Weer een veiling...

Crew
Avatar cuppenh
1519
Zo jongens en meisjes,
Het antiquarisch spul is weggewerkt, de volledige reeksen zijn de deur uit, het meer zeldzame spul van de "moderne" tijd is onder de hamer geweest en het is nu tijd voor de restanten. NIet dat daar geen leuke hebbedingetjes meer tussen zitten, verre van dat!
Hele reeksen herdruk-series en alleenstaande albums en stripverwante dingetjes.
En het mooie is dat niet iedereen zich daarvoor nog de moeite neemt om mee te dingen.
Dus nu is de kans groot om voor kleine prijzen een behoorlijke aanschaf te kunnen doen.
En wel op bobbedoes.nl zoekterm barabas
(https://www.bobbedoes.nl/auction/search?s=barabas)
Het loont de moeite om in ieder geval een blik te werpen op het aanbod: vanaf vandaag tien dagen lang.
Go for it!
Geplaatst op 19/05/2016 Citeren
Avatar
cuppenh
Geplaatst op 19/05/2016
Crew
Avatar cuppenh
1519
Oh, by the way... (voor de engelstalig gerichte fans onder ons:)
Er zitten ook al een stapeltje US Marvel comics bij zoals veel reeksen van Spider-Man, Sub-Mariner, Star Wars en magazine-formats zoals Deadly Hands of Kung-Fu, Doc Savage,
Dracula Lives. En zeker de prijs waard: alle Marvel Treasury Editions plus extras!
Geplaatst op 19/05/2016 Citeren
Avatar
cuppenh
Geplaatst op 19/05/2016
Crew
Avatar woelfie
4108
Goed om te weten!
Ik zal dit weekend nog eens een kijkje nemen
Geplaatst op 20/05/2016 Citeren
Avatar
woelfie
Geplaatst op 20/05/2016
Ook even gekeken. Leuke kavels. Alleen jammer dat ze altijd zoveel samenvoegen van diverse series. Als je dan maar enkele albums nodig hebt ter vervanging of om series compleet te krijgen is dat eigenlijk teveel van het goede.
Geplaatst op 22/05/2016 Citeren
Avatar
simonstrip
Geplaatst op 22/05/2016
Crew
Avatar cuppenh
1519
Origineel geplaatst door simonstrip
Ook even gekeken. Leuke kavels. Alleen jammer dat ze altijd zoveel samenvoegen van diverse series. Als je dan maar enkele albums nodig hebt ter vervanging of om series compleet te krijgen is dat eigenlijk teveel van het goede.


Daar heb ik ook wel eens last van, maar dan denk ik volgende:
Stel, het is een kavel van 50 albums en je wilt er wel 5 hebben. Je bied er een beetje op los en wint het geval voor 30 euro.
Dan heb je dus voor je interessante albums 6 euro/stuk betaald en 45 abums gratis (of ook:
elk album kost je pakweg 1/2 euro)
Een nog goedkopere manier om een behoorlijke verzameling te maken is er niet. Oh man, waren er maar internet-veilingen geweest in mijn actieve jaren....
Geplaatst op 25/05/2016 Citeren
Avatar
cuppenh
Geplaatst op 25/05/2016
Crew
Avatar Fumetti
3673
en als je dan die 45 nog zelf verkocht krijgt voor een stomme 10 euro heb je maar 20 betaald voor die je wou :-)

