Jaartal druk

Avatar D-Mon
8
Vraagje: ik heb een strip van Jommeke liggen, nr 45: de zeepkoning, die volgens mij niet in de lijst staat: de mijne heeft 91 titels op de achterkaft staan.
Ik zou deze dus willen toevoegen, maar hoe weet je het jaartal van publicatie? Ik zie dit nergens staan.
Zou ergens tussen 1970 en 1982 moeten liggen denk ik en ik vermoed dat het de eerste ingekleurde versie van deze strip is.
Alvast bedankt om mij op weg te helpen.
Geplaatst op 25/02/2020 Citeren
Avatar
D-Mon
Geplaatst op 25/02/2020
Crew
Avatar $tripofiel
3313
Denk dat dat deze moet zijn, maar jij kan dat beter zien.
Aangezien deze hier niet in de lijst staat kan je deze toevoegen met ingescande cover liefst!
Geplaatst op 25/02/2020 Citeren
Avatar
$tripofiel
Geplaatst op 25/02/2020
Crew
Avatar Veter
7839
In de uitgaven van het Volk staat inderdaad geen uitgavejaar. Voor de Jommekes kan je afgaan op de titellijst op de achtercover. Als algemene regel kan je dan stellen dat jouw album nooit ouder kan zijn dan de laatste uitgave op die titellijst.
Jouw album heeft 91 nummers in de titellijst, nummer 91 is verschenen in 1978, maar ook nummer 92 uit 1979 heeft nog 91 nummers in de titellijst. Jouw album is dus hoogstwaarschijnlijk uit 1979. Zoals ook op die andere site vermeld wordt waar $tripofiel naar verwijst.

En voor je albums toevoegt kan je misschien best ook eens de FAQ nalezen.
Geplaatst op 25/02/2020 Citeren
Avatar
Veter
Geplaatst op 25/02/2020
Avatar D-Mon
8
Origineel geplaatst door $tripofiel
Denk dat dat deze moet zijn, maar jij kan dat beter zien.
Aangezien deze hier niet in de lijst staat kan je deze toevoegen met ingescande cover liefst!


Yep, dat is ‘m! Ik doe het nodige. Bedankt!
Geplaatst op 25/02/2020 Citeren
Avatar
D-Mon
Geplaatst op 25/02/2020