Lijstjes

Ik wil eerst opmerken dat hier best 'Lijsten' mag staan, ze zijn tenslotte lang genoeg.

Het zal wel dom zijn, maar ik begrijp niet goed op grond van welke telling bepaald wordt wat de beste, de slechtste of de populairste strips zijn. Het zal wel eerder op dit forum aan de orde gesteld zijn, maar ik kan het antwoord niet achterhalen.
Geplaatst op 27/01/2008 Citeren
Avatar
Hans Bekker
Geplaatst op 27/01/2008
Avatar Herbert
1105
Ik kom er voorlopig ook niet uit.

In elk geval lijkt het wel of de lijst met slechtste strips gewoon de lijst met beste strips is, maar dan achterstevoren.

Over de lijst van populairste strips maakte ik eerder al onderstaande opmerking:

"Ik neem aan dat het de bedoeling is een lijstje te maken van de populairste reeksen, maar de output geeft een opsomming van de populairste albums binnen deze reeksen. Eigenlijk zou een reeks in dit lijstje maar één keer mogen voorkomen (en dan bijvoorbeeld "vertegenwoordigd" worden door z'n populairste album).

Ik kan erin komen dat de combinatie van aantal stemmen met een hoge score een indicatie is voor wat een goede reeks, c.q. strip is, maar ook louter bezit van een strip geeft aan hoe populair ze is. Heel veel leden geven (nog) geen score aan albums, zodat m.i. hier heel wat "populariteit" niet gemeten wordt."
Geplaatst op 27/01/2008 Citeren
Avatar
Herbert
Geplaatst op 27/01/2008
Crew
Avatar Surya
13273
Beste: hoogste score met minstens 10 stemmen
Slechtste: laagste score met minstens 5 stemmen
Populairste: meeste in bezit
Geplaatst op 27/01/2008 Citeren
Avatar
Surya
Geplaatst op 27/01/2008
ik heb net naar de lijsten zitten kijken, maar het komt mij voor dat alleen de albums waarop gestemd is in de lijsten meetelen. De aantallen die in bezit zijn zie ik niet terug in de lijst. Misschien nog een lijst creëren met aantallen in bezit?
Geplaatst op 31/01/2008 Citeren
Avatar
simonstrip
Geplaatst op 31/01/2008
Crew
Avatar Surya
13273
De aantallen in bezit worden domweg nog niet getoond, dat moet ik nog aanpassen.

Voor de populairste strips moeten ze geen stem hebben, gewoon het meeste in bezit zijn. Maar die strips hebben dus blijkbaar wel allemaal al veel stemmen ook, hetgeen eigenlijk wel logisch is.
Geplaatst op 31/01/2008 Citeren
Avatar
Surya
Geplaatst op 31/01/2008