Strip data

Crew
Avatar Iyo74
6897
Bij "Strip data" staat, indien een strip voldoende stemmen heeft, een link naar de statistieken ('lijstjes'). Bij Vae Victis 3 staat zo bv. #81. Ik nam dus aan dat dit album op de 81ste plaats zou staan, maar dat blijkt dus niet zo (is plaats 290). Is dit een foutje, of verwijst dat nummer naar iets anders?
Geplaatst op 02/02/2008 Citeren
Avatar
Iyo74
Geplaatst op 02/02/2008
Crew
Avatar Surya
13272
Ik heb het 3 dagen geleden ook gemerkt, ik ga de code wat moeten herwerken blijkbaar...
Geplaatst op 02/02/2008 Citeren
Avatar
Surya
Geplaatst op 02/02/2008
Ja, zo zie ik zo af en toe ook een klein mankement. Bij mij staat vermeld dat ik reeds 1 stripcovers heb toegevoegd, maar ik weet niet eens hoe ik dat zou moeten doen. Ik wordt voor ijveriger versleten dan ik verdien.
Geplaatst op 02/02/2008 Citeren
Avatar
Hans Bekker
Geplaatst op 02/02/2008
Crew
Avatar Surya
13272
Je zal waarschijnlijk een stipt toegevoegd hebben inclusief cover.

Ik ben op de hoogte van het schoonheidsfoutje met de meervouden, maar het is zo belachelijk veel extra werk om die extra S niet te tonen als er maar 1 is, dat ik het maar zo gelaten heb.
Geplaatst op 02/02/2008 Citeren
Avatar
Surya
Geplaatst op 02/02/2008
Origineel geplaatst door Surya
Ik ben op de hoogte van het schoonheidsfoutje met de meervouden, maar het is zo belachelijk veel extra werk om die extra S niet te tonen als er maar 1 is, dat ik het maar zo gelaten heb.


Je bent zeker niet de enige, want je komt die overbodige s heel vaak tegen; bijv. in Windows.
Geplaatst op 02/02/2008 Citeren
Avatar
Hans Bekker
Geplaatst op 02/02/2008
Origineel geplaatst door Hans Bekker
Ja, zo zie ik zo af en toe ook een klein mankement. Bij mij staat vermeld dat ik reeds 1 stripcovers heb toegevoegd, maar ik weet niet eens hoe ik dat zou moeten doen. Ik wordt voor ijveriger versleten dan ik verdien.


waar kun je vinden dat je aantallen covers hebt toegevoegd? Ik kan dat nergens vinden
Geplaatst op 02/02/2008 Citeren
Avatar
simonstrip
Geplaatst op 02/02/2008
Goh, dat weet ik ook niet. Omdat ik toevallig recensies schrijf, staat mijn naam in het overzicht achter elke recensie die van mij geplaatst is. Wanneer ik dan op mijn naam klik, verschijnt er een scherm 'Gebruiker ...' en krijg ik alles te zien wat op mij betrekking heeft. Hoe jij een dergelijk scherm kunt oproepen weet ik niet, maar in ieder geval ergens waar 'Simonstrip' vermeld staat. Alleen hier in het forum lukt het niet. Sorry.
Geplaatst op 02/02/2008 Citeren
Avatar
Hans Bekker
Geplaatst op 02/02/2008
Crew
Avatar Surya
13272
http://www.stripinfo.be/member.php?member=jouwnaam

http://www.stripinfo.be/member.php?member=simonstrip dus

Ik heb die pagina al voorzien voor in de toekomst, nu bestaan er nog geen links naar, tenzij je recensies schrijft.
Geplaatst op 03/02/2008 Citeren
Avatar
Surya
Geplaatst op 03/02/2008
Crew
Avatar Surya
13272
Dit probleem is nu opgelost. Loopgravenoorlog 1 staat nu niet meer als #843 maar #1 :D
Geplaatst op 03/02/2008 Citeren
Avatar
Surya
Geplaatst op 03/02/2008
Crew
Avatar Iyo74
6897
Krijgt dat album EINDELIJK waar het recht op heeft... :P
Geplaatst op 03/02/2008 Citeren
Avatar
Iyo74
Geplaatst op 03/02/2008
Origineel geplaatst door Surya
http://www.stripinfo.be/member.php?member=jouwnaam

