook nog een website http://www.everyoneweb.com/ hiermee kan je ook websites maken.


Addertjes onder het gras zijn er niet: je maakt zelf een website
van onbeperkt aantal pagina's, je wijzigt hem waar en wanneer je wilt
en je hoeft je niks aan te trekken van hosting, software of andere
technische zaken. Je kan meteen van start.

Bovenaan jouw website wordt een kleine ruimte gereserveerd
voor sponsoring en de totale webruimte is beperkt tot 200 MB.


Ik hoop dat ik je hiermee een klein beetje heb kunnen helpen.
Geplaatst op 15/10/2007 Citeren
Avatar
Ancientguardian
Geplaatst op 15/10/2007
Crew
Avatar Veter
7844
Willen jullie een eigen domeinnaam?
Bij bovenstaande voorbeelden krijg je een stukje (een subdomein of een folder) bij die host, bv: www.everyoneweb.com/fluiten.
Maar kan natuurlijk een eenvoudige en makkelijke start zijn. Hoewel online werken in je html-code ook niet alles is, zeker als je er niet veel ervaring mee hebt. (Ik weet wel niet wat voor tools ze daar ter beschikking stellen.)

Zoek je een (gratis) programma om echt met html aan de slag te gaan?
Of dacht je aan een CMS (Content Management System)? Een script waarbij je site kant en klaar geïnstalleerd wordt, en je als beheerder op verschillende manieren inhoud kan toevoegen.
Nadeel is hier dat je je moet tevreden stellen met bestaande 'templates' voor het uitzicht van de site. En dat het voor een beginner ook niet altijd evident is die dingen te installeren op je host. Je hebt hier dus wel een betalende host nodig met PHP & MySQL beschikbaar.
Bij sommige hosts kan je tegenwoordig die dingen al automatisch laten installeren met een 'autoinstaller'.

Enkele voorbeelden van gratis CMS
http://drupal.org/
http://www.joomla.org/
http://www.postnuke.com/
Geplaatst op 15/10/2007 Citeren
Avatar
Veter
Geplaatst op 15/10/2007
Crew
Avatar fluiten
7764
Origineel geplaatst door AncientguardianDan bestaat er ook nog een website http://www.everyoneweb.com/ hiermee kan je ook websites maken.


Ben deze eens aan het proberen en dit lukt wel aardig. Al wat fotootjes geüpload en zo.

En als dit niets mocht worden dan heb ik nu alternatieven genoeg. Met dank aan jullie beiden.
Geplaatst op 15/10/2007 Citeren
Avatar
fluiten
Geplaatst op 15/10/2007
Moest het echt niet lukken, ik kan altijd wel websites ontwerpen en basis html schrijven lukt me ook wel. Van php enz kan ik niks.

Dit is een website dat ik gemaakt heb als je zoiets wilt dan is dat vrij simpel aan te passen en geef ik je de html paginas wel. The daunt
Geplaatst op 15/10/2007 Citeren
Avatar
Ancientguardian
Geplaatst op 15/10/2007
Avatar Martini
60
Met wat geluk heb je"acces"staan op je pc bij MS-office , is een soort "word" om websites te maken ;)
Geplaatst op 15/10/2007 Citeren
Avatar
Martini
Geplaatst op 15/10/2007
Origineel geplaatst door Martini
Met wat geluk heb je"acces"staan op je pc bij MS-office , is een soort "word" om websites te maken ;)


Bedoel je niet "Frontpage", "Acces" is namellijk een database programma of vergis ik me hierin?
Geplaatst op 15/10/2007 Citeren
Avatar
Ancientguardian
Geplaatst op 15/10/2007
Nee, Access is uitsluitend database (maar wel een heel uitgebreide!).
Geplaatst op 15/10/2007 Citeren
Avatar
Ruud Loman
Geplaatst op 15/10/2007
Crew
Avatar Surya
13271
In Word kan je inderdaad een website maken. Nooit doen!

Het programma dat ik gebruik? Een teksteditor als notepad, maar dan iets beter: Crimson Editor
Geplaatst op 16/10/2007 Citeren
Avatar
Surya
Geplaatst op 16/10/2007
Crew
Avatar fluiten
7764
Origineel geplaatst door Ancientguardian
Moest het echt niet lukken, ik kan altijd wel websites ontwerpen en basis html schrijven lukt me ook wel. Van php enz kan ik niks.

Dit is een website dat ik gemaakt heb als je zoiets wilt dan is dat vrij simpel aan te passen en geef ik je de html paginas wel. The daunt


Keitof dat je dat voorstelt, maar ik tracht wel zelf iets in elkaar te flansen. (en ook al stoef ik niet graag, het begint al aardig te lukken) Het is een ideaal moment om dingen te leren en nieuwe spullen te ontdekken.

