Verbinding met internet?

Crew
Avatar $tripofiel
3317
Graag had ik enige hulp:

Ik heb een draadloze modem staan waar ik ook 4 verbindingen kan maken d.m.v. een utp kabel, maar mijn probleem is dat ik via deze weg GEEN verbinding kan maken???
Heb al vanalles geprobeerd...
Het feit is dat ik 2 pc heb de ene heeft draadloze kaart & de andere enkel een eternet kaart! Heb zo'n toestel om in het stopcontact te pluggen maar krijg daar wel een verbinding maar kan het internet niet op...

Ik weet niet meer wat te doen, graag enige hulp van de PRO's onder jullie... ;)
Geplaatst op 25/05/2008 Citeren
Avatar
$tripofiel
Geplaatst op 25/05/2008
Avatar GoldWes
54
ik snap het probleem niet direct maarr
zit de Internet kabel in het juiste slot van de draadloze modem? (1slot is voor de internet aanvoer, de andere 3 + antenne is voor het te verdelen)

Die internet-aanvoer kabel zou vanuit de modem van de provider moete komen en naar die draadloze router (in het specifieke slot).

1 kabel in 1 v/d 3 andere sloten naar de pc zonder draadloos en bij de pc met draadloos internet moet ge bij 'draadloze netwerken' (bij mij rechtsonder in de systeembalk) de router selecteren.


Die draadloze modem moet wel eerst via de installatie-cd-rom geïnstalleerd en geconfigureerd worden op die pc met draadloos internet. (zo bekomt ge een paswoord dat dan alleen door die pc gebruikt kan worden om draadloos verbinding te maken). Check de installatiegids daarvoor.


hoopt dat ge der verder mee geholpe zijt
Geplaatst op 25/05/2008 Citeren
Avatar
GoldWes
Geplaatst op 25/05/2008
Crew
Avatar $tripofiel
3317
Dat lukt prima voor draadloos internet, het probleem zit hem voor de pc die met eternet kabel aangesloten is!
Kan niet op de router zijn site (192.168.0.1)???
Ben al zover dat ik opgemaakt heb dat ik het nummer van de eternetkaart nodig heb, maar als ik dat invul kan ik niks meer zelfs niet op internet mat draadloze pc...

HELP ;(
Geplaatst op 25/05/2008 Citeren
Avatar
$tripofiel
Geplaatst op 25/05/2008
Crew
Avatar T.I.A
3656
Origineel geplaatst door $tripofiel
Dat lukt prima voor draadloos internet, het probleem zit hem voor de pc die met eternet kabel aangesloten is!
Kan niet op de router zijn site (192.168.0.1)???
Ben al zover dat ik opgemaakt heb dat ik het nummer van de eternetkaart nodig heb, maar als ik dat invul kan ik niks meer zelfs niet op internet mat draadloze pc...

HELP ;(


ik heb het ddor gevraagd aan mijn webmaster hopelijk weet hij het mss

hopelijk weet hij het meer kan ik niet doen ken het ook niet :(

T.I.A
Geplaatst op 25/05/2008 Citeren
Avatar
T.I.A
Geplaatst op 25/05/2008
Crew
Avatar T.I.A
3656
als ik antwoord heb zet ik het hier dus... duimen

T.I.A
Geplaatst op 25/05/2008 Citeren
Avatar
T.I.A
Geplaatst op 25/05/2008
Crew
Avatar $tripofiel
3317
DUIMEN DUIMEN DUIMEN DUIMEN DUIMEN ;)
Geplaatst op 25/05/2008 Citeren
Avatar
$tripofiel
Geplaatst op 25/05/2008
Avatar GoldWes
54
instellingen voor internet staan mss niet juist voor die pc.
es nazien bij instellingen als statisch ip enzo uitstaat (of aan, ligt eraan welke provider)

alles kunt ge opnieuw instellen door de installatie-cdrom van de provider op die pc uit te voeren.

maar als het daar aan ligt buh, zoniet es belle naar de helpdesk van u provider, die zulle het wel wete
Geplaatst op 25/05/2008 Citeren
Avatar
GoldWes
Geplaatst op 25/05/2008
Crew
Avatar Surya
13271
Misschien is de kabel die je gebruikt niet goed. Misschien heb je per vergissing een cross-cable gekregen, ipv een gewone? Hou de 2 uiteindes eens naast elkaar en kijk of de kleurtjes van de draden op beiden identiek zijn. Op een coss-cable zijn er 2 kleuren omgewisseld.
Geplaatst op 26/05/2008 Citeren
Avatar
Surya
Geplaatst op 26/05/2008
Crew
Avatar T.I.A
3656
De PC op zich moet een automatische zijn IP aanvragen aan de ROUTER. In de router moet DHCP actief zijn. Het IP adres 192.168.0.1 lijkt me eerder het IP adress van de router (default GetewaY).

