Cover 16

Vandaag kreeg ik een mail van Cover 16 met een mooie promo. Nu zegde deze naam mij totaal niets dus dacht ik dat het weer een phishing- of scam mail was, wat natuurlijk nog steeds kan. Even opgezocht en het gaat dus om een stripwinkel die blijkbaar vlakbij Stripweb ligt, of gaat het hier om dezelfde groep want daar heb ik al wel besteld en zo zouden ze dus aan mijn gegevens zijn kunnen komen.
Iemand die hier meer over weet ?
De acties waren wel de moeite maar leken me toch wel te mooi om misschien waar te zijn ...
Geplaatst op 13/08/2023 Citeren
Avatar
Centauri167
Geplaatst op 13/08/2023
Crew
Avatar Veter
7840
Het lijkt me niet dadelijk een scam. De online winkel werd vorig jaar al aangekondigd op de website van stripspeciaalzaak.be:
https://www.stripspeciaalzaak.be/stripnieuws/nieuwe-online-stripspeciaalzaak-cover-16

Hoe ze aan je mail komen, weet ik natuurlijk niet...
Geplaatst op 13/08/2023 Citeren
Avatar
Veter
Geplaatst op 13/08/2023
Niemand anders deze promo-mail gekregen ? Zou zeggen dat het doelpubliek hier zit ...

Vraag me toch af hoe ze aan mijn e-mail zijn geraakt.
Geplaatst op 14/08/2023 Citeren
Avatar
Centauri167
Geplaatst op 14/08/2023
Crew
Avatar $tripofiel
3314
Ik heb al besteld bij die webwinkel en steeds zeer tevreden over.
Maar toen ik na dit bericht gelezen te hebben ging kijken was de site offline???
Heb zelf de mail niet gehad, wel ene op zo 06/08 met nieuws over aanvullingen van de webshop waarvan 'Angel Wings' bovenaan stond.
Geplaatst op 14/08/2023 Citeren
Avatar
$tripofiel
Geplaatst op 14/08/2023
Eigenlijk toch erg dat je de dag van vandaag aan bijna alles wat er in je mailbox komt vraagtekens moet stellen ...
Geplaatst op 15/08/2023 Citeren
Avatar
Centauri167
Geplaatst op 15/08/2023
Avatar dosko
1
Iemand al meer nieuws omtrent deze shop ? In het verleden heb ik daar al een paar keer bestellingen geplaatst.
Geplaatst op 21/08/2023 Citeren
Avatar
dosko
Geplaatst op 21/08/2023
Crew
Avatar $tripofiel
3314
Heb een mail gehad dat ze gestopt zijn, de bestaande bestellingen handelen ze af en daarna leggen ze de boeken neer.
Geplaatst op 21/08/2023 Citeren
Avatar
$tripofiel
Geplaatst op 21/08/2023
Op 'Stripknip' op Facebook werd dit uitvoerig behandeld. Cover16 blijkt te zijn opgericht door een oud-werknemer van Stripweb die rond april 2022 daar vertrokken en is zijn eigen handel begonnen dus (puur digitaal, zonder fysieke winkel). Blijkbaar heeft die toen kort voor vertrek eerst nog vlug eventjes alle mailadressen van Stripwebklanten gekopieerd, met dit mailtje voor Stripwebklanten als gevolg.

Ofwel heeft Stripweb toen onmiddellijk gecontact genomen met de persoon in kwestie (die mij ook gekend is), ofwel volgde hij of zijn vrouw / vriendin Stripknip op FB en hadden ze door dat ze problemen zouden hebben en werd de site vlug-vlug ontoegankelijk.
Geplaatst op 23/08/2023 Citeren
Avatar
Groenweghe
Geplaatst op 23/08/2023