tijdschriften per jaargang?

Crew
Avatar pepzaza
902
Ik zie dat Circus op de site per jaargang als reeks staat, terwijl A suivre 1 reeks is die alle jaargangen omvat. Waarom dat verschil?
Mijn voorkeur gaat trouwens uit naar 1 reeks voor alle jaargangen. Overzichtelijker en makkelijker om nummers te vinden.
Geplaatst op 19/12/2019 Citeren
Avatar
pepzaza
Geplaatst op 19/12/2019
Crew
Avatar woelfie
4103
Ik zou zeggen dat we één reeks houden als het aantal verschenen publicaties "beperkt" is om de reeks overzichtelijk te houden.
Voor Wordt Vervolgd hebben we net geen 100 nummers, dus dat kan gerust op één pagina, maar voor Spirou hebdo bv zou één pagina met pakweg 4250 nummers niet echt overzichtelijk zijn.

Wat daartussenin ligt is natuurlijk subjectief, en inderdaad: circus heeft 130 nummers in verschillende reeksen per jaargang, terwijl A Suivre er 240 heeft op één pagina.
Geplaatst op 20/12/2019 Citeren
Avatar
woelfie
Geplaatst op 20/12/2019
Crew
Avatar Veter
7839
"A suivre" grondig bekijken om eventueel af te splitsen in verschillende jaargangen staat inderdaad al vele jaren op mijn te doen lijstje.
De meeste tijdschriften hebben al snel meerdere tientallen tot vele honderden en zelfs duizenden nummers. Dat op 1 pagina gooien is nooit overzichtelijk, en werkt vertragend (hoe meer je in 1 keer wil oproepen, hoe trager).
Ik sluit me aan bij Woelfie, minder dan 100 kan eventueel nog bij elkaar, maar veel meer moet dat niet zijn.
Geplaatst op 20/12/2019 Citeren
Avatar
Veter
Geplaatst op 20/12/2019