Belgie gestript

Crew
Avatar Fumetti
3673
Zo meteen op Radio 2 bijdrage over Belgie gestript

Nu dus ongeveer :-)
Geplaatst op 11/11/2015 Citeren
Avatar
Fumetti
Geplaatst op 11/11/2015
Crew
Avatar Surya
13261
Ze volgen ook onze twitter feed :)
Geplaatst op 11/11/2015 Citeren
Avatar
Surya
Geplaatst op 11/11/2015
iemand al aangeschaft/doorbladerd/gelezen?
Geplaatst op 11/11/2015 Citeren
Avatar
Chris Van de Meerssche
Geplaatst op 11/11/2015
Crew
Avatar Fumetti
3673
ja hoor

Dikke 300 pagina's onderverdeeld in 16 hoofdstukken. Hierin is er aandacht voor ontstaansgeschiedenis van de strip in Bel, met een apart hoofdstuk voor Robbedoes en Kuifje als belangrijke tijdschriften. Vervolgens een aantal onderwerpen die toegelicht worden: film, reclame, vrouwen in strips, censuur, de parodie.

Op meer dan 100 blz wordt er dan ook een overzicht van genres gegeven.

Kort hoofdstukje over beleggen in strips (maar we zijn al te laat zeker, als het nu een hype is?)

Een schat aan informatie, mooi gebundeld. Veel zaken weten stripliefhebbers, maar zeker niet alles (ik toch niet, maar zoiets is uiteraard individueel).

Heel vlot en bijzonder leesbaar geschreven, elke pagina bulkt van de illustraties, de meeste overbekend. Bijzonder mooi afgewerkt met ook illustraties op de achtergrond en een driedelig driekelurig leeslint: je moet immers niet het boek van a tot z lezen maar kan gerust een hoofdstuk eruit kiezen.

Moest ik het nog niet hebben zou het op mn kerstlijstje komen. Ik geniet er van om het boek te doorbladeren en af en toe weer eens een stukje te lezen. Volgens mij aanrader voor mensen die genieten van dossiers bij integrales zoals Ton en Tineke, Jan Kordaat, Baard en Kale...
Geplaatst op 11/11/2015 Citeren
Avatar
Fumetti
Geplaatst op 11/11/2015