Kent iemand deze strip?

Avatar Rdewit
8
Dag mensen uit het zuiden,

ik ben al een tijdlang op zoek naar een strip die ik vroeger had en graag terug wilde hebben. Helaas ben ik titel en auteur kwijt (dit is toch zeker 15 jaar terug als het niet meer is). Hopelijk weten jullie meer te vertellen of de strip te herkennen. Komt het verhaal:

In de verre toekomst is er een planeet die vol met zand zit en waar men reist door middel van enorme slakken waarop huizen gemaakt zijn, net zoals de howdahs van de mumaks uit Lord of the Rings. Die platformen, zeg maar. Het is allemaal heel erg luxe ingericht. Het hoofdkarakter weet ik niet meer, was volgens mij een standaard mens, maar uiteindelijk was de clou dat de moordenaar een derde, onzichtbare arm had die hij gebruikte om giftige pijltjes te gooien naar zijn doelwitten. Ik weet ook nog dat deze persoon een soort van anthromorphoïde zeehond was.

Daarnaast was er ook een premiejager aan boord waarvan men het geslacht niet kende, die later een vrouw bleek te zijn.
Ik weet niet waarom, maar ik ben er van overtuigd dat deze strip vertaald was uit het Frans. Heeft iemand enig idee welke strip dit kan zijn?
Geplaatst op 07/01/2016 Citeren
Avatar
Rdewit
Geplaatst op 07/01/2016
Crew
Avatar woelfie
4107
Kan je even die wiet opzij leggen en opnieuw beginnen?

Nee, grapje, het lijkt me een heel bizarre strip, ik had er alleszins nog nooit van gehoord. Maar er zal zeker wel iemand zijn die deze in bezit heeft.
Geplaatst op 07/01/2016 Citeren
Avatar
woelfie
Geplaatst op 07/01/2016
Crew
Avatar Fumetti
3673
ja ik had ook zoiets van "what the f***"

verre van "gewoon"
het is zelfs zo raar dat wie hem ooit gelezen heeft onmiddellijk zal herkennen
Geplaatst op 07/01/2016 Citeren
Avatar
Fumetti
Geplaatst op 07/01/2016
Avatar Rdewit
8
@woelfie: dat is stigmatiserend en straalt negatief af op Nederlanders ;)
Ik weet het, het is een nogal bizarre strip maar dat is echt wat er gebeurde.

@fumetti:
Dat hoop ik wel. Anders moet ik ook nog naar een echte dealer.
Geplaatst op 07/01/2016 Citeren
Avatar
Rdewit
Geplaatst op 07/01/2016
Crew
Avatar cuppenh
1519
Ik vermoed dan dat het in de 1990's uitgegeven zou moeten zijn. Tot het begin van dat decennium heb ik praktisch alle Nederlandse uitgaven gelezen (hoewel er een paar aan mijn aandacht zijn ontsnapt, dus 100% zeker is dat niet) maar zoals gezegd: een dergelijk verhaal zou ik zeker herkend hebben en dat is niet het geval. Aangezien het 15 jaar oud zou moeten zijn is de kans groot dat het uitgavejaar 1990-2000 is.
Geplaatst op 07/01/2016 Citeren
Avatar
cuppenh
Geplaatst op 07/01/2016
Avatar Rdewit
8
Nou ja, dat is een gokje. Zelf ben ik van 1986 dus het lijkt me inderdaad redelijk dat het in de jaren 90 is uitgebracht. Maar het zou ook zomaar van de jaren 80 kunnen zijn.
Geplaatst op 07/01/2016 Citeren
Avatar
Rdewit
Geplaatst op 07/01/2016
Crew
Avatar Surya
13261
Ja, mij zegt het ook niets vrees ik
Geplaatst op 07/01/2016 Citeren
Avatar
Surya
Geplaatst op 07/01/2016
Avatar Rdewit
8
Heeft iemand hier Dexter London gelezen? Want dit zou het kunnen zijn, afgaande op de cover van nummer 2.
Geplaatst op 07/01/2016 Citeren
Avatar
Rdewit
Geplaatst op 07/01/2016
Crew
Avatar Fumetti
3673
Dat heeft surya vrij vernietigend gerencenseerd, lang geleden
Geplaatst op 07/01/2016 Citeren
Avatar
Fumetti
Geplaatst op 07/01/2016
Crew
Avatar cuppenh
1519
Surya heeft het toch gelezen maar dat heeft blijkbaar geen indruk achtergelaten...

http://www.stripinfo.be/recensie.php?recensie=214
Geplaatst op 07/01/2016 Citeren
Avatar
cuppenh
Geplaatst op 07/01/2016
Avatar Rdewit
8
Surya heeft echter al gereageerd dus die had het toch wel moeten herkennen als het inderdaad Dexter London zou zijn, me dunkt.
Geplaatst op 07/01/2016 Citeren
Avatar
Rdewit
Geplaatst op 07/01/2016
Crew
Avatar witam
5316
Origineel geplaatst door Rdewit
Heeft iemand hier Dexter London gelezen? Want dit zou het kunnen zijn, afgaande op de cover van nummer 2.


