Firefox 3 is er!

Crew
Avatar Surya
13271
De nieuwe Firefox is er! En hij is SNEEEEEEEEEEEL! Iedereen zou hem moeten installeren, als je het mij vraagt.

http://www.mozilla.com/

Oh ja, als je vandaag nog voor 17u download, help je mee aan een recordpoging.

Allen daarheen!
Geplaatst op 18/06/2008 Citeren
Avatar
Surya
Geplaatst op 18/06/2008
Crew
Avatar Veter
7844
Zo, gedownload en geïnstalleerd.
Maar Opera blijft toch nog steeds mijn favoriet! :D
Geplaatst op 18/06/2008 Citeren
Avatar
Veter
Geplaatst op 18/06/2008
Crew
Avatar fluiten
7764
Origineel geplaatst door Veter
Zo, gedownload en geïnstalleerd.


²
Geplaatst op 18/06/2008 Citeren
Avatar
fluiten
Geplaatst op 18/06/2008
Crew
Avatar Surya
13271
Origineel geplaatst door Veter
Maar Opera blijft toch nog steeds mijn favoriet! :D

Kan ik inkomen, ook bijzonder goede browser, maar voor de gewone mens die IE gewend is, is de overstap naar Firefox veel makkeliijker.
Geplaatst op 18/06/2008 Citeren
Avatar
Surya
Geplaatst op 18/06/2008
Crew
Avatar frodo76
296
Origineel geplaatst door fluiten
Origineel geplaatst door Veter
Zo, gedownload en geïnstalleerd.


²


³
wel rap zeg 8o hopelijk komt dit ten goede aan het aantal ingaves :D
Geplaatst op 18/06/2008 Citeren
Avatar
frodo76
Geplaatst op 18/06/2008
Avatar Icarus
113
Jammer dat Netscape niet meer wordt geupdate - ben met deze browser al vertrouwd sinds mijn jeugdjaren.

Nu ook overgeschakeld naar Firefox - kan jammer genoeg niet downloaden - ben op het werk aan het pauzeren.
Geplaatst op 18/06/2008 Citeren
Avatar
Icarus
Geplaatst op 18/06/2008
Crew
Avatar Surya
13271
Origineel geplaatst door Icarus
Jammer dat Netscape niet meer wordt geupdate - ben met deze browser al vertrouwd sinds mijn jeugdjaren.

De laatste versies daarvan WAREN Firefox, dus nogal overbodig. Daarom dat ze er ook mee gestopt zijn vermoed ik.
Geplaatst op 18/06/2008 Citeren
Avatar
Surya
Geplaatst op 18/06/2008
Crew
Avatar cuppenh
1519
Zo, bij deze is mijn versie van Firefox ook aangepast.
Bedankt Surya, voor de tip en de link.
Geplaatst op 18/06/2008 Citeren
Avatar
cuppenh
Geplaatst op 18/06/2008
Avatar Herbert
1105
Hier kan je een rapport lezen of welke browser de snelste is: Firefox 3, IE 7 of Safari 3.1.

Enjoy ! :)
Geplaatst op 18/06/2008 Citeren
Avatar
Herbert
Geplaatst op 18/06/2008
Avatar Icarus
113
Origineel geplaatst door Surya
Origineel geplaatst door Icarus
Jammer dat Netscape niet meer wordt geupdate - ben met deze browser al vertrouwd sinds mijn jeugdjaren.

De laatste versies daarvan WAREN Firefox, dus nogal overbodig. Daarom dat ze er ook mee gestopt zijn vermoed ik.


Weet ik (is ook logisch omdat mozilla ontstaan is uit navigator), echter als je zo lang gewend (al 12 jaar ongeveer) bent deze browser te gebruiken is het wel jammer. Mogelijk komt er ooit wel een netscape skin voor firefox uit.
Geplaatst op 18/06/2008 Citeren
Avatar
Icarus
Geplaatst op 18/06/2008
Avatar i_Kdtje
156
op mijn apple G4 werk ik met twee browsers, nl. firefox en safari. firefox werkt zeer traag maar is geschikt voor online betalingen. voor de rest gebruik ik safari :) omdat die vlugger is.

subiet toch eens die nieuwe firefox proberen..
Geplaatst op 18/06/2008 Citeren
Avatar
i_Kdtje
Geplaatst op 18/06/2008
Crew
Avatar Veter
7844
Origineel geplaatst door Herbert
Hier kan je een rapport lezen of welke browser de snelste is: Firefox 3, IE 7 of Safari 3.1.

Enjoy !