http://www.stripinfo.be/member.php?member=simonstrip dus

Ik heb die pagina al voorzien voor in de toekomst, nu bestaan er nog geen links naar, tenzij je recensies schrijft.


Ik ben blij dat ik er op deze manier achterkom dat ik toch een kleine bijdrage heb geleverd aan deze site
Geplaatst op 03/02/2008 Citeren
Avatar
simonstrip
Geplaatst op 03/02/2008
Crew
Avatar Veter
7845
Origineel geplaatst door Surya
Dit probleem is nu opgelost. Loopgravenoorlog 1 staat nu niet meer als #843 maar #1 :D


http://www.stripinfo.be/forum/images/icons/icon16.gif
Geplaatst op 03/02/2008 Citeren
Avatar
Veter
Geplaatst op 03/02/2008
Crew
Avatar Iyo74
6897
Ik vrees dat het probleem met de scores nog niet volledig opgelost is! Net gemerkt dat
"De aasgieren 4" bij het album als #206 geplaats wordt en in de 'top 100' op de 119de plaats komt
"De aasgieren 3" als #47 op de 138ste plaats
"De aasgieren 2" als #46 op de 136ste plaats
"De aasgieren 1" als #45 op de 137ste plaats

Toch nog even sleutelen aan de codes/formules?
Geplaatst op 08/02/2008 Citeren
Avatar
Iyo74
Geplaatst op 08/02/2008
Crew
Avatar Surya
13272
Blijkbaar :) Misschien gebruik ik een lichtjes andere query, ik zal ze gelijktrekken.
Geplaatst op 09/02/2008 Citeren
Avatar
Surya
Geplaatst op 09/02/2008
Crew
Avatar Iyo74
6897
Ik hoop dat je je geen breuk hebt getrokken aan die query's! :P En moest je nog een kléin beetje energie over hebben om er even aan te schudden of een klein duwtje te geven, krijg je ze misschien hélemaal zoels ze moeten zijn...

"De aasgieren 2" als #137, staat op de 136ste plaats
"De aasgieren 1" als #136 staat op de 138ste plaats

Van mij moet jer er niet teveel tijd insteken, want dat zijn van die problemen die héél goed verstopt kunnen zitten...
Geplaatst op 10/02/2008 Citeren
Avatar
Iyo74
Geplaatst op 10/02/2008
Crew
Avatar Iyo74
6897
Ik vraag me trouwens af of het mogelijk (lees: 'veel werk') is om onmiddellijk te linken naar de plaats in de lijst waar het album zelf staat, en dus niet naar de pagina "Beste strips"? Lijkt mij net iets handiger...
Geplaatst op 10/02/2008 Citeren
Avatar
Iyo74
Geplaatst op 10/02/2008
Crew
Avatar Surya
13272
Dat is uiteindelijk de bedoeling ja, maar ik moet dan dus gaan uitrekenen op welke pagina een stip voorkomt. Zo heel moeilijk zal het niet zijn.
Geplaatst op 10/02/2008 Citeren
Avatar
Surya
Geplaatst op 10/02/2008
Origineel geplaatst door Surya
http://www.stripinfo.be/member.php?member=jouwnaam

http://www.stripinfo.be/member.php?member=simonstrip dus

Ik heb die pagina al voorzien voor in de toekomst, nu bestaan er nog geen links naar, tenzij je recensies schrijft.


Misschien wat laat Surya, maar toch veel hulde voor de geslaagde implementatie van versie 5.0. Een genot om te gebruiken en het ziet er heel gelikt uit!