heb zelf nog nooit op veiling gekocht, niet echt mijn ding (in mijn nog actieve periode)
Geplaatst op 25/05/2016 Citeren
Avatar
Fumetti
Geplaatst op 25/05/2016
Crew
Avatar cuppenh
1519
Update:
De US comics en pockets worden gezien het biedpatroon zwaar onderschat. Enerzijds zijn het grote kavels, anderzijds word er bijna niet op geboden. De prijs per stuk is dramatisch laag. Zelfs al zijn het series die je niet liggen dit is een opportuun moment om je Marvel- verzameling uit te breiden of te beginnen.
Een gouden tip voor deze databasegebruikers: er is een kavel met 150+ MAD pockets. In een Amerikaanse veiling zouden die per stuk aangeboden worden en mininaal voor $50.
Een doos met een waarde van minstens 7500 euro en d'r kan één man met 2 euro er vandoor gaan. Het loont de moeite om in ieder geval te bieden....
Geplaatst op 26/05/2016 Citeren
Avatar
cuppenh
Geplaatst op 26/05/2016
Crew
Avatar woelfie
4108
Hey Cuppenh,
bedankt voor de tip
ik had dat al gezien, wou nog bieden, maar was het uit het oog verloren.
We hebben nog een paar dagen te gaan, hé :)
Geplaatst op 26/05/2016 Citeren
Avatar
woelfie
Geplaatst op 26/05/2016
Crew
Avatar cuppenh
1519
De veiling is voorbij en ik hoop dat jullie goed hebt kunnen scoren, want de prijzen waren heel laag. Gemiddeld net 1 euro per album, terwijl de US kant er heel erg van langs kreeg (gemiddeld 0,50 euro per uitgave). En die MAD-pockets, vraag je? Die gingen weg voor 0,25 euro per stuk. Het kon slechter want de losse MAD maandbladen deden 0,10 euro p/s.
Het heeft nog geen 1% opgebracht van wat ik er voorbeetaald heb. Zo zijn veilingen nou eenmaal. Degenen die deze kavels gekocht hebben zij enorme geluksvogels.
:)
Geplaatst op 30/05/2016 Citeren
Avatar
cuppenh
Geplaatst op 30/05/2016
Avatar Rutger
763
Ai.... minder dan 1%. Dat is wel erg weinig.

Mag ik je vragen waarom je ze niet op Ebay heb gezet of op zn minst een reserveprijs heb ingestgeld?
Geplaatst op 30/05/2016 Citeren
Avatar
Rutger
Geplaatst op 30/05/2016
Crew
Avatar Fumetti
3673
of ze op deze site te koop aangeboden voor een voor jou redelijk bedrag?
Geplaatst op 30/05/2016 Citeren
Avatar
Fumetti
Geplaatst op 30/05/2016
Crew
Avatar cuppenh
1519
Normaliter zou ik alles zelf wel regelen en via diverse verkooptechnieken en -kanalen mijn strippies aan de man brengen, Maar het probleem is niet zozeer dat ik al wat ouder ben. maar lijdt aan een spierziekte en aan diabetes. Ik weet dan ook nooit of ik een bepaalde dag hardstikke kwiek of amechtig puffend op de bank doorbreng.
Zodat een aktieve rol in de verkoop van mijn strips (aanbieden, veilen, orders ontvangen en klaarmaken, betalingen bijhouden, naar de post brengen voor verzending etc.) echt niet kan. Ik heb mijn stripverzameling aangeboden aan een striphandelaar die het via veilingen gaat wegwerken. Ik ga me niet bemoeien hoe dat hij de zaken aanpakt, hij is degene met verstand van zaken.
Hetgeen jullie een enorm voordeel geeft op de komende veilingen als mijn Marvel Comics en masse aan de beurt zijn: je weet nu dat je met weinig geld fors kunt afromen.
Bedenk ook dat de afgrijselijke verzendkosten uit USA en invoer/douanekosten totaal wegvallen zodat je iets meer kunt spenderen.
Begin maar vast te sparen...
Geplaatst op 30/05/2016 Citeren
Avatar
cuppenh
Geplaatst op 30/05/2016
Crew
Avatar Fumetti
3673
Ai das niet zo leuk om horen/lezen!

Hou moed!
Geplaatst op 30/05/2016 Citeren
Avatar
Fumetti
Geplaatst op 30/05/2016
Avatar Rutger
763
Sterkte Cuppenh....
Geplaatst op 31/05/2016 Citeren
Avatar
Rutger
Geplaatst op 31/05/2016
Crew
Avatar witam
5316
Veel goede dagen!
Geplaatst op 31/05/2016 Citeren
Avatar
witam
Geplaatst op 31/05/2016