Uitgeverij

Avatar aue
163
Als uitgeverij moeten ze toch bereikbaar zijn?
e-mail of website in de strips bestaat waarschijnlijk niet meer want langs deze weg kan je de uitgever niet bereiken.
Geplaatst op 07/12/2007 Citeren
Avatar
aue
Geplaatst op 07/12/2007
Crew
Avatar Veter
7841
Bij ZD staan wat gegevens over de uitgeverij, maar of dat nog correct is?

Straat : Stasegemsestraat 185
Postcode : 8500
Plaats : Kortrijk
Telefoon : (+32)56-259902
Fax : (+32)56-259543
Geplaatst op 07/12/2007 Citeren
Avatar
Veter
Geplaatst op 07/12/2007
Avatar aue
163
Wie of wat is ZD
Geplaatst op 07/12/2007 Citeren
Avatar
aue
Geplaatst op 07/12/2007
Crew
Avatar fluiten
7767
Zilveren Dolfijn

En Talent is al maanden onbestaand, hoor. Die zal je heel moeilijk te pakken krijgen :D
Geplaatst op 07/12/2007 Citeren
Avatar
fluiten
Geplaatst op 07/12/2007
Crew
Avatar Surya
13261
Vanaf september gingen er weer strips verschijnen...
Geplaatst op 08/12/2007 Citeren
Avatar
Surya
Geplaatst op 08/12/2007
Crew
Avatar fluiten
7767
Origineel geplaatst door Surya
Vanaf september gingen er weer strips verschijnen...


2008? :D

Neen, ik ga me niet laten verleiden om hier replieken te geven waar ik achteraf spijt van heb. 8)
Geplaatst op 08/12/2007 Citeren
Avatar
fluiten
Geplaatst op 08/12/2007
Crew
Avatar Surya
13261
Een wijze beslissing :)
Geplaatst op 09/12/2007 Citeren
Avatar
Surya
Geplaatst op 09/12/2007
Avatar aue
163
Er wordt nu al weken (maanden) gespeculeerd door de stripliefhebber of Talent al dan niet failliet is? Is er dan niemand die Ronny Matton kent of er contact mee heeft om hem dit op de man af te vragen?
Zijn er trouwens mensen op het forum die contact hebben met een of meerdere personen van gelijk welke uitgeverij? Dan zouden we kunnen peilen of er reeds reeksen zijn van talent die in de toekomst door hen zouden worden overgenomen in hun fonds? Bijvoorbeeld, Arboris, Sylvester, Daedalus, Saga, enz...
Geplaatst op 14/12/2007 Citeren
Avatar
aue
Geplaatst op 14/12/2007
Crew
Avatar $tripofiel
3314
Talent is de pijp uit. X(

Mijne maat heeft een heleboel "moeilijke" Talents liggen die hij rechtstreeks gekocht heeft?! :(
Maar meer wil hij er echt niet over kwijt... ?(
Geplaatst op 14/12/2007 Citeren
Avatar
$tripofiel
Geplaatst op 14/12/2007
Avatar i_Kdtje
156
da's jammer

kvond het een redelijke goeie uitgeverij met veel alternative dingen en mooie blitz uitgaven

een heleboel reeksen zijn nog niet al, en als andere uitgevers ze overnemen, is de vorm van kaft misschien anders.

khad graag gorn volledig zien verschijnen en liefst in harde kaft (zo een blitz kaft)
Geplaatst op 06/01/2008 Citeren
Avatar
i_Kdtje
Geplaatst op 06/01/2008
Avatar aue
163
blijkbaar is talent niet failliet en zou RM weer beginnen met uitgeven.
Geplaatst op 06/01/2008 Citeren
Avatar
aue
Geplaatst op 06/01/2008
Crew
Avatar Surya
13261
Inderdaad, maar dat gerucht duikt elke 6 maand opnieuw op, eerst zien dan geloven.
Geplaatst op 06/01/2008 Citeren
Avatar
Surya
Geplaatst op 06/01/2008
Crew
Avatar Project_Z
1156
Even een suggestie :
zou het niet beter zijn om alle "aangekondigde" strips van Talent te verwijderen?
of in ieder geval de reeksen die reeds door andere uitgeverijen opgepikt zijn of nog opgepikt worden...
bv. Lanfeust van de sterren: nrs 5 en 6 staan nog aangekondigd bij Talent, maar zijn ook aangekondigd bij L.
?(
Geplaatst op 02/09/2008 Citeren
Avatar
Project_Z
Geplaatst op 02/09/2008
Avatar Voske
248
Voor de albums die bij andere uitgevers op de lijst staan om te verschijnen lijkt me dit een goed plan.
Geplaatst op 02/09/2008 Citeren
Avatar
Voske
Geplaatst op 02/09/2008
Crew
Avatar Surya
13261
Voor de andere laat ik ze liever staan. Talent is nog steeds niet officieel gedaan en om de zoveel maanden gaat het gerucht opnieuw dat hij toch door gaat.
Geplaatst op 02/09/2008 Citeren
Avatar
Surya
Geplaatst op 02/09/2008
Crew
Avatar T.I.A
3656
Origineel geplaatst door Surya
Voor de andere laat ik ze liever staan. Talent is nog steeds niet officieel gedaan en om de zoveel maanden gaat het gerucht opnieuw dat hij toch door gaat.