mss helpt het antwoord van mijn webmaster


T.I.A
Geplaatst op 26/05/2008 Citeren
Avatar
T.I.A
Geplaatst op 26/05/2008
Crew
Avatar T.I.A
3656
Beste,
(ik ben de webmaster van newjust).
Ik versta eruit dat je telenet hebt. misschien moet je eens laten weten welke modem je aangekocht hebt. Zo kan ik via het net documenten raadplegen om meer info te geven.
toch een aantal zaken:
De settings van je PC moeten ip adress automatisch ophalen. (eigenschappen van netwerk).
Op de router die je kan benaderen via IE door het ingeven van de geteway (meestal 192.168.0.1 ) moet daar de DHCP aan staan, maar indien je draadloos netwerk lukt zou dit ok moeten zijn.
Normaal is het zo dat dit allemaal aanstaat zonder dat je iets moet veranderen.



Laat me je router weten, dan spreken we verder af om samen het probleem op te lossen.
Geplaatst op 30/05/2008 Citeren
Avatar
T.I.A
Geplaatst op 30/05/2008
Crew
Avatar $tripofiel
3317
Hey T.I.A.,

Bedankt voor de moeite, het merk van m'n router is DLink624 (het nummer ben ik niet zeker hij staat namelijk bij de buren - lees schoonouders) :D

Ik heb al vanalles geprobeerd, bij de LAN - WAN - WIFI maar bij DHCP heb ik nog niet geprobeerd!
Nu hetgeen ik al reeds gevonden heb is het automatisch aanvragen van IP adres, is gelukt!?
Maar het enige dat ik niet begrijp is dat de pc wel aangeeft dat hij verbonden is met 100MBs, maar ik kan niet op het net ook geen mails die doorkomen...
Ik denk dat m'n schoonvader nu wel ver z'n haar uittrekt wegens het resetten van de router, telkens ik iets verander kan ik met de wifi ook niet meer op het net? :( ;(
Geplaatst op 30/05/2008 Citeren
Avatar
$tripofiel
Geplaatst op 30/05/2008
Avatar ignoramus
602
je hebt dus een kabel lopen van bij jou tot bij de buren ??
DHCP is het automatisch verkrijgen van een IP address.
Als je wel lokale verbinding hebt, maar geen internet, dan zou je in de IPsettings van de lanverbinding ook de DNS moeten nakijken. die moet ook op "obtain DNS server address automatically" moeten staan.
Geplaatst op 01/06/2008 Citeren
Avatar
ignoramus
Geplaatst op 01/06/2008
Avatar Icarus
113
Je zegt als je met een draadloze verbinding wel op het internet geraakt?

Als je met je draadloze computer in de adress balk 192.168.0.1 indrukt kom je dan op de router instellingen, of lukt dit ook niet?

ps indien dit niet luk probeer dan eens 192.168.1.1

het is maar dat je pc wel zegt dat hij verbonden is, mogelijk is er dan toch iets mis met de instellingen van de router.
Geplaatst op 02/06/2008 Citeren
Avatar
Icarus
Geplaatst op 02/06/2008
Crew
Avatar $tripofiel
3317
Het is gelukt, bij de laatste update van Windows is er blijkbaar iets gewijzigd waardoor ik via het toestel op het net raak!!!

Voor 1x: HIEP HIEP HOERA voor Microsoft!!!

:D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D
Geplaatst op 21/10/2008 Citeren
Avatar
$tripofiel
Geplaatst op 21/10/2008
Crew
Avatar T.I.A
3656
Origineel geplaatst door $tripofiel
Het is gelukt, bij de laatste update van Windows is er blijkbaar iets gewijzigd waardoor ik via het toestel op het net raak!!!

Voor 1x: HIEP HIEP HOERA voor Microsoft!!!

