Met welke Sub-reeks beginnen ?

Uitgeverij Daedalus heeft vele strips die me bekoren, nu heb ik ook ( ja ik heb een hele lange winterslaap gehouden ) de reeksen zoals: Ogon, Dwergen, Elfen, Orks & Goblins, ( mis ik er nog eentje of meer ? ) ontdekt die me precies allemaal in hetzelfde universum afspelen.
Daarom mijn vraag: " Met welke reeks begin ik het beste of maakt het echt niet uit ? "

Alvast bedankt voor jullie input !
Geplaatst op 18/07/2023 Citeren
Avatar
Centauri167
Geplaatst op 18/07/2023
Crew
Avatar Surya
13262
Het lijkt me logisch om te beginnen met Elfen. Die reeks is het eerst gemaakt dus als er dan al overlap is, dan zal de onderliggende context daar zijn oorsprong vinden.
Geplaatst op 18/07/2023 Citeren
Avatar
Surya
Geplaatst op 18/07/2023
Crew
Avatar Veter
7841
Heeft geen belang. Het zijn aparte verhalen in een reusachtig universum.
Er duiken wel terugkerende personages op (meestal binnen hun eigen wereld), en er wordt regelmatig verwezen naar de andere werelden, doordat ze constant in oorlog zijn. Maar ik vrees dat je er een dik notaboekje zou moeten op nahouden om zelf een overzicht te houden over al die gebeurtenissen en oorlogen in de verschillende werelden.
Persoonlijk vind ik de Elfen de slechtste reeks wegens te veel esoterische blabla, en dat is absoluut niet mijn ding.
De nieuwe subreeks Ozon heb ik nog niet gelezen.
Geplaatst op 18/07/2023 Citeren
Avatar
Veter
Geplaatst op 18/07/2023
Elfen is dus de eerste reeks en Ozon de laatste. Welke is dan de tweede, Dwergen of Orks ? En zijn dit al de reeksen of spelen er zich nog af in dit universum ?
Ik ga beginnen met Elfen en moest die me niet kunnen bekoren stap ik over naar de 2de reeks, enzv.
Geplaatst op 18/07/2023 Citeren
Avatar
Centauri167
Geplaatst op 18/07/2023
Crew
Avatar Surya
13262
Op de SSZ kan je wat meer info vinden
Geplaatst op 18/07/2023 Citeren
Avatar
Surya
Geplaatst op 18/07/2023
Origineel geplaatst door Surya
Op de SSZ kan je wat meer info vinden


Bedankt Surya !

Magiërs ontbrak dus nog aan het universum zijnde Elfen, Dwergen, Orks & Goblins, Magiërs & Ogon.

Een hele boterham, benieuwd dat die gaat smaken
Geplaatst op 18/07/2023 Citeren
Avatar
Centauri167
Geplaatst op 18/07/2023
Crew
Avatar Iyo74
6896
Zelf kan ik Elfen heel goed smaken. Niet elk album is even goed, maar zeker de eerste delen vind ik top.
De nevenreeksen ken ik minder wegens slechts enkele exemplaren van Orken in bezit (die ik trouwens ook bijzonder goed vind). Dat komt vooral door het moordende tempo waarin deze strips verschijnen. Om het gespendeerde budget een beetje onder controle te houden, beperk ik me tot Elfen.
Geplaatst op 19/07/2023 Citeren
Avatar
Iyo74
Geplaatst op 19/07/2023