Macherot bij Art Curial

De laatste tijd loop ik regelmatig tegen valse, of tenminste verdachte originele tekeningen van Macherot op. De prijs voor het vooral oudere werk van Macherot zet sommige mensen kennelijk aan tot oplichterij. Dat is vervelend om verschillende redenen. In de eerste plaats voor de koper die in de veronderstelling is een echt 'kunstwerk' in bezit te hebben dat hij natuurlijk fier met andere liefhebbers wil delen. Voor de markt als geheel waar wantrouwen gaat heersen waardoor niemand nog durft te kopen buiten een zeer betrouwbare kring van intimi, en de markt als het ware op slot gaat. Voor betrouwbare verkopers die wantrouwend tegemoet worden getreden. Gelukkig zijn er veel experts die vals van echt weten te onderscheiden. Veilinghuizen die gebruik maken van deze experts blijven hierdoor veelal verschoond van wantrouwen. Ik hoop dat dit zo is en blijft . Maar ik begin te twijfelen. Wat te denken van bijgevoegd stuk van Macherot dat wordt geveild bij Art Curial (Parijs) op 30 april 2016? (Lot 564; http://www.artcurial.com/en/asp/searchresults.asp?pg=1&ps=18&st=D&sale_no=2958+++
Geplaatst op 26/04/2016 Citeren
Avatar
prins1957prinse
Geplaatst op 26/04/2016