:D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D


Tja wellicht ook door deze (vorige) update van mic. dat je dit hebt voor gehad :D
Geplaatst op 22/10/2008 Citeren
Avatar
T.I.A
Geplaatst op 22/10/2008
Avatar Icarus
113
Lang leve de windows updates!!!

sorry, het sarcasme druipt eraf zeker, ik ben twee maand geleden overgeschakeld op Ubuntu en OpenSuse op mijn laptop, dit nadat mijn pc voor de zoveelste keer weer vol malware stond Geen last meer met virusen - spyware..., zalig gewoon!

Herkent mijn onboard wireless apparatuur zonder andere instalaties.

Alle programma'tjes die ik nodig heb zomaar te downloaden, zonder dat ik ze ergens illegaal moet downloaden of kopieren.
Geplaatst op 23/10/2008 Citeren
Avatar
Icarus
Geplaatst op 23/10/2008
Avatar Herbert
1105
Origineel geplaatst door Icarus
Geen last meer met virussen, spyware, ..., zalig gewoon !


Redenen genoeg om een Mac te willen !

(Sorry - 'k kan het weer niet laten :D )
Geplaatst op 23/10/2008 Citeren
Avatar
Herbert
Geplaatst op 23/10/2008
Avatar Icarus
113
mac of gewone pc - maakt niet uit - zolang er maar een Linux op draait.

Geen blauwe schermen - geen malware....
Geplaatst op 23/10/2008 Citeren
Avatar
Icarus
Geplaatst op 23/10/2008
Crew
Avatar $tripofiel
3317
Moet je daar het een en ander van kennen om dat te installeren???
Heb al veel keer op punt gestaan om over te schakelen naar Linux, maar ik heb me laten wijsmaken dat je daar alles zelf moet opbouwen of zoiets? ?(

Ik heb sinds mijn jeugd al 5 Mac pc's versleten, gewoon SUPER smooth maar toch een tikkeltje duur!
Alhoewel je tegenwoordig toch al prachtige combinaties kopen kan voor een voordelig prijsje, het voordeel heb je dat ze NOOIT vastlopen & geen virussen voor bestaan etc... :D

Nu is de voeding kapot van mijn ouwe laptop!? :(
Geplaatst op 24/10/2008 Citeren
Avatar
$tripofiel
Geplaatst op 24/10/2008
Avatar Icarus
113
De tijd van zelf opbouwen is gelukkig gedaan, ik zou zeggen probeer het zelf eens, ga bij een van de grote distrubuties op het net een live CD downloaden, dit is een cd die je voor het booten in de computer steekt en die uit zijn eigen start en dan kan je zie hoe het systeem eruit ziet als je het installeert. Let wel op als je een Live CD draait komt alles van de CD met andere woorden gaat veel trager dan wanneer je het installeert. Waar je wel op moet letten is dat de PC boot vanop zijn cd (of USB) en dan pas vanop zijn Harde schijf.


Met deze live cd kan je Linux ook installeren, aan jou de keuze, dus enkel linux of naast je windows(er komt dan bij de opstart een vraag of je onder windows of onder linux wilt draaien) geen enkel probleem. Een addertje altijd eerst windows instaleren dan pas Linux. Windows herkent niets van Linux - maw de partities worden niet herkend - en kunnen dus ook niet gelezen worden, en de bootloader die nodig is om linux op te starten gooit windows er lustig af. Omgekeerd lezen kan uiteraard wel, zowel FAT as NTFS drives worden goed ondersteund door Linux.

Ikzelf draai een Ubuntu en Opensuse op mijn laptop. uiteraard zijn er nog enkele andere zoals Fedora, Debian (Ubuntu heeft eigenlijk een Debian onder de motorkap), Mandriva, ... Vroeger stond Ubuntu (en al zijn varianten) bekend om de gemakkelijkheid van installeren, echter dit geld op het moment denk ik voor alle distributies.

Er bestaat voor elk van deze een uitgebreide installatiegids - handleidingen - Helpforums voor elk van deze.

Voornaamste is natuurlijk dat alle gratis is, elke distributie heeft ingebouwd een programma dat ervoor zorgt dat software die je wil hebben gemakkelijk opgezocht kan worden in lijsten en met een simpele druk op de knop te installeren is. Uiteraard zijn er nog pakketen die niet beschikbaar zijn en die je volledig moet opbouwen, dit zijn meestal pakketten ontwikkeld door derden, die door weinig mensen gebruikt worden, hiervan download je de code en moet je inderdaad via de shell wat commando's ingeven om het programma draaiende te krijgen.

