speelkaarten en tekenaars

Avatar manuvh
3
beste stripliefhebbers, tekenaars en ander pluimage

ik ben sinds kort bezig met het proberen op poten te zetten van een projectje dat mijn beide hobbies combineert: stripverhalen en gezelschapsspellen. Mijn idee is namelijk om een deck gewone speelkaarten te laten illustreren door tekenaars, bekend en minder bekend. Als ik 55 tekenaars vind, kan elke kaart geïllustreerd worden door 1 tekenaar. Vrij uniek dus.
Hiervoor heb ik reeds een heleboel Vlaamse en Nederlandse (strip)tekenaars, cartoonisten en illustratoren gecontacteerd en een 40-tal hebben al interesse getoond om hieraan mee te werken. En dat zijn niet van de minste !! Maar ik kan nog altijd extra talenten gebruiken, dus ben ik nog op zoek naar een 10 tot 15-tal deelnemers. De tekenstijl maakt niet uit, aangezien die verscheidenheid net de charme en schoonheid vormt van dit kaartspel.
Over de financiering van dit project: het produceren van de kaarten (bij Cartamundi) neem ik volledig op mij, de verloning voor de tekenaars wordt volledig gedragen door de verkoop van de kaartspelen, uncut sheets,...Ik hoef hier niks aan te verdienen, en doe dit enkel omdat ik het graag doe. En het fantastisch zou vinden mocht dit project lukken.
Als hier mensen zijn die zich geroepen voelen om hun steentje bij te dragen, stuur me even een pm en dan bekijken we hoe het verder geregeld kan worden. Mensen die extra tips hebben, mogen die hier ook altijd kwijt. En mensen die denken: zo'n kaartspel wil ik wel hebben, die mogen ook reageren. Zo kan ik al eens kijken of de markt er klaar voor is :).
Alvast bedankt !!
Geplaatst op 25/01/2016 Citeren
Avatar
manuvh
Geplaatst op 25/01/2016
Crew
Avatar Fumetti
3673
Het idee is alleszins aantrekkelijk. Afhankelijk van wie je als tekenaar/illustrator hebt kunnen strikken zou ik wel geneigd zijn naar jouw marktkraam te komen :-)
Geplaatst op 25/01/2016 Citeren
Avatar
Fumetti
Geplaatst op 25/01/2016
Miscshien kunnen de uitgevers je gemakkelijker helpen dan wij.

Fluiten kan je langs die kant waarschijnlijk wel helpen.
Geplaatst op 25/01/2016 Citeren
Avatar
Royale de luxe
Geplaatst op 25/01/2016
Avatar manuvh
3
Origineel geplaatst door Fumetti
Het idee is alleszins aantrekkelijk. Afhankelijk van wie je als tekenaar/illustrator hebt kunnen strikken zou ik wel geneigd zijn naar jouw marktkraam te komen :-)


ik zou jullie al enkele namen willen geven, maar ik ga nog weten tot alle afspraken definitief gemaakt zijn. Maar er zitten enkele mooie tussen :)
Geplaatst op 25/01/2016 Citeren
Avatar
manuvh
Geplaatst op 25/01/2016
Avatar manuvh
3
Origineel geplaatst door Royale de luxe
Miscshien kunnen de uitgevers je gemakkelijker helpen dan wij.

Fluiten kan je langs die kant waarschijnlijk wel helpen.


en langs welke kant bedoel je dan precies? Kan dat ook hier op jullie forum of richt ik me dan echt tot de uitgeverijen zelf?
Geplaatst op 25/01/2016 Citeren
Avatar
manuvh
Geplaatst op 25/01/2016
Crew
Avatar Iyo74
6892
Volgens mij kan ook $tripofiel je wel uit de brand helpen, die heeft wel wat connecties én weet ook hoe men auteurs strikt om op beurzen te signeren en zo. Hij helpt immers mee aan de organisatie van de Gentse Stripbeurs.
Hopen maar dat hij hier gauw langskomt. Hem een PM sturen kan ook helpen...
Geplaatst op 26/01/2016 Citeren
Avatar
Iyo74
Geplaatst op 26/01/2016