Japans

Crew
Avatar Fumetti
3673
Kleine bedenking naar aanleiding van wat er in ander onderwerp geschreven is:

de laatste jaren verschijnt er nauwelijks nog iets Japans in het Nederlands vertaald. Voor dit jaar kan ik me enkel de nieuwe Taniguchi voor de geest halen.
Vind dit bijzonder jammer. Heel vaak zijn manga's sterk psychologisch uitgewerkt.

Wat vinden jullie?
Geplaatst op 08/10/2015 Citeren
Avatar
Fumetti
Geplaatst op 08/10/2015
tja dat is effectief zo. Ik lees daardoor enorm veel engelse manga's. En moet zeggen dat er heel veel leuke en goede dingen zijn.

Er zou echt eens een uitgeverij moeten komen die het kaf van het koren haalt en dingen gaat uitbrengen.
Geplaatst op 08/10/2015 Citeren
Avatar
Royale de luxe
Geplaatst op 08/10/2015
Ik lees ze in het Frans. Aangezien ik in het Brusselse werk, kan ik daar makkelijk aangeraken, en ze zijn iets goedkoper dan in het Engels. Spijtig genoeg ook meestal in een iets kleiner formaat.

Tja manga in het Nederlands... Het is een moeilijk huwelijk. Er werden nochtans goeie reeksen uitgegeven, maar zelfs die kwamen niet van de grond. Taniguchi heeft nog succes, maar eigenlijk is hij een buitenbeentje: hij is de meest 'Europese' auteur van Japan...
Geplaatst op 08/10/2015 Citeren
Avatar
Chris Van de Meerssche
Geplaatst op 08/10/2015
Crew
Avatar Fumetti
3673
helemaal akkord wat Taniguchi betreft. Zijn ook meer graphic novels dan manga's voor mij.

Was deze NM in Gobelijn (Leuven) en daar stond een groot deel van de aangehaalde Say hello to black jack (in het NL). Maar dus niet volledig en men zei me dat het toch allemaal wel verweven was. Vermits ook deel 1 er niet bij was heb ik ze maar laten staan en me "getroost" met Pedrosa's Vier jaargetijden. Ook blij mee...

Hoop trouwens dat Taniguchi het vervolg na De Lente nog zal maken.
Geplaatst op 08/10/2015 Citeren
Avatar
Fumetti
Geplaatst op 08/10/2015