Naar aanleiding van de bovenstaande quote, vraag ik mij af of deze methode om de statistieken en stripcollecties van de leden op te roepen, niet per knopdruk kan gebeuren. Dus met één muisklik in het hoofdmenu. Nu is het zo omslachtig. Adres opschrijven en zo.
Het is leuk en leerzaam de collecties van de anderen te bekijken, zo kom je weer op nieuwe iedeeën.

Ten tweede lukt het me nog niet om de strips die ik in "de aanbieding" heb tevoorschijn te toveren. Graag zou ik de aanbiedingen c.q. dubbelenlijsten van de leden zien.

Ten derde kan ik geen knop vinden voor het tonen van ontbrekende covers. Als ik mijn kisten ga openen is een zo'n lijst voor mij belangrijk, want ik kan dan achter elkaar honderden covers toevoegen.

Keep up the good work!!
Geplaatst op 13/02/2008 Citeren
Avatar
Ruud Loman
Geplaatst op 13/02/2008
Crew
Avatar Surya
13272
Origineel geplaatst door Ruud Loman
Naar aanleiding van de bovenstaande quote, vraag ik mij af of deze methode om de statistieken en stripcollecties van de leden op te roepen, niet per knopdruk kan gebeuren. Dus met één muisklik in het hoofdmenu. Nu is het zo omslachtig. Adres opschrijven en zo.
Het is leuk en leerzaam de collecties van de anderen te bekijken, zo kom je weer op nieuwe iedeeën.

Daar ga ik wel nog eens iets voor voorzien ja, ondermeer via het foum, waar bij de berichten van een gebruiker die link staat.

Origineel geplaatst door Ruud Loman
Ten tweede lukt het me nog niet om de strips die ik in "de aanbieding" heb tevoorschijn te toveren. Graag zou ik de aanbiedingen c.q. dubbelenlijsten van de leden zien.

Er komt vrij binnenkort een speciale pagina met daarop een overzicht wan wie wat in de aanbieding heeft dat in jouw verlanglijst staat, alsook wie wat zoekt dat jij in de aanbieding hebt. Nog even geduld.

Origineel geplaatst door Ruud Loman
Ten derde kan ik geen knop vinden voor het tonen van ontbrekende covers. Als ik mijn kisten ga openen is een zo'n lijst voor mij belangrijk, want ik kan dan achter elkaar honderden covers toevoegen.

Die knop staat links onder en heet "Stripcover toevoegen", net onder "Strip toevoegen"
Geplaatst op 13/02/2008 Citeren
Avatar
Surya
Geplaatst op 13/02/2008
Bedankt voor de info, Surya.

De lijst van ontbrekende covers lijkt niet helemaal goed te werken,
d.w.z. er staan sommige strips niet op alfabet en vaak krijg ik bij de volgende pagina al een pagina te zien die ik al bekeken heb.

Misschien kun je dit testen.

Bedankt alvast!
Geplaatst op 14/02/2008 Citeren
Avatar
Ruud Loman
Geplaatst op 14/02/2008
Crew
Avatar Veter
7845
De covers staan in volgorde van toevoegen. De laatste toevoegingen worden eerst getoond.

Maar ik denk dat je gelijk hebt dat er een probleem is met de navigatie. Bij 'volgende pagina' zijn er altijd een aantal albums die al op een vorige pagina getoond werden, en een aantal die nog niet getoond werden.
(het is wat moeilijk te zien door die lange reeks 'Akim' toevoegingen)
Geplaatst op 14/02/2008 Citeren
Avatar
Veter
Geplaatst op 14/02/2008
Crew
Avatar Surya
13272
Ik zal eens denken hoe ik dit makkelijker kan maken, eventureel met filters.
Geplaatst op 15/02/2008 Citeren
Avatar
Surya
Geplaatst op 15/02/2008