De eerste facebookstrip

Crew
Avatar witam
5316
Een nieuwtje met 'eerste' in, trekt natuurlijk altijd onze aandacht.. en bij deze:

PERSBERICHT - STRIP2000 PRESENTEERT EERSTE FACEBOOKSTRIP TER WERELD

EINDHOVEN - Met ‘Felix’ start de Nederlandse uitgeverij Strip2000 de eerste Facebookstrip ter wereld. De strip, die te lezen is op de omslagfoto van de Facebookpagina van de Eindhovense stripuitgeverij, maakte op 1 januari 2016 zijn debuut. De Belgische stripauteur Conz is de geestelijke vader van de strip die nu elke dinsdag te lezen is op facebook.com/strip2000.

“Toen de uitgeverij me benaderde voor deze strip was ik al na vijf minuten helemaal enthousiast”, zo vertelt Conz. “We hebben ons voor de start van de strip gebaseerd op hoe Guust Flater van de legendarische stripauteur André Franquin debuteerde in het weekblad Robbedoes. Niemand wist wie die figuur was die plots opdook. Pas na maanden werd duidelijk wie hij was. Zo lang konden wij echter niet wachten (lacht). Felix begon eerst te leven in het profielkader om er vervolgens uit te springen en in de omslagfoto te belanden. En daar zal de strip zich ook wekelijks afspelen.”

“Dat Felix zijn stripavonturen beleeft in de omslagfoto is uniek. Zo uniek dat we de strip meteen tot eerste Facebookstrip ter wereld hebben gebombardeerd”, aldus Kurt Morissens van uitgeverij Strip2000. “Natuurlijk kan je tal van strips lezen op Facebook maar wat ‘Felix’ speciaal maakt is dat hij en zijn vrienden speciaal gecreëerd zijn voor dit sociaal medium. We hopen dan ook dat de strip nog meer dynamiek brengt op onze pagina, er massaal reactie op komt en ook massaal gedeeld wordt.”
Geplaatst op 14/01/2016 Citeren
Avatar
witam
Geplaatst op 14/01/2016
en waar is de deel-link? Ah wacht dat werkt in België niet meer... als ik niet een facebook account gebruik en inlog.
Geplaatst op 14/01/2016 Citeren
Avatar
Royale de luxe
Geplaatst op 14/01/2016