3 Algemene weetjes over U.S.-comics

Crew
Avatar cuppenh
1519
Ik weet niet waar ik deze weetjes kwijt kan bij een bepaalde reeks, dus deponeer ik ze hier maar ln de algemene rubriek. Want er zijn genoeg jongere verzamelaars die dit niet zullen weten:
- Waarom hebben al die oudere comics een tekstverhaal?
Net zoals bij de andere vragen is het simpel een kwestie van geld. De US Postal Service had verschillende tarieven en zonder tekstverhaal viel het blad in een duurder tarief, hetgeen bij een oplage van, zeg, 600000 stuks behoorlijk in de papieren ging lopen. Daarom dus.
- Waarom werden nieuwe reeksen gestart als opvolger van een bestaande reeks en niet met een nummer 1?
Ook hier is de oorzaak de US Postal Service. Met een nieuwe reeks moest ook een nieuwe licentie gekocht worden, niet alleen prijzig maar vielen dan ook in het duurdere tarief. De uitgevers kozen er dan ook voor de bestaande licentie voort te zetten met een andere naam.
- Waarom zijn er heden zoveel herstarts met een nummer 1 en zoveel variantcovers?
De leefomgeving van comics is veranderd, net als de regels van de US Postal Service. Er wordt bijna niets meer verkocht in de ‘newsstands’ aan een jong, nieuwsgierig en sensatiehongerig publiek. Tegenwoordig gaat het via ‘Comic Shops’ voor nostalgische mensen, verzamelaars en beleggers die menen dat een nummer 1 of variant geld zal opleveren in de toekomst.
Geplaatst op 16/08/2017 Citeren
Avatar
cuppenh
Geplaatst op 16/08/2017
Crew
Avatar Surya
13261
Die twee over de postal service wist ik niet, fijn dat je dat hier even aanhaalt!
Geplaatst op 16/08/2017 Citeren
Avatar
Surya
Geplaatst op 16/08/2017
Crew
Avatar Fumetti
3673
Niet dat ik bij de jongeren hoor, maar...wat bedoel je met een tekstverhaal?
Geplaatst op 16/08/2017 Citeren
Avatar
Fumetti
Geplaatst op 16/08/2017
Crew
Avatar cuppenh
1519
Gewoon wat het zegt: een geschreven verhaal van een of twee pagina's met eventueel een kleine illustratie (meestal bij de titel),
Geplaatst op 16/08/2017 Citeren
Avatar
cuppenh
Geplaatst op 16/08/2017