Zou precies eerder een eiland zijn.. (zie hier)
Geplaatst op 07/01/2016 Citeren
Avatar
witam
Geplaatst op 07/01/2016
Origineel geplaatst door Rdewit
Heeft iemand hier Dexter London gelezen? Want dit zou het kunnen zijn, afgaande op de cover van nummer 2.


Ik kan daar morgen nog eens naar kijken. Ik heb die dacht ik nog wel ergens liggen.

Ik zou eerder denken aan iets dat van de hand van Don Lawrence/Butterwurth komt. Die had ook zulke gekke ideeën als het over Scifi ging. Misschien iets uit Trigië? daar zijn veel korte verhalen van en al evenveel albums.
Geplaatst op 07/01/2016 Citeren
Avatar
Royale de luxe
Geplaatst op 07/01/2016
Crew
Avatar cuppenh
1519
Ja, in Trigië kom je ook wel zo'n soort vreemd/bizarre verhaaltjes tegen maar niet deze, helaas.
Geplaatst op 08/01/2016 Citeren
Avatar
cuppenh
Geplaatst op 08/01/2016
Crew
Avatar Surya
13261
Ik heb Dexter London gelezen ja. Van 't verhaal weet ik niets meer, alleen mijn algemene indruk (bleh)
Geplaatst op 08/01/2016 Citeren
Avatar
Surya
Geplaatst op 08/01/2016
Crew
Avatar Project_Z
1156
Dexter London was mijn eerste idee toen ik de beschrijving las, maar ik weet niet meer of er moordenaars en premiejagers aan te pas kwamen... in ieder geval niet memorabel...
Geplaatst op 08/01/2016 Citeren
Avatar
Project_Z
Geplaatst op 08/01/2016
Avatar Rdewit
8
Nee, ik weet zeker dat het geen Trigië was. Was altijd erg fan van, dus ik denk dat ik het wel onthouden had als het dit was.
Geplaatst op 08/01/2016 Citeren
Avatar
Rdewit
Geplaatst op 08/01/2016
Dexter Londen is eigenlijk Hermilloso een jonge knaap die zijn naam leent om avonturier te kunnen worden. Hij neemt een job aan die hem naar de andere kant van de planeet brengt. Hij reist samen met een meisje - waarvan je in het begin al weet dat het een dame is, daarvoor zijn haar rondingen te zichtbaar - overal heen om een grote hagedis te zien.
Ze worden achterna gezeten door een nazi-achtige slechterik met een oud gezicht dat meer een doodskop met huid over is. Er komen en ganse reeks moordenaars en legers achter hen aan. Maar ik heb geen moordenaar gezien met een derde ontzichbare arm. En ook geen zeehondman. Dingen die je misschien helpen: ze reizen op een soort struisvogels. Een groot bewegend eiland, een reuze slak achtig iets met veel verdiepen op het beest gebouwd, motorvoertuigen, soort van zeppelins, buffelachtige beesten maar geen kleinere slakken en buiten die grote niet zo veel luxe eerlijk gezegd. Onderweg komen ze heel wat luxe dingen tegen die het meisje allemaal koopt en waar Dexter, nadat zijn geld gestolen is niet meer kan voor betalen. Ook doet de butler nog mee in het verhaal van zijn opdrachtgever die hem ontmaskerd.

Hier zie je goed de blauwe mannetjes die ook nog meedoen in het verhaal; misschien zijn dat je zeehondmannen?
http://www.bedetheque.com/media/Planches/PlancheA_12731.jpg

Hier zie je de slechterikken (doodshoofmanneke)
http://www.planetebd.com/dynamicImages/album/page/large/16/album-page-large-1628.jpg
Geplaatst op 08/01/2016 Citeren
Avatar
Royale de luxe
Geplaatst op 08/01/2016
Avatar Rdewit
8
Nee, dit is hem beslist niet. Het ziet er naar uit dat ik toch alle dozen moet boeken door moet gaan spitten. In ieder geval bedankt, vriendelijke mensen!
Geplaatst op 09/01/2016 Citeren
Avatar
Rdewit
Geplaatst op 09/01/2016
Crew
Avatar Fumetti
3673
Moest je hem toch kunnen identificeren laat het ons dan weten, is altijd leuk voor wie heeft proberen mee te denken
Geplaatst op 09/01/2016 Citeren
Avatar
Fumetti
Geplaatst op 09/01/2016
Avatar Rdewit
8
Ik ga dit weekend graven op zolder. Mocht ik hem tegenkomen krijgen jullie het uiteraard te horen. In ieder geval bedankt voor de hulp :)
Geplaatst op 09/01/2016 Citeren
Avatar
Rdewit
Geplaatst op 09/01/2016