Asterix

Bij de reeks Asterix zijn de bundels INT A7 en INT A 8 op een vreemde manier gekoppeld aan de albums 24 en 25. Hierdoor staat die 2 bundels bij mij in de lijst met een groen vakje terwijl ik ze niet heb. Is deze verbinding te ontkoppelen?
Geplaatst op 30/03/2023 Citeren
Avatar
simonstrip
Geplaatst op 30/03/2023
Crew
Avatar woelfie
4103
Het klopt wel, hoor.
Die integrale reeks bevat een aantal "dikke" albums, waar 3 of 4 verhalen gebundeld worden. Deel 7 en deel 8 van die integrale bevatten maar één verhaal (Asterix en de Belgen, resp. De broedertwist). In die zin is bv INT A7 identiek aan deel 24, en zijn ze dus gekoppeld.
Het groene boekje duidt aan dat je "een versie" van dat album hebt, in dit geval dus niet dat van de integrale, maar wel de regliere versie.

Er valt over te redetwisten om van de integrale reeks geen aparte reeks te maken, maar dat gaat niet veel verschil maken: je krijgt dan een grijs boekje om aan te duiden dat je die strip hebt, maar in een andere versie.
Geplaatst op 30/03/2023 Citeren
Avatar
woelfie
Geplaatst op 30/03/2023
Oke, dan zal het wel zo zijn.
Geplaatst op 30/03/2023 Citeren
Avatar
simonstrip
Geplaatst op 30/03/2023
Ik vond dat ook wel verwarrend, als ik een strip opzoek die al in mijn collectie is ingegeven zag is soms dat ik ook de integrale bezat ( groen balkje ) terwijl dat natuurlijk niet zo was. Eerst dacht ik dat ik een fout had gedaan en het per ongeluk had aangeklikt maar het gaat dus automatisch. Persoonlijk snap ik niet echt waarom, het is toch niet omdat je het ene hebt dat je het andere hebt ? Een minpuntje in mijn ogen, gelukkig één van de enigen, de rest is Top !
Geplaatst op 30/03/2023 Citeren
Avatar
Centauri167
Geplaatst op 30/03/2023
Crew
Avatar Surya
13261
Ik snap de verwarring. Het duidt inderdaad aan dat je een versie van het album in bezit hebt. Meestal is het gewoon een andere uitgave met de zelfde nummer, maar als de uitgevers rare dingen doen zoals hier het geval is, dan kan dat inderdaad tot verwarrende sitaties leiden. Ik zie helaas geen eenvoudige oplossing voor dit soort randgevallen.
Geplaatst op 30/03/2023 Citeren
Avatar
Surya
Geplaatst op 30/03/2023