Strips in het openbaar

Avatar Bor
327
Op Facebook zag ik dit staan:

"In de trein met een stripboek op schoot, dat laat je in Nederland wel uit je hoofd."

Komt uit de volkskrant (http://www.volkskrant.nl/opinie/een-standbeeld-op-een-minderwaardigheidscomplex~a4254098/)

Ik vraag me af wat jullie er van vinden.
Zelf lees ik strips waar ik wil, ik denk er eigenlijk ook niet over na wat anderen daarvan vinden.
Hoe is dat bij jullie?

Zelf kom ik uit nederland.
Geplaatst op 01/03/2016 Citeren
Avatar
Bor
Geplaatst op 01/03/2016
Crew
Avatar fluiten
7767
Persoonlijk kan het me geen fluit schelen wat mensen van me denken. Niet dat ik nu een strip uit de Zwarte Reeks op trein, tram of bus ga lezen. ;-)
Geplaatst op 01/03/2016 Citeren
Avatar
fluiten
Geplaatst op 01/03/2016
Avatar Bor
327
er van uitgaande dat de zwarte reeks erotiek is, dat zou ik ook niet in het openbaar lezen, maar dan meer omdat het aanstootgevend voor mensen kan zijn en er ook kinderen rondlopen :)
Geplaatst op 01/03/2016 Citeren
Avatar
Bor
Geplaatst op 01/03/2016
Crew
Avatar Fumetti
3673
ik heb er geen probleem mee om in het openbaar een strip te lezen, maar vaak doe ik eerder een pocket owv formaat mee dan.
maar het is wel zo dat "leken" raar opkijken wanneer je hen vertelt dat je strip leest, want ze associeren dat helaas nog altijd met "kinderliteratuur". Een meewarige glimlach komt dan al wel eens naar boven, zo van "dutske toch" (dutske = sukkeltje, voor de nederlanders)
Onbekend is vaak nog onbemind denk ik dan.

je mag strips lezen, maar niemand mag het zien, is dat niet een zoveelste uiting van onze vooral op facade, uiterlijke vertoning, gerichte maatschappij? Misschien daarom dat ik als "rebel" of zelfs luis in de pels van sommigen er juist wél fier op ben "anders" te zijn
Geplaatst op 01/03/2016 Citeren
Avatar
Fumetti
Geplaatst op 01/03/2016
Avatar Bor
327
Origineel geplaatst door Fumetti
je mag strips lezen, maar niemand mag het zien, is dat niet een zoveelste uiting van onze vooral op facade, uiterlijke vertoning, gerichte maatschappij? Misschien daarom dat ik als "rebel" of zelfs luis in de pels van sommigen er juist wél fier op ben "anders" te zijn


Ja daar kan ik me wel, ik ben ook trots op de dingen die ik leuk vind. Wat anderen er ook van vinden.
Geplaatst op 01/03/2016 Citeren
Avatar
Bor
Geplaatst op 01/03/2016
Crew
Avatar Surya
13261
Ik lees dagelijks strips op de trein. Ik denk dat de meeste mensen wel zien dat het geen flutstrips zijn, gewoon omdat de tekeningen van wat ik lees wat gerafineerder zijn dan in de mainstream strips. Ik zie eerder blikken van interesse dan neerbuigende blikken.
Geplaatst op 01/03/2016 Citeren
Avatar
Surya
Geplaatst op 01/03/2016
Crew
Avatar witam
5316
Origineel geplaatst door Surya
Ik lees dagelijks strips op de trein. Ik denk dat de meeste mensen wel zien dat het geen flutstrips zijn, gewoon omdat de tekeningen van wat ik lees wat gerafineerder zijn dan in de mainstream strips. Ik zie eerder blikken van interesse dan neerbuigende blikken.


