Integrale uitgaven

Hallo stripfans,

Ik gebruik ComicRack om mijn verzameling digitale strips te beheren en lezen. Hopelijk is het goed als ik hier een vraag stel in verband met hoe je strips klasseert - in mijn geval dus in ComicRack maar eigenlijk ook in het algemeen. Mijn vraag is hoe klasseer je een integrale uitgave? Bvb. (Alex - Griekse avonturen). Als een soort workaround heb ik het "labels" (tags) veldje gebruikt. Hoe doen jullie dat? Alvast bedankt!

Stefan
Geplaatst op 19/12/2022 Citeren
Avatar
stefanaalten
Geplaatst op 19/12/2022
Crew
Avatar woelfie
4103
Ik heb niet zo veel ervaring met digitale uitgaven (het grootste deel van mijn collectie is papier, en slechts een klein aantal digitaal), maar het collectiebeheer daarvan is gewoon via de naam en nummer van de strip. In jouw geval zou dat dan "Alex INT 04" zijn. ALs je grote hoeveelheden wil sorteren ben je natuurlijk héél beperkt, maar anderzijds is het wel makkelijk zoeken.
Ik kijk wel uit naar andere antwoorden hoe digitale strips tegenwoordig aangepakt worden.
Geplaatst op 19/12/2022 Citeren
Avatar
woelfie
Geplaatst op 19/12/2022
Crew
Avatar Veter
7839
Ik heb ook nog wel ComicRack gebruikt om illegale digitale strips te lezen, maar ik heb het nooit gebruikt om te catalogeren.
Ik koop regelmatig digitale strips, via Google Play, Comixology, Amazon, Kindle, Yieha, Izneo, ... naargelang waar op dat moment koopjes te vinden zijn :-)
Maar die aankopen kan je enkel lezen via hun eigen applicaties, je kan daar dus zelf niet veel aan catalogeren.
IK heb altijd Stripinfo gebruikt om mijn strips te beheren, ook mijn digitale.
Geplaatst op 20/12/2022 Citeren
Avatar
Veter
Geplaatst op 20/12/2022