Als ie af is, of toch bijna, post ik hier zeker een link.
Geplaatst op 16/10/2007 Citeren
Avatar
fluiten
Geplaatst op 16/10/2007
Crew
Avatar T.I.A
3656
De onze ( Newjust en T.I.A ) is met PHP zelf ken ik er niets van maar mijn

(schoon)broer gelukkig héél veel :D
Geplaatst op 11/07/2008 Citeren
Avatar
T.I.A
Geplaatst op 11/07/2008
Origineel geplaatst door fluiten
Origineel geplaatst door Ancientguardian
Moest het echt niet lukken, ik kan altijd wel websites ontwerpen en basis html schrijven lukt me ook wel. Van php enz kan ik niks.

Dit is een website dat ik gemaakt heb als je zoiets wilt dan is dat vrij simpel aan te passen en geef ik je de html paginas wel. The daunt


Keitof dat je dat voorstelt, maar ik tracht wel zelf iets in elkaar te flansen. (en ook al stoef ik niet graag, het begint al aardig te lukken) Het is een ideaal moment om dingen te leren en nieuwe spullen te ontdekken.

Als ie af is, of toch bijna, post ik hier zeker een link.


waar heb je hem gezet fluiten? :D
Geplaatst op 11/07/2008 Citeren
Avatar
striphooligan
Geplaatst op 11/07/2008
Crew
Avatar Surya
13271
Origineel geplaatst door T.I.A
De onze ( Newjust en T.I.A ) is met PHP zelf ken ik er niets van maar mijn

(schoon)broer gelukkig héél veel :D

Je mag hem eens zeggen dat de URLs niet bepaald search engine friendly zijn. Best beperken tot 1 GET waarde ;)
Geplaatst op 11/07/2008 Citeren
Avatar
Surya
Geplaatst op 11/07/2008
Crew
Avatar T.I.A
3656
Origineel geplaatst door Surya
Origineel geplaatst door T.I.A
De onze ( Newjust en T.I.A ) is met PHP zelf ken ik er niets van maar mijn

(schoon)broer gelukkig héél veel :D

Je mag hem eens zeggen dat de URLs niet bepaald search engine friendly zijn. Best beperken tot 1 GET waarde ;)


hij weet ervan is er nog mee bezig ;)
Geplaatst op 11/07/2008 Citeren
Avatar
T.I.A
Geplaatst op 11/07/2008
Crew
Avatar fluiten
7764
Origineel geplaatst door striphooligan
Origineel geplaatst door fluiten
Origineel geplaatst door Ancientguardian
Moest het echt niet lukken, ik kan altijd wel websites ontwerpen en basis html schrijven lukt me ook wel. Van php enz kan ik niks.

Dit is een website dat ik gemaakt heb als je zoiets wilt dan is dat vrij simpel aan te passen en geef ik je de html paginas wel. The daunt


Keitof dat je dat voorstelt, maar ik tracht wel zelf iets in elkaar te flansen. (en ook al stoef ik niet graag, het begint al aardig te lukken) Het is een ideaal moment om dingen te leren en nieuwe spullen te ontdekken.

Als ie af is, of toch bijna, post ik hier zeker een link.


waar heb je hem gezet fluiten? :D


Op een laag pitje gezet. De subsidie kwam er vooreerst niet en nu zijn we dus bezig met de papieren warboel.

Maar een eerste ideetje kan je hier opdoen.

Wel IE gebruiken. In FF geeft ie een wat vertekend beeld. :(
Geplaatst op 13/07/2008 Citeren
Avatar
fluiten
Geplaatst op 13/07/2008
Origineel geplaatst door fluiten
Origineel geplaatst door striphooligan
Origineel geplaatst door fluiten
Origineel geplaatst door Ancientguardian
Moest het echt niet lukken, ik kan altijd wel websites ontwerpen en basis html schrijven lukt me ook wel. Van php enz kan ik niks.

Dit is een website dat ik gemaakt heb als je zoiets wilt dan is dat vrij simpel aan te passen en geef ik je de html paginas wel. The daunt


Keitof dat je dat voorstelt, maar ik tracht wel zelf iets in elkaar te flansen. (en ook al stoef ik niet graag, het begint al aardig te lukken) Het is een ideaal moment om dingen te leren en nieuwe spullen te ontdekken.

Als ie af is, of toch bijna, post ik hier zeker een link.


waar heb je hem gezet fluiten? :D


Op een laag pitje gezet. De subsidie kwam er vooreerst niet en nu zijn we dus bezig met de papieren warboel.

Maar een eerste ideetje kan je hier opdoen.

Wel IE gebruiken. In FF geeft ie een wat vertekend beeld. :(



gaat zeker mooi worden fluiten!
Geplaatst op 13/07/2008 Citeren
Avatar
striphooligan
Geplaatst op 13/07/2008
Crew
Avatar Surya
13271
Origineel geplaatst door fluiten
Wel IE gebruiken. In FF geeft ie een wat vertekend beeld. :(


[code]
[/code]

Tiens, tiens, hoe zou dat nu toch komen :P

Ik ken een super goed programma om websites te maken, en 't is nog helemaal gratis ook: Crimson Editor. Maar Notepad is bijna even goed!
Geplaatst op 13/07/2008 Citeren
Avatar
Surya
Geplaatst op 13/07/2008