Vroeger was het inderdaad veel van dit, echter tegenwoordig draaid Linux even gemakelijk (stabieler) als windows en ondervind je ook geen last meer van malware.
Geplaatst op 24/10/2008 Citeren
Avatar
Icarus
Geplaatst op 24/10/2008
Crew
Avatar $tripofiel
3317
Wat raad je me dus aan, ik heb een aangeboren talent voor techniek, maar op pc gebied is dat heel wat minder? :(

Heb eens gegoogeld, ziet er allemaal wel mooi uit!!! :D

Nu ik heb een HP laptop die in het begin vrij snel was maar na verloop van tijd werd hij trager en trager... :rolleyes:

Ben ik dan alles van gegevens kwijt die er nu opstaan als ik aan de installatie zou beginnen, ben leerkracht & veel cursussen, puntenlijsten, enz... zou ik toch niet willen kwijtraken, hé!!! X(
En printer-scanner-fototoestel werken die dan nog allemaal bij bvb Ubuntu??? ?(

Wat is het verschil tussen Ubuntu & Opensuse, kan je ze alletwee tergelijkertijd laten draaien of...
Ik lijk misschien een nerd op dit gebied, maar liever ene die alles vraagt dan iemand die zegt dat hij alles weet & nergens komt.
Geplaatst op 24/10/2008 Citeren
Avatar
$tripofiel
Geplaatst op 24/10/2008
Crew
Avatar cuppenh
1519
Origineel geplaatst door $tripofiel

Nu ik heb een HP laptop die in het begin vrij snel was maar na verloop van tijd werd hij trager en trager... :rolleyes:


Misschien is dit: http://www.nationalecomputeropschoondag.nl/ wel iets voor jou? 8)
Geplaatst op 24/10/2008 Citeren
Avatar
cuppenh
Geplaatst op 24/10/2008
Crew
Avatar T.I.A
3656
Wat ik je ten stellig zeker wil aanraden

Voor je installeert/Wist/uninstall over grote vergrijpen

Al je mappen met u persoonlijke gegevens en data op Schijfje zetten !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Maak aub zeker een Back up schijfje of meerdere zodat je al je gegevens hebt zelfs je programmas (installatie tool) ook daarna kan je doen wat je wilt... 8)
Je hebt alles op schijf !

;) ;)
Geplaatst op 24/10/2008 Citeren
Avatar
T.I.A
Geplaatst op 24/10/2008
Avatar Icarus
113
Absoluut eens met T.I.A. zorg altijd dat je een backup hebt. Schijven crashen!!!! Përsoonlijks probeer ik nooit iets lokaal op een hard disc te zetten, echter steeds op mijn mobiele harde schijven. Daarnaast zaken die extreem belangrijk zijn en die uniek zijn, bvb mijn foto's (of in jouw geval de cursusen, die zijn onvervangbaar) heb ik minstens in tweevoud wegstaan. Als een van de schijven crashed dan heb ik de andere toch nog.

Ik zou nooit een nieuw besturingssysteem installeren als je de files die onvervangbaar zijn nog op je pc staan. Als ik een keuze moet maken zou ik gaan voor Ubuntu, ubuntu gaat steeds voor gebruiksgemak, of zijn variant Kubuntu. verschil is gewoon dat ubuntu als grafische omgving Gnome gebruit en Kubunte de KDE.

Als je gewoon een wil proberen, dan test je het met de Live CD's - vind je wel op de download site van elke van de grote distributies. Deze installeren niets - ze lopen volledig van de CD, en laden het systeem in het geheugen.

Thuis heb ik een epson printer - werkt zonder probleem - foto's downloaden werkt ook zonder probleem.

Opensuse en Ubuntu zijn twee verschillende distributies - onder de motorkap draait een gelijkaardige Linux Kernel - met daarrond de andere programma"s en de grafische interface. Het verschil zit erin dat de pakketen van de distributies verschillen - een groot deel zijn hetzelfde zoals openoffice (goede kloon van Office), totem (mediaplayer),..
echter een groot deel is verschillend.
Persoonlijk vind ik Ubuntu een van de beste, is
je kunt zoveel installaties naast elkaar op de zelfde computer zetten, voor zover de schijfruimte dit toelaat, echter ik zou dit niet doen.
Geplaatst op 25/10/2008 Citeren
Avatar
Icarus
Geplaatst op 25/10/2008