zoeken in de databank

ligt het aan mij of zie ik de bomen door 't bos niet meer ? 'k Probeer reeds verschillende keren de reeks Bri D'Alban op te zoeken maar dat lukt maar niet , zelfs niet met bri d'alban of Bri D'alban of bri d'Alban , en krijg ik altijd het antwoord : Bri Dalban Er werden geen resultaten gevonden voor uw zoekopdracht ....
Enkel als ik zoek op ( auteur ) Alfonso Font kan ik in de lijst Bri D'Alban terugvinden ...
Zit dat afkappingsteken er voor iets tussen of ...of....
Geplaatst op 14/06/2017 Citeren
Avatar
lordbizarre
Geplaatst op 14/06/2017
Crew
Avatar Veter
7839
Er zijn inderdaad problemen met de zoekfunctie.
En de apostrof is er daar inderdaad één van.
Best zoekwoorden gebruiken zonder apostrof (en best ook zonder andere diakritische tekens).
Met excuses voor het ongemak.
Geplaatst op 14/06/2017 Citeren
Avatar
Veter
Geplaatst op 14/06/2017
Crew
Avatar Surya
13261
Inderdaad. Hier is geen pasklare oplossing voor.
Het probleem is dat ik over de jaren verschillende methodes van opslag heb gebruikt, en de apostrof zit op verschillende manieren in de databank. Ik moet dit eens gelijktrekken, dan kan ik dat oplossen. Maar ja, alles op zijn tijd vrees ik.
Geplaatst op 14/06/2017 Citeren
Avatar
Surya
Geplaatst op 14/06/2017
hoe is dat dan opgeslagen? UTF-8 ? ISO...
Geplaatst op 15/06/2017 Citeren
Avatar
Chris Van de Meerssche
Geplaatst op 15/06/2017
Crew
Avatar Surya
13261
ISO momenteel, maar soms zit het er in als & #039;, soms als & #39;, soms nog anders. Vervelend.
Geplaatst op 17/06/2017 Citeren
Avatar
Surya
Geplaatst op 17/06/2017
Crew
Avatar pepzaza
902
Ik zocht op Voetbalclub en kon niks vinden. Uiteindelijk blijkt het er in te staan als voetbal club, met spatie dus.
Daar valt over te discussiëren, maar dat de zoekfunctie dat niet vindt, zou toch niet mogen.
Geplaatst op 18/06/2018 Citeren
Avatar
pepzaza
Geplaatst op 18/06/2018
Crew
Avatar Surya
13261
Ik denk dat dat in het correct nederlands wel aan elkaar moet

De vraag is nu of we de reeks moeten hernoemen of niet

Maar de zoekfunctie zoekt op alles wat zowel 'voetbal' als 'club' bevat. Dus 'voetbalclub' zou ook gevonden worden als je zoekt op 'voetbal club'
Geplaatst op 18/06/2018 Citeren
Avatar
Surya
Geplaatst op 18/06/2018
Crew
Avatar Fumetti
3673
maar omgekeerd dan niet, Surya? Want noch voetbal noch club bevat voetbalclub?

met enkel correct Nederlands lukt het ook niet altijd, denk maar aan het oncorrecte "Charley's oorlog" :)
Geplaatst op 20/06/2018 Citeren
Avatar
Fumetti
Geplaatst op 20/06/2018
Crew
Avatar Veter
7839
Er zijn heel wat problemen met de zoekfunctie, maar dat je 'voetbal club' niet vindt als je 'voetbalclub' intikt, vind ik toch maar logisch. Je zoekt daar dan een opeenvolgende combinatie van 11 letters. Je kan moeilijk verwachten dat de zoekfunctie die 11 letters zelf nog eens gaat splitsen in alle mogelijke combinaties. (1+10, 2+9, 3+8, .... 1+1+9, 1+2+8, 1+3+7, .. enz, enz, enz, enz... )
Geplaatst op 20/06/2018 Citeren
Avatar
Veter
Geplaatst op 20/06/2018
Crew
Avatar woelfie
4103
Origineel geplaatst door Fumetti
maar omgekeerd dan niet, Surya? Want noch voetbal noch club bevat voetbalclub?

met enkel correct Nederlands lukt het ook niet altijd, denk maar aan het oncorrecte "Charley's oorlog" :)

Gelijk, Veter.
En met "Charley's oorlog" (wel degelijk incorrect en onjuist ;) ) is het bijkomend een kwestie van de juiste apostrof te herkennen. Blijkbaar zijn er verschillende codes voor verschillende types apostroffen, en sommige systemen, zoals Microsoft Office, veranderen zelf het ene in het andere, wat een nachtmerrie is voor tekstherkenning.
Geplaatst op 20/06/2018 Citeren
Avatar
woelfie
Geplaatst op 20/06/2018
Crew
Avatar Surya
13261
Origineel geplaatst door woelfie
Origineel geplaatst door Fumetti
maar omgekeerd dan niet, Surya? Want noch voetbal noch club bevat voetbalclub?

met enkel correct Nederlands lukt het ook niet altijd, denk maar aan het oncorrecte "Charley's oorlog" :)

Gelijk, Veter.
En met "Charley's oorlog" (wel degelijk incorrect en onjuist ;) ) is het bijkomend een kwestie van de juiste apostrof te herkennen. Blijkbaar zijn er verschillende codes voor verschillende types apostroffen, en sommige systemen, zoals Microsoft Office, veranderen zelf het ene in het andere, wat een nachtmerrie is voor tekstherkenning.


Inderdaad. En dan zijn er nog verschillende manieren om deze in de databank te bewaren ook. Een beetje zeer vervelend om mee te werken dus.
Geplaatst op 20/06/2018 Citeren
Avatar
Surya
Geplaatst op 20/06/2018