Gelijk heb je hoeveel keer al nie gehoord da arboris stopt pfff nie bij te houden gaat ook slecht met zpress
Geplaatst op 02/09/2008 Citeren
Avatar
T.I.A
Geplaatst op 02/09/2008
Idiote vraag misschien maar hoe komt het eigenlijk dat zoveel uitgevers in slechte papieren zitten? Akkoord, het grote geld zit niet in strips, maar de belangstelling voor het genre neemt toch toe (of vergis ik me schromelijk?)
Geplaatst op 03/09/2008 Citeren
Avatar
belgianbingo
Geplaatst op 03/09/2008
Crew
Avatar T.I.A
3656
Origineel geplaatst door belgianbingo
Idiote vraag misschien maar hoe komt het eigenlijk dat zoveel uitgevers in slechte papieren zitten? Akkoord, het grote geld zit niet in strips, maar de belangstelling voor het genre neemt toch toe (of vergis ik me schromelijk?)


Wel ik spreek nu alleen van Z-press, ze hadden gedacht we nemen dat boeltje hier over van JP en voilla kassakassa, ze verkopen nu wel iets meer in nederland/Belgie maar de grote bonzen van panini hadden véél meer verwacht, geef toch toe qua service kan het stukken beter.
een goed begin zou zijn de comics TERUG in de dagbladhandelaar te leggen nu moet je potdorie naar een SSZ rijden om een comicje te kopen ?(
als ze niet in de winkel liggen kan je ze niet verkopen hé en niet iedereen loopt naar een SSZ (de gewone winkelende mens)

En strips/comics is bij de jeugd nu geen primair speelgoed meer hé met computer spelletjes,chatten,videogames enz
Geplaatst op 03/09/2008 Citeren
Avatar
T.I.A
Geplaatst op 03/09/2008
Avatar Herbert
1105
Origineel geplaatst door T.I.A
En strips/comics is bij de jeugd nu geen primair speelgoed meer hé met computer spelletjes,chatten,videogames enz


Helemaal mee eens - anderzijds zijn volwassenen dikwijls bereid grotere bedragen te spenderen aan hun hobby, want ...

"Wat is het verschil tussen een vader en zijn zoon ?"
"- De prijs van het speelgoed !"

:D
Geplaatst op 03/09/2008 Citeren
Avatar
Herbert
Geplaatst op 03/09/2008
Crew
Avatar Surya
13261
Origineel geplaatst door belgianbingo
Idiote vraag misschien maar hoe komt het eigenlijk dat zoveel uitgevers in slechte papieren zitten? Akkoord, het grote geld zit niet in strips, maar de belangstelling voor het genre neemt toch toe (of vergis ik me schromelijk?)

Bij Talent waren het een aantal dingen die misliepen.
- Ze kochten paketten met rechten, waar ook veel minder goede reeksen in zaten
- Ze konden de hoeveeheid albums die ze wouden uirbengen helemaal niet bolwerken
- Ze drukten te grote oplages. Dit is de belangrijkste reden, want de overschotten werden gedumpt. In het begin af en toe, maar na verloop van tijd systematisch. Ik vond soms gedumpte exemplaren bij Adhemaar nog voor ze in mijn SSZ geleverd waren. Daardoor kochten maar weinig mensen ze nog aan volle pot. Zo hebben ze zelf de markt voor hun eigen merk helemaal naar de dieperik geholpen.
Geplaatst op 03/09/2008 Citeren
Avatar
Surya
Geplaatst op 03/09/2008
Avatar ignoramus
602

een goed begin zou zijn de comics TERUG in de dagbladhandelaar te leggen nu moet je potdorie naar een SSZ rijden om een comicje te kopen ?(
als ze niet in de winkel liggen kan je ze niet verkopen hé en niet iedereen loopt naar een SSZ (de gewone winkelende mens)


Da's waarschijnlijk het grootste probleem van alle strips. De distributie naar dagbladwinkels en supermarkten kost zoveel geld dat je je als uitgever alleen gegarandeerde grote volumes via dat kanaal kan permitteren. Zelfs voor de grotere is het een serieus risico, laat staan dat de kleinere zich kunnen veroorloven een strip op die manier te verspreiden.
Geplaatst op 04/09/2008 Citeren
Avatar
ignoramus
Geplaatst op 04/09/2008
Avatar ignoramus
602
Origineel geplaatst door Surya

Bij Talent waren het een aantal dingen die misliepen.
- Ze kochten paketten met rechten, waar ook veel minder goede reeksen in zaten
- Ze konden de hoeveeheid albums die ze wouden uirbengen helemaal niet bolwerken
- Ze drukten te grote oplages. Dit is de belangrijkste reden, want de overschotten werden gedumpt. In het begin af en toe, maar na verloop van tijd systematisch. Ik vond soms gedumpte exemplaren bij Adhemaar nog voor ze in mijn SSZ geleverd waren. Daardoor kochten maar weinig mensen ze nog aan volle pot. Zo hebben ze zelf de markt voor hun eigen merk helemaal naar de dieperik geholpen.


