Reeksen in collectie

Geachte
Is het mogelijk om binnen mijn collectie reeksen aan te leggen ??
Gezien de hoeveelheid ( meer dan 2000 ) strips in mijn collectie zou het overzichtelijker zijn om deze in reeksen te plaatsen in plaats van op alfabetische volgorde
Dank bij voorbaat

Birger
Geplaatst op 31/05/2008 Citeren
Avatar
Ladrague Birger
Geplaatst op 31/05/2008
Crew
Avatar Surya
13273
Wat bedoel je met deze in "reeksen" plaatsen?
Geplaatst op 31/05/2008 Citeren
Avatar
Surya
Geplaatst op 31/05/2008
Om de verschillende reeksen ( vb Aria, Alex,Bessy, Buck Danny enz. ) te groeperen binnen mijn collectie
Als ik nu de albums in mijn bezit van Vrije Vlucht reeks wil bekijken in mijn colectie dien ik vrijwel al de letters van het alfabet af te lopen
Hopelijk is mijn formulering duidelijk

Groet

Birger
Geplaatst op 31/05/2008 Citeren
Avatar
Ladrague Birger
Geplaatst op 31/05/2008
Crew
Avatar Surya
13273
Ik moet er nog een interface voor schrijven, maar dit werkt al min of meer.

Stel nu dat je naar de reeks Aria wil, in je collectie, klik dan bovenaan op de letter A. Dan ga je naar een link die er ongeveer zo uit ziet:

http://www.stripinfo.be/member_collection.php?member=JOUWNAAM&letter=A

Vervang de "A" achter "letter=" door de naam van de reeks die je wil, in dit geval "Aria" waardoor je op de link

http://www.stripinfo.be/member_collection.php?member=JOUWNAAM&letter=Aria

Dan krijg je enkel de strips die in een reeks zitten waarvan de titel begint met "Aria"
Geplaatst op 31/05/2008 Citeren
Avatar
Surya
Geplaatst op 31/05/2008
Bedankt voor de info
Zal ik zeker proberen, mar niet meer vandaag , vermoedelijk maandag
Prettig WE

Birger
Geplaatst op 31/05/2008 Citeren
Avatar
Ladrague Birger
Geplaatst op 31/05/2008
Crew
Avatar cuppenh
1519
Surya, dat is een hele goeie tip. Ik zocht al naar manieren om één reeks te kunnen selecteren uit mijn collectie. Ik heb het zoeven geprobeerd met "Buck Danny" en ik kreeg inderdaad het blok van alle 97 albums, die ik heb, te zien.

Maar ik heb het vermoeden dat Ladrague Birger niet de reeksen bedoeld, maar de collecties zoals "Favorietenreeks" of "Jong Europa". Die krijg je met dit truukje dus niet te zien.

Vanuit je verzameling kun je bij een album wel de collectieknop aanklikken, maar die gaat naar de algemene database en sorteert initieel op 'reeks'. Daar kun je dan wel weer sorteren op 'nr. in collectie', maar alweer in de algemene database.
Eigenlijk zou je, wanneer je in je eigen collectie zit te werken, de rubriek collectie van een album dat je bezit aan kunnen klikken en dan standaard een initiele sortering op "nr in collectie" en alleen die albums die je bezit te zien krijgen.
Om te zien welke je niet bezit kun je dan de gewone selectie op de algemene stripdatabase gebruiken en vergeliijken.

Of zoiets.
Geplaatst op 01/06/2008 Citeren
Avatar
cuppenh
Geplaatst op 01/06/2008
Crew
Avatar Surya
13273
I see. Ik zet het op de planning, maar het staat niet vanboven
Geplaatst op 01/06/2008 Citeren
Avatar
Surya
Geplaatst op 01/06/2008
Crew
Avatar T.I.A
3656
zo is het bij ons:

een algemene strippagina waar je alles ziet die ingegeven is door ons (twee moderaters en webmaster)

en dan een pagina "mijn strips" waar je al je reeksen ziet die je bezit die je kan weergeven per 10,20 enz met of zonder afbeelding enz
+ een printpagina waar je elke reeks die er is kan afprinten ook met de nodige instellingen enz zodat je perfect kan zien welke je hebt en welke niet

nu word er volop gewerkt om kopteksten op elke pagina te krijgen en het te tonen wel of niet dat er verschillende uitgaven van een strip moeten getoond worden we gaan ook werken met onderverdelingen tss strips comics nl comics am

dus voor een gewone persoonlijke collectie strips-comics zijn we goe bezig :D

T.I.A
Geplaatst op 01/06/2008 Citeren
Avatar
T.I.A
Geplaatst op 01/06/2008