Integrales goed?

Crew
Avatar Fumetti
3673
Zoals bekend zijn er de laatste jaren heel wat integrales verschenen. Heb eens nagekeken hoe deze scoren in de waardering op onze site. Enkel echt oud werk (jongste reeks was Hans van Rosinski)

Het dient met korrel zout genomen te worden, want enkele van deze integrales kregen slechts 1 stem. Dus zeker niet representatatief. De integrale waarop het meeste aantal lezers stemden was Baard en Kale 1: 13 stemmen. Het deel 2 scoorde gemiddeld het best: 8.74 (7 stemmen).

Het minst gewaardeed werd Tanguy en Laverdure 2: 6.70 (3 stemmen). Al de rest zat tussen 7.00 en 8.50.

Geplaatst op 12/08/2015 Citeren
Avatar
Fumetti
Geplaatst op 12/08/2015
Crew
Avatar Surya
13261
Strips krijgen een score vanaf 1 stem, maar ze worden pas opgenomen in de ranglijst van strips vanaf 10 stemmen, omdat de score anders inderdaad niet representatief zijn.
Verder denk ik dat veel van deze integrales gekocht worden door mensen die het werk kennen en goed vinden. Dat zorgt ook voor een zekere bias natuurlijk.
Geplaatst op 12/08/2015 Citeren
Avatar
Surya
Geplaatst op 12/08/2015
Crew
Avatar Fumetti
3673
En wordt een strip van zodra de 10 stemmen bereikt zijn ook meteen gerangschikt dan? Ik kijk al wel eens op de rangschikkingen om te zien wat voor leuks ik nog mis
Geplaatst op 12/08/2015 Citeren
Avatar
Fumetti
Geplaatst op 12/08/2015
Crew
Avatar Surya
13261
Het gebeurt niet automatisch. De berekeningen daarvoor zijn vrij zwaar, dus heb ik er een scriptje voor gemaakt, maar de laatste tijd run ik het niet langer dagelijks. Ik doe het nu :)
Geplaatst op 12/08/2015 Citeren
Avatar
Surya
Geplaatst op 12/08/2015
Avatar MartinMnd
686
Is het niet mogelijk om die integrales, aangezien ze gekoppeld kunnen worden aan de strips die ze bundelen, automatisch een gemiddelde score mee te geven van die gebundelde strips?
Geplaatst op 12/08/2015 Citeren
Avatar
MartinMnd
Geplaatst op 12/08/2015
Crew
Avatar Surya
13261
Dat heb ik al overwogen, maar ik weet niet goed hoe ik dat moet combineren met scores die aan de integrale zelf gegeven worden.
Geplaatst op 12/08/2015 Citeren
Avatar
Surya
Geplaatst op 12/08/2015
Crew
Avatar Fumetti
3673
Het probleem is dat een integrale vaak meer is dan de som van de delen.
Ev zou het kunnen via 2 scores ipv 1 (uiteraard enkel voor integrales):
1 voor inhoud van de verhalen, en 1 voor uitgave.
Waarbij inhoud van de verhalen het ene of andere soort gemiddelde van de score van de delen is.
De score die je aan een integrale dan zou kunnen toekennen is enkel die voor de presentatie en de extra's.

Als je enkel de integrale hebt en je wilt de verhalen op inhoud beoordelen zou je dan moeten scoren op de afzonderlijke delen na "llezen" te hebben aangevinkt.

Denk dat dit ingewikkelder leest dan het in mn hoofd zit :-)
Geplaatst op 13/08/2015 Citeren
Avatar
Fumetti
Geplaatst op 13/08/2015