voorgaande in 1 woord samengevat : magalomanie. dus was er toch maar 1 ding dat misliep :D
Geplaatst op 04/09/2008 Citeren
Avatar
ignoramus
Geplaatst op 04/09/2008
De prijs zal ook wel meespelen dat strips het niet zo goed doen.
De veralgemeende strips ( Suske & Wisken Kuifje, Kiekeboe, Rode Ridder, ... ) kan je nog betaalbaar vinden in de supermarkten ( bv. 3 halen, 2 betalen ) maar de betere reeksen vind je meestal alleen in stripwinkels en zijn nu ook weer niet goedkoop. Pas op, ik klaag niet, heb een veel duurdere hobby, maar voor het grote publiek lijkt een HC van 15 euro toch wel heel duur daar men daar minstens een BOEK voor heeft die cultureel toch veel hoger wordt ingeschat.

Ik hoop echt dat Talent terug komt, minstens om de goeddraaiende oncomplete reeksen af te werken en hopelijk dan weer veel meer, maar dan wel slim aangepakt.

Maar inderdaad, jaren geleden al kocht ik nieuwe Talentstrips HC aan 100bef en nadien tussen de 3 à 5 euro. Verwacht dan niet dat je 15euro strips goed kan verkopen.
Geplaatst op 14/09/2008 Citeren
Avatar
Centauri167
Geplaatst op 14/09/2008
Avatar Gently
634
Origineel geplaatst door T.I.A
Wel ik spreek nu alleen van Z-press, ze hadden gedacht we nemen dat boeltje hier over van JP en voilla kassakassa, ze verkopen nu wel iets meer in nederland/Belgie maar de grote bonzen van panini hadden véél meer verwacht


Hoewel Panini meer verwachte, is het verre van juist te zeggen dat het slecht met Z-Press gaat. Z-Press is veel meer dan enkel de Marvel uitgaves en daardoor kunnen ze juist die Marvel uitgaves bekostigen.

De geruchten rondom Z-Press zijn hardnekkig en bijna niet weg te krijgen. In feite is er momenteel juist sprake van een stabilisering in de verkoop van Marvel materiaal (Spider-man Magazine uitgezonderd, die verkoopt als een trein) en is de dalende trend van de afgelopen jaren een halt toegeroepen.
Geplaatst op 01/12/2008 Citeren
Avatar
Gently
Geplaatst op 01/12/2008
Crew
Avatar T.I.A
3656
De geruchten rondom Z-Press zijn hardnekkig en bijna niet weg te krijgen. In feite is er momenteel juist sprake van een stabilisering in de verkoop van Marvel materiaal (Spider-man Magazine uitgezonderd, die verkoopt als een trein) en is de dalende trend van de afgelopen jaren een halt toegeroepen.


Tja we moeten toch hééél lang wachten op Ultimate FF # 3 8) (normaal begin 2008 )
en er gingen meerdere series volgen
Ook de filmspecial van de Hulk gelijk bij Iron-man maar heb hem ook nog niet zien liggen hoor...
Van Spider-man Magazine heb je gelijk die gaat als een trein dat wist ik ook maar als je logisch denkt mocht het echt zo goed gaan zouden er al meerdere reeksen gevolgd zijn of toch de beloofde uitgaves ... :D
Maar soit zoveel te beter dat het nu gestabiliseerd is heb niets liever, hou rekening mee dat die "post" al van februari is hé ...
Geplaatst op 01/12/2008 Citeren
Avatar
T.I.A
Geplaatst op 01/12/2008
Avatar Gently
634
UFF 3 staat helaas heel erg op losse schroeven. Spijtig, maar waar.

Wat die Hulk filmspecial aangaat, da's een gerucht die ik helaas heb geholpen verder in de wereld te komen.... de wens was de vader van de gedachte zullen we maar zeggen. ;)

Maar geef de hoop op nieuw materiaal nog niet op. Easy does it...
Geplaatst op 01/12/2008 Citeren
Avatar
Gently
Geplaatst op 01/12/2008
Crew
Avatar T.I.A
3656
Origineel geplaatst door Gently
UFF 3 staat helaas heel erg op losse schroeven. Spijtig, maar waar.

Wat die Hulk filmspecial aangaat, da's een gerucht die ik helaas heb geholpen verder in de wereld te komen.... de wens was de vader van de gedachte zullen we maar zeggen. ;)

Maar geef de hoop op nieuw materiaal nog niet op. Easy does it...


Ik hoop het echt, ik koop wel HC´s van sommige reeksen maar lees toch liever in het nederlands. Ik koop wel reeksen die hier nooit gaan verschijnen (Hercules, Red Hulk)

Mss die laatste maakt kans te verschijnen ? soit ik hoop the Avengers nog zien te verschijnen en The Hulk natuurlijk Wolvie zou ook mooi zijn, en waarom niet eens Thor ?

Tja men kan hopen ...
Geplaatst op 01/12/2008 Citeren
Avatar
T.I.A
Geplaatst op 01/12/2008