Lijstjes: Beste reeksen

Crew
Avatar Surya
13273
Op de lijstjes pagina is nu ook de lijst met beste reeksen opgenomen. Enkel reeksen waarvan de strips voldoende scores gekregen hebben, worden opgenomen, dus sommige reeksen die in de lijst met strips goed scoren, komen niet voor op de reeks lijst, omdat niet alle delen van de reeks voldoende stemmen hebben.

De volgorde van de lijst wordt periodiek bijgewerkt.
Geplaatst op 10/02/2008 Citeren
Avatar
Surya
Geplaatst op 10/02/2008
Crew
Avatar Iyo74
6897
Leuk extraatje! Dit zal m'n verlanglijstje alweer wat langer maken...

Een aantal reeksen uit deze lijst tellen niet meer dan 1 album; wat ook een beetje te zien is aan het aantal stemmen. Zou het niet handig zijn om het aantal verschillende albums dat die reeksen tellen weer te geven? Of is dat iets te ingewikkeld?
Geplaatst op 10/02/2008 Citeren
Avatar
Iyo74
Geplaatst op 10/02/2008
Avatar Herbert
1105
... en aanvullend op Iyo ...

Kan je een oplossing vinden door een aantal one shots, die toch tot dezelfde collectie behoren (met name Vrije Vlucht) ?

(Prima initiatief, overigens, dit bijkomende lijstje.)
Geplaatst op 10/02/2008 Citeren
Avatar
Herbert
Geplaatst op 10/02/2008
Origineel geplaatst door Surya
Op de lijstjes pagina is nu ook de lijst met beste reeksen opgenomen. Enkel reeksen waarvan de strips voldoende scores gekregen hebben, worden opgenomen, dus sommige reeksen die in de lijst met strips goed scoren, komen niet voor op de reeks lijst, omdat niet alle delen van de reeks voldoende stemmen hebben.

De volgorde van de lijst wordt periodiek bijgewerkt.


hoeveel stemmen moet een stripreeks hebben om opgenomen te worden?

Ik vind trouwens dat de leden het erg aflatenweten met stemmen, als er 20-30 bezitters een album hebben én gelezen hebben en daarvan nemen maar 5-7 de moeite om een waardering te geven, dat valt mij tegen.
* leden, doe eens een beetje moeite *
Geplaatst op 10/02/2008 Citeren
Avatar
simonstrip
Geplaatst op 10/02/2008
Crew
Avatar Surya
13273
Origineel geplaatst door Herbert
Kan je een oplossing vinden door een aantal one shots, die toch tot dezelfde collectie behoren (met name Vrije Vlucht) ?

Inhoudelijk hebben die strips met elkaar niets te maken, dus moeten we ze niet met elkaar gaan in verband brengen.

Maar misschien kan ik ook een lijstje maken van beste collecties, uitgevers en auteurs :P

Momenteel moet een reeks 10 stemmen per album hebben. Maar, omdat albums die nog niet uit zijn dat niet kunnen hebben, tellen albums zonder stemmen niet mee.
Geplaatst op 10/02/2008 Citeren
Avatar
Surya
Geplaatst op 10/02/2008
Avatar Jean-Paul
384
Origineel geplaatst door simonstripIk vind trouwens dat de leden het erg aflatenweten met stemmen, als er 20-30 bezitters een album hebben én gelezen hebben en daarvan nemen maar 5-7 de moeite om een waardering te geven, dat valt mij tegen.
* leden, doe eens een beetje moeite *


Mee eens; veel stemmen = goed voor de statistieken! Kom op, mensen!

Ben zelf al mijn oude strips aan het herlezen om ze hier een goed onderbouwde score te kunnen geven. Niet dat dat zo'n opgave is trouwens; werd toch hoog tijd om bijvoorbeeld Thorgal weer eens van begin tot eind te bekijken.
Geplaatst op 11/02/2008 Citeren
Avatar
Jean-Paul
Geplaatst op 11/02/2008
Avatar Herbert
1105
Ik ben het ook met Simonstrip eens : hoe méér stemmen, hoe méér vreugd' !

Origineel geplaatst door Jean-Paul
Ben zelf al mijn oude strips aan het herlezen om ze hier een goed onderbouwde score te kunnen geven.


Ik ook - is het je trouwens al opgevallen dat je appreciatie van een stripverhaal sinds de vorige lectuur behoorlijk kan verschillen ?
Geplaatst op 11/02/2008 Citeren
Avatar
Herbert
Geplaatst op 11/02/2008
Avatar aue
163
Ga ook eens mijn best doen in de volgende weken om wat meer strips te quoteren.
Normaal geraak ik aan 1 à 2 gelezen strips per dag dus dat kan redelijk vlot gaan.
Geplaatst op 11/02/2008 Citeren
Avatar
aue
Geplaatst op 11/02/2008
Origineel geplaatst door aue
Ga ook eens mijn best doen in de volgende weken om wat meer strips te quoteren.
Normaal geraak ik aan 1 à 2 gelezen strips per dag dus dat kan redelijk vlot gaan.