Dat is ook mijn ervaring, op bus en trein. En vooral op de bus, uw buur die ineens ook meeleest.
Geplaatst op 01/03/2016 Citeren
Avatar
witam
Geplaatst op 01/03/2016
Crew
Avatar Fumetti
3673
heel af en toe spreekt iemand je er ook over aan en die staan dan wel open voor een woordje uitleg :-)
Geplaatst op 01/03/2016 Citeren
Avatar
Fumetti
Geplaatst op 01/03/2016
Avatar Bor
327
De conducteur sprak mij eens aan, ik zat een superman verhaal te lezen.
Hij zei dat hij Last Stand of New Krypton zo goed vond, die kon ik nog niet.
Nu wel op zijn aanraden, ik houd wel van onverwachte tips :)
Geplaatst op 01/03/2016 Citeren
Avatar
Bor
Geplaatst op 01/03/2016
Crew
Avatar Fumetti
3673
das ook het leuke aan een goede SSZ, als ze je wat kennen geven ze je ook tips en das er (meestal) boenk op
Geplaatst op 01/03/2016 Citeren
Avatar
Fumetti
Geplaatst op 01/03/2016
nooit om geschaamd, integendeel. Beter een strip dan een Dag Allemaal of een Story.
Geplaatst op 01/03/2016 Citeren
Avatar
Chris Van de Meerssche
Geplaatst op 01/03/2016
Crew
Avatar woelfie
4107
Origineel geplaatst door Chris Van de Meerssche
nooit om geschaamd, integendeel. Beter een strip dan een Dag Allemaal of een Story.

Voor de Nederlanders onder ons: Beter een strip dan een Party of een Privé. :D
Geplaatst op 02/03/2016 Citeren
Avatar
woelfie
Geplaatst op 02/03/2016
Crew
Avatar Fumetti
3673
en voor allen: beter strippen op een privé party?
Geplaatst op 02/03/2016 Citeren
Avatar
Fumetti
Geplaatst op 02/03/2016
Crew
Avatar Iyo74
6892
Als ik met de trein reis, neem ik zowat altijd een strip mee. Schamen doe ik me daarvoor niet, maar ik merk toch dat ik me er goed van bewust ben dat ik niet de zogenaamde standaard-lectuur aan het lezen ben.
Verder kan ik niet zeggen dat ik nog al mensen strips heb zien lezen op de trein. 't Is en blijft een eerder zeldzaam verschijnsel...
Geplaatst op 02/03/2016 Citeren
Avatar
Iyo74
Geplaatst op 02/03/2016
Crew
Avatar Fumetti
3673
Origineel geplaatst door Iyo74
Schamen doe ik me daarvoor niet


off the record... waarvoor wel? :p
Geplaatst op 02/03/2016 Citeren
Avatar
Fumetti
Geplaatst op 02/03/2016
Crew
Avatar Iyo74
6892
Origineel geplaatst door Fumetti
off the record... waarvoor wel? :p

Da's niet bespreekbaar op een publiek forum. Misschien (let wel: MISSCHIEN) wel bij een frisse pint op een Gentse Stripbeurs... :-P
Geplaatst op 02/03/2016 Citeren
Avatar
Iyo74
Geplaatst op 02/03/2016
Crew
Avatar fluiten
7767
Origineel geplaatst door Iyo74

Da's niet bespreekbaar op een publiek forum. Misschien (let wel: MISSCHIEN) wel bij een frisse pint op een Gentse Stripbeurs... :-P


Of dit dan nog relevant is na het verbruiken van ettelijke straffe bieren is dan weer de vraag. Men lult dan zo uit zijn nek....

:-)
Geplaatst op 03/03/2016 Citeren
Avatar
fluiten
Geplaatst op 03/03/2016
Crew
Avatar Fumetti
3673
Origineel geplaatst door fluiten
Origineel geplaatst door Iyo74

Da's niet bespreekbaar op een publiek forum. Misschien (let wel: MISSCHIEN) wel bij een frisse pint op een Gentse Stripbeurs... :-P


Of dit dan nog relevant is na het verbruiken van ettelijke straffe bieren is dan weer de vraag. Men lult dan zo uit zijn nek....

:-)


Spreek voor jezelf, fluiten! :-)
Iyo drinkt trouwens geen straffe maar gewone pintjes :-)
Geplaatst op 03/03/2016 Citeren
Avatar
Fumetti
Geplaatst op 03/03/2016