Nog 'meer' Talent reeksen opgepikt?

Avatar Rutger
763
Het is wellicht een veelvoorkomend thema maar zeker wel één waar stripliefhebbers zich terecht boos over maken: De onafgemaakte series van Talent.

Tuurlijk...we zijn allemaal blij met het oppikken van de krenten uit de pap door de andere uitgevers. Arthur, De Gesel Gods, Golden City, Korrigans, Lanfeust, Legende, De Laatste Trojaan, Vae Victis!. Maar er blijven er zoveel meer over die ook de moeite waard zijn om uit de Talent stal over te nemen. De rechten zijn toch weer vrij inmiddels? Ik snap gewoon niet waarom dit niet meer voorkomt en waarom we hier niet meer over horen.

Mis ik iets?

OK...het reilen en zeilen van het uitgeverswereld is mij niet helemaal duidelijk. Maar er zijn toch genoeg oude Talent series over die commercieel aantrekkelijk moeten zijn om op te pikken. Waarom gebeurt dit dan niet meer dan tot nog toe het geval is?

Misschien is de nederlandstalige markt gewoon te klein? Toch raar....er zijn denk ik genoeg verzamelaars die maar wat blij zouden zijn om het vervolg van een oude Talent serie weer op te pikken.

Ha ha...wellicht moet ik wat meer geduld hebben maar de 68!! onafgemaakte Talent series in mijn kast zorgen nu en dan voor een fikse irritatie. Het voelt (nog) niet als weggegegooid geld maar toch.....enigzins bedrogen voel ik mij wel.

Kan iemand mij nog blij maken met ouwe Talent series die weer zullen worden uitgegeven? Elke 'roddel' is welkom!
Geplaatst op 08/05/2008 Citeren
Avatar
Rutger
Geplaatst op 08/05/2008
Crew
Avatar $tripofiel
3313
Heb vandaag opgevangen dat RM aan het proberen is om zijn "handel" verder te zetten, maar hij vindt GEEN ( ?( ) geldvoorschieters!!! 8o

Hoe zou dat nu komen... ;)
Geplaatst op 08/05/2008 Citeren
Avatar
$tripofiel
Geplaatst op 08/05/2008
Avatar Rutger
763
Ondanks alle terechte commentaren over zijn dubieuze uitgavenbeleid zou ik het toch een positieve ontwikkeling vinden als RM zich weer gaat roeren op de uitgeversmarkt. Al is het alleen maar om de series af te maken waarmee hij ooit begonnen is met uitgeven. Als hij weer de markt op zou komen met enkel nieuwe series dan geloof ik dat ik ze ditmaal laat schieten. Dit om toekomstige teleurstellingen maar te voorkomen.

Ik heb toch meermaals gelzezen dat hij naast stripuitgever ook een stripliefhebber is. Dat zou toch enigzins aan moeten geven dat hij het ook vervelend moet vinden (dat hoop je dan maar) dat er momenteel veel teleurgestelde lezers zijn die met een behoorlijk aantal onafgemaakte series zitten.

Is het trouwens bekend of RM nog over de rechten beschikt van het grootste gedeelte van de series die hij onder Talent heeft uitgebracht? Of verlopen deze na een bepaalde tijd? Het is mij nog steeds onduidelijk hoe dit allemaal werkt.
Geplaatst op 09/05/2008 Citeren
Avatar
Rutger
Geplaatst op 09/05/2008
Crew
Avatar Iyo74
6892
Hoe het nu juist zit met de rechten weet ik niet. Vermoedelijk (meer dan een vermoeden is het niet) zal het een en ander afhangen van de afgesloten contracten (dus variabel naargelang reeks, uitgeverij,...). De periode waarvoor Talent over de uitgaverechten beschikt lijkt toch wel af te lopen. Er is trouwens al eens een forumtopic daarover geweest: HIER.
Geplaatst op 11/05/2008 Citeren
Avatar
Iyo74
Geplaatst op 11/05/2008
Weet er iemand of "De onthoofde arenden" zijn opgepikt door een andere uitgeverij ??
Geplaatst op 12/10/2008 Citeren
Avatar
Centauri167
Geplaatst op 12/10/2008