Dan ben ik blij dat ik het grootste gedeelte van mijn strips al een waardering gegeven heb, met mijn verzameling en jou tempo ben ik gepensioneerd voor ik alles herlezen heb.
:D
Geplaatst op 11/02/2008 Citeren
Avatar
simonstrip
Geplaatst op 11/02/2008
Crew
Avatar Surya
13273
Origineel geplaatst door Herbert
is het je trouwens al opgevallen dat je appreciatie van een stripverhaal sinds de vorige lectuur behoorlijk kan verschillen ?

Inderdaad. Helaas meestal niet in positieve zin :(
Geplaatst op 11/02/2008 Citeren
Avatar
Surya
Geplaatst op 11/02/2008
Avatar aue
163
Origineel geplaatst door simonstrip
Origineel geplaatst door aue
Ga ook eens mijn best doen in de volgende weken om wat meer strips te quoteren.
Normaal geraak ik aan 1 à 2 gelezen strips per dag dus dat kan redelijk vlot gaan.


Dan ben ik blij dat ik het grootste gedeelte van mijn strips al een waardering gegeven heb, met mijn verzameling en jou tempo ben ik gepensioneerd voor ik alles herlezen heb.
:D


Over welk aantal praten we dan wel?
Geplaatst op 11/02/2008 Citeren
Avatar
aue
Geplaatst op 11/02/2008
Crew
Avatar Iyo74
6897
Misschien vraag je wel beter gewoon hoe oud hij is?! :P
Geplaatst op 11/02/2008 Citeren
Avatar
Iyo74
Geplaatst op 11/02/2008
Origineel geplaatst door Iyo74
Misschien vraag je wel beter gewoon hoe oud hij is?! :P


Mijn leeftijd is nu 53 jaar ( dit jaar hoop ik 54 te worden).
Ik heb op dit dit moment ruim 7000 geregistreerde strips hier op de site. Aangezien er nog een aantal series nog niet is opgenomen en ik bij andere series nog moet gaan zien welke uitgave ik precies heb, verwacht ik dat dat het er nog een beetje meer worden.

Ik zag trouwens dat ook comics op de site komen, die had ik nog helemaal niet meegeteld. Moet ik ook nog gaan zoeken; ik heb ergens nog superman, batman, spiderman, tarzan en dat soort.
Dus nog werk genoeg.
Geplaatst op 12/02/2008 Citeren
Avatar
simonstrip
Geplaatst op 12/02/2008
Crew
Avatar fluiten
7764
Origineel geplaatst door simonstripDus nog werk genoeg.


We zijn in blijde verwachting van al die toevoegingen. ;)
Geplaatst op 13/02/2008 Citeren
Avatar
fluiten
Geplaatst op 13/02/2008
Avatar chico 2
97
Je weet toch dat je maar een beetje toevoeging nodig hebt om in blijde verwachting te geraken hé fluiten :)
Geplaatst op 13/02/2008 Citeren
Avatar
chico 2
Geplaatst op 13/02/2008
Origineel geplaatst door fluiten
Origineel geplaatst door simonstripDus nog werk genoeg.


We zijn in blijde verwachting van al die toevoegingen. ;)


Ik ga m'n best doen, maar die boekjes liggen niet direkt voor de pak, ze zitten ergens in dozen of kasten. Dus ik moet gaan zoeken.
( maar ik hoop niet dat het 9 maanden gaat duren)

:D
Geplaatst op 13/02/2008 Citeren
Avatar
simonstrip
Geplaatst op 13/02/2008
Zou het niet beter te zijn om het minimum aantal albums op 2 in te stellen voor deze lijst, als er maar één album van is dan gaan ze wel hoog scoren in de lijst van de beste strips hé...

Maar voor de rest een héél goeie uitbreiding op de site...
Geplaatst op 24/02/2008 Citeren
Avatar
nocturnalfrog
Geplaatst op 24/02/2008
Crew
Avatar Surya
13273
Voor mij is een reeks met maar 1 deel nog steeds een reeks. Zo zou een paar jaar terug De Chninkel niet in aanmerking gekomen zijn, omdat het maar 1 album was. Nu is het heruitgegeven in 3 delen, en komt het plots wel in aanmerking? Dat vind ik wat onnozel. Als dat ene album waaruit de reeks bestaat zo goed is dat het in de lijst verschijnt, dan staat het daar volgens mij volledig terecht.

Maar als er nog velen zijn die jouw mening delen, dan wil ik daar gerust een aanpassing in maken natuurlijk.
Geplaatst op 25/02/2008 Citeren
Avatar
Surya
Geplaatst op 25/02/2008