F1 2007

Avatar Martini
60
Ik wou hier wel ff een topic over maken, zondag werd de finale Formule 1 verrereden in Brazillie en Kimi Raikkonen werd wereldkampioen.
Ik vroeg me zo af, zijn er hier nog f1-fans?
Geplaatst op 24/10/2007 Citeren
Avatar
Martini
Geplaatst op 24/10/2007
Crew
Avatar fluiten
7767
Nope. Motorsport in het algemeen is niet echt mijn ding.
Geplaatst op 25/10/2007 Citeren
Avatar
fluiten
Geplaatst op 25/10/2007
Crew
Avatar Veter
7841
Hier ook absoluut geen interesse in autosport (hoewel ik vroeger de Michel Vaillant albums met heel veel plezier gelezen heb).
Geplaatst op 25/10/2007 Citeren
Avatar
Veter
Geplaatst op 25/10/2007
Avatar Bobin
22
Ik ben eerder moto-fan, Superbike en Moto GP enzo, al volg ik 't de laatste tijd minder. Daar halen ze elkaar tenminste bij elke bocht wel ergens in, Formule 1 is toch wat saaier op dat vlak.

Zondag heb ik wel de laatste 10 min. van de F1 finale gekeken, aangezien 't wel heel spannend was. Ik vind 't wel heel spijtig dat 't de Lewis niet geworden is.
Geplaatst op 25/10/2007 Citeren
Avatar
Bobin
Geplaatst op 25/10/2007
Origineel geplaatst door Bobin
Ik ben eerder moto-fan, Superbike en Moto GP enzo, al volg ik 't de laatste tijd minder. Daar halen ze elkaar tenminste bij elke bocht wel ergens in, Formule 1 is toch wat saaier op dat vlak.


Ben ik 't geheel mee eens Bobin. Ben zelf een behoorlijke autogek, maar F1 is eigenlijk net zo saai als voetbal om naar te kijken. Er wordt nauwelijks gescoord! Spannende momenten zijn eerder zeldzaam. Volleybal, tennis, basketbal, honkbal, rugby, paardensport, snooker, noem maar op zijn stuk voor stuk veel leukere en spectaculairder sporten om naar te kijken. Hoewel de snelheden hoog liggen, maakt zo'n F1-race toch een statische en bezadigde indruk. Meer iets voor alzheimerpatiënten (no offense Martini!!) ;).
Geplaatst op 25/10/2007 Citeren
Avatar
Ruud Loman
Geplaatst op 25/10/2007
Avatar Martini
60
Ik vind dit eigenlijk niet, aan de kop van het veld was het vooral een strijd gwn op punten, naarmate het einde zag je toch echt wel prachtige overtake's.
En je zag zowat het hele jaar prachtige overtake's in het middenveld.
Dat Hamilton geen wereldkampioen is geworden is misschien wel terecht, hij had slechts 4 overwinningen terwijl Raikkonen er 6heeft verkregen...

btw rtl maakt toch altijd mooie jaarclips eh?
http://www.youtube.com/watch?v=rir0sm-00Do
Geplaatst op 25/10/2007 Citeren
Avatar
Martini
Geplaatst op 25/10/2007
Avatar mi-jah
1739
Hahaha, ik vind dit berichtje nu pas, maar ja: Ik ben ook wel groot F1 fan. :D
Nog anderen ook intussen?
Geplaatst op 15/07/2011 Citeren
Avatar
mi-jah
Geplaatst op 15/07/2011
ja toch wel... ondanks het redelijk saaie seizoen 2011. 't is weer nen duitser die alles wint hé. Alhoewel hij toch echt sneller is als de rest, volgens zijn topgear lap van vorig weekend.
Geplaatst op 15/07/2011 Citeren
Avatar
Royale de luxe
Geplaatst op 15/07/2011
Avatar spock
3030
Sedert een jaar of tien volg ik het F1 niet meer.
Alhoewel ik soms nog wel eens terugdenk aan die zondagnamiddagen voor mijn tv. 8)
Geplaatst op 15/07/2011 Citeren
Avatar
spock
Geplaatst op 15/07/2011
Crew
Avatar fluiten
7767
'k zou wel eens willen weten wat de ecologisch voetafdruk van dit circus is. En dan heb ik het niet enkel over het rondtoeren van die bolides, maar ook de constante verhuis van het ene land naar het andere van heel die boedel. :(
Geplaatst op 15/07/2011 Citeren
Avatar
fluiten
Geplaatst op 15/07/2011
Avatar spock
3030
Tja. Dat is bij andere grote sporten niet anders zeker ?
Wat is bijvoorbeeld de ecologische voetafdruk van een seizoen voetbal ? Al die mensen die elke week in hun auto springen om naar de voetbal te gaan kijken...
Of de Ronde : al dat volk die van hier naar daar raced, de bussen, de volgauto's en moto's...
Geplaatst op 15/07/2011 Citeren
Avatar
spock
Geplaatst op 15/07/2011
Saai kan je dit F1-seizoen toch niet noemen. Ik kan me niet herinneren wanneer er nog eens een seizoen geweest is waar zoveel te zien was. Op Valencia na is het dit jaar allemaal al de moeite geweest.

http://www.stripinfo.be/forum/images/icons/icon3.gif Tip: als je kijkt neem je best BBC1 met commentaar van David Coulthart, Eddy Jordan en Martin Brundle. Toch een ander kaliber dan Kris Wauters op VT4...
Geplaatst op 15/07/2011 Citeren
Avatar
JanLaloux
Geplaatst op 15/07/2011
BBC is altijd al DE zender geweest voor F1. die vlamingen, hollanders kennen er niets van. :P

Maar wat is er spannend als altijd dezelfde wint (bijna). Dat er heel wat gebeurd rond en tijdens de race zelf akkoord maar voor het klassement is het niet echt spannend toch? hij staat al 80 punten los en kan, als hij zou willen, gewoon 3 races thuisblijven. Dan zou het pas spannend worden en maakt hij nog steeds een goede kans om kampioen te worden.

Ik hoop echt dat het weglaten van die diffusers wat helpt aan de situatie voor de rest van het seizoen. Redbull+vettel is gewoon te dominant.
Geplaatst op 15/07/2011 Citeren
Avatar
Royale de luxe
Geplaatst op 15/07/2011
Avatar mi-jah
1739
Ik kijk ook altijd op BBC, die coveren het heerlijk uitgebreid. En met prachtig commentaar (die elkaar ook telkens lekker op zn Engels afzeiken! :D)
Het liefst probeer ik op internet ook de trainingen mee te pakken, om zo goed mogelijk het hele verloop van het weekend te kunnen volgen...

2011 saai? Hmm, aan de ene kant wel door Sebastian Vettel, die toch wel héél hard op t kampioenschap af aan t gaan is, maar daar achter is t nog volop aan de gang en kan er nog n boel verrassends gebeuren...
En nu met het terugdraaien van het verbod op de geblazen diffuser, kan de strijd tussen vooral McLaren en Ferrari (en hopelijk ook Renault en Mercedes) weer spannend worden.

Ik ben iig met volle teugen aan het genieten dit sezoen.
En vorig seizoen was ook al zo'n traktatie!

Moet zeggen dat ik nu ook wel blij ben met de terugkeer van KERS en de introductie van DRS...
Er wordt wel écht veel meer ingehaald dan vroeger, dus daarmee ook weer meer actie.

Genieten dus! :D
Geplaatst op 15/07/2011 Citeren
Avatar
mi-jah
Geplaatst op 15/07/2011