Overzichten , welke info wordt hiervoor gebruikt

Avatar kagebe
198
Zelf kijk ik heel vaak op Stripspeciaalzaak.be en check de pas verschenen en te verschijnen overzichten om mijn trips naar de stripzaken die ik vaak bezoek te plannen. Nu valt mij op dat de overzichten hier op de site van pas verschenen en die van aangekondigd soms niet compleet zijn in vergelijking tot die op de eerder genoemde site. Vooral bij aangekondigd mis ik bijvoorbeeld uitgeverij BD Must . Alhoewel de kerstverhalen van Mittei en het onuitgegeven werk van Dany wel terecht zijn gekomen in de pas verschenen lijstjes zijn de 4 delige integrale uitgave van de Familie Kleester en de nederlands talige uitgave van de Schatten van Berck dat niet. Mijn vraag is dan ook welke bron gebruikt wordt voor die lijsten en waarom sommige uitgeverijen die best leuke uitgaves op de markt brengen niet in de aangekondigd lijst opgenomen zijn?
Geplaatst op 05/01/2024 Citeren
Avatar
kagebe
Geplaatst op 05/01/2024
Crew
Avatar Veter
7841
Ik gebruik een mix van Stripspeciaalzaak.be en enkele Belgische en Nederlandse stripzaken.
Stripspeciaalzaak.be vermeldt niet alles en is ook niet altijd correct met de data, en van de stripzaken die ik volg weet ik ondertussen uit ervaring dat hun gegevens behoorlijk correct zijn.
Maar dat neemt niet weg dat er inderdaad af en doe dingen door de mazen van het net zullen vallen. En er is ook nog altijd de mogelijkheid van gebruikers om zelf dingen toe te voegen.
Geplaatst op 06/01/2024 Citeren
Avatar
Veter
Geplaatst op 06/01/2024
Waar ik dus ook gebruik van maak. Er zijn nog een paar sites die soms vooruitblikken. Met die gegevens kijk ik in de winkel of er daar bij tijdschriften / stripboeken nieuwe albums liggen. Als je wekelijks 1 of 2 maal in de winkel komt mis je niet zo veel. Voor de rest heb ik gelukkig een goede stripwinkel. Er is soms verschil in leverweek tussen Nederland en België. Uiteindelijk komen toch bijna alle nieuwe strips hier te staan.
Geplaatst op 07/01/2024 Citeren
Avatar
simonstrip
Geplaatst op 07/01/2024
Avatar kagebe
198
Het is ook niet zo dat het erg is maar het viel me gewoon op. Dat ik zelf de laatste tijd , zeg maar jaren , minder heb toe gevoegd en meer begin te mopperen heeft meer te maken met een gevorderde leeftijd en daarnaast sinds enige tijd geen mogelijkheid tot het toevoegen van de coverscans , wat ik vervelend vind. Ik vond het altijd nodig om zelf die scan te doen omdat dan duidelijk was dat het om de correcte uitgave ging en niet iets wat van het internet was gehaald.
De Amerikaanse comics hou ik in de gaten door 2 youtube sites te volgen , Comics with Bueller voor de single issues en Near Nint Condition voor de collected editions zoals Omnibussen , Epic collections en TPb's .
Als comic liefhebber moet ik toegeven dat ik sinds enige tijd overgestapt ben om die in de CLZ database bij te houden . Dat het bijhouden van alles wat daarvoor uitkomt echt lastig is is niet meer dan logisch. Per week tussen de 50 en 150 comics toevoegen is al veel maar dan ook nog alle varianten van de covers waardoor je tussen de 200 en 400 stuks per week zou moeten toevoegen is best een groot karwei en dan heb je daarnaast nog allemaal collected editions .

Laat ik duidelijk zijn om dit voor nu even af te sluiten , alles wat deze site wel heeft en dat is erg veel en dat wordt enorm gewaardeerd .
Geplaatst op 09/01/2024 Citeren
Avatar
kagebe
Geplaatst op 09/01/2024
Crew
Avatar woelfie
4109
We proberen zo volledig mogelijk te zijn, en wat Nederlandstalige strips betreft lukt dat aardig.
Voor comics is het inderdaad extreem moeilijk om met de beperkte capaciteit die we hebben dit goed op te volgen, zeker omdat zoals je zegt er veel varianten uitkomen waardoor het moeilijk is om alle correcte covers terug te vinden.
Misschien komt het er nog ooit van, maar op dit moment is collectorz of Grand Comics Database zeker een goede database voor comics.
Geplaatst op 10/01/2024 Citeren
Avatar
woelfie
Geplaatst op 10/01/2024