Wow, een Mac-adept die ons naar een site stuurt waar Firefox beter uitkomt! Chapeau! :D

Spijtig genoeg is er ook daar weer geen sprake van Opera... :(
Geplaatst op 18/06/2008 Citeren
Avatar
Veter
Geplaatst op 18/06/2008
Avatar i_Kdtje
156
@ icarus

firefox is de verdere evolutie op netscape communicator. hier de uitleg

http://nl.wikipedia.org/wiki/Netscape_Navigator



zelf heb ik de nieuwe firefox geïnstalleerd, maar die werkt niet op G4 :(

enfin, gelukkig is er nog safari :)
Geplaatst op 18/06/2008 Citeren
Avatar
i_Kdtje
Geplaatst op 18/06/2008
Avatar Icarus
113
Wat volgens mij nog geweldig is aan firefox is dat er ook van deze browser een portable versie van gemaakt is. Voor mensen die dit niet kennen, dit is wanneer een programma aangeleverd wordt, dat zo zonder instaleren gebruikt kan worden. Meestal is het gezipt en na unzippen gewoon op de EXE klikken e voila je bent begonnen.

Waarom is dit geweldig - ik heb een USB stick met dit programma erop, zodoende kan ik op elke (windows) computer met internet verbinding surfen met firefox zonder dat het op deze PC is geinstalleert, daarnaast onthoud dit programma ook alle bookmarks - cookies - paswords - ... op het usb stickje.

Daarnaast heb ik het ook op mijn laptop van het werk gezet - ik heb een hekel aan surfen met Internet explorer (ze gebruiken nog een versie zonder tabs), deze laptop is zodanig beveiligd dat ik geen programma's kan installeren, dit hoeft echter niet en kan dus gewoon deze versie gebruiken.

Op deze site staan alle portables:
http://portableapps.com/apps

Origineel geplaatst door i_Kdtje
firefox is de verdere evolutie op netscape communicator.


Inderdaad, dit bedoelde ik ook, blijkbaar werd een deel van de broncode gebruikt (herschreven), merci voor de aanvulling :], Ik vond het gewoon leuk om netscape te gebruiken, nu ben ik mede doordat het portable is een overtuigde gebruiker van firefox.
Geplaatst op 18/06/2008 Citeren
Avatar
Icarus
Geplaatst op 18/06/2008
Crew
Avatar Surya
13271
De eerste versies van Mozilla gebruikten inderdaad wel code van Netscape, maar voor Firefox zijn ze vanaf 0 herbegonnen. Hierbij moet je wel rekening houden dat de engine achter Firefox Gecko is, wat de engine is die bij Netscape gepland was voor versie 5.0, maar wegens vele problemen nooit echt af raakte. In die zin zou je kunnen zeggen dat het er op voort bouwt, maar uiteindelijk is alle code wel geschreven door het team dat in Mozilla gegroepeerd is, niet door het Netscape team, ook al zullen vele mensen die bij Mozilla zaten op dat moment, voorheen bij Netscape gezeten hebben.
Geplaatst op 18/06/2008 Citeren
Avatar
Surya
Geplaatst op 18/06/2008
Avatar Voske
248
Voorheen altijd IE gebruikt, sinds gisteravond Firefox en ik ben prettig verrast door de performance. pagina"s laden stukken sneller in...

Is er ook een PDA versie?
Geplaatst op 19/06/2008 Citeren
Avatar
Voske
Geplaatst op 19/06/2008
Avatar Icarus
113
Heb gevonden wat ik zocht - je kan je firefox ongeveer het uiterlijk van navigator geven:

https://addons.mozilla.org/nl/firefox/addon/7275
Geplaatst op 19/06/2008 Citeren
Avatar
Icarus
Geplaatst op 19/06/2008
Crew
Avatar Veter
7844
Origineel geplaatst door Surya
Oh ja, als je vandaag nog voor 17u download, help je mee aan een recordpoging.


Meer dan 8 miljoen downloads gisteren! Ze zijn bij Guinness (records bijhouden) nog aan het tellen. :)
Geplaatst op 19/06/2008 Citeren
Avatar
Veter
Geplaatst op 19/06/2008
Crew
Avatar Surya
13271
Hun doel was 5m, dus pretty nice!
Geplaatst op 19/06/2008 Citeren
Avatar
Surya
Geplaatst op 19/06/2008
Crew
Avatar T.I.A
3656
geinstalleerd maar waar staan de favorieten? zie nergens een balkje met mijn favorieten wel "meest bezocht,aan de slag en laatste nieuws"


T.I.A
Geplaatst op 19/06/2008 Citeren
Avatar
T.I.A
Geplaatst op 19/06/2008
Crew
Avatar Surya
13271
Favorieten nomen bladwijzers in Firefox. Hier kan je daar meer info over vinden:
http://www.mozilla.com/en-US/firefox/features/#location-bar of http://www.mozilla-europe.org/nl/firefox/features/#location-bar als je NL wil
Geplaatst op 20/06/2008 Citeren
Avatar
Surya
Geplaatst op 20/06/2008
Avatar Herbert
1105
Heeft iemand Google Chrome al geprobeerd ?
Geplaatst op 06/09/2008 Citeren
Avatar
Herbert
Geplaatst op 06/09/2008
Crew
Avatar Veter
7844
Yep, had vanmorgen het krantenbericht gelezen, dadelijk gaan opzoeken, en al wat zitten uittesten.
Bevalt me op het eerste zicht wel, lijkt snel, en doet voorlopig alles wat ik er wil mee doen.
En al een leuke extra ingebouwd: een element inspector (om html code en stylesheet van (een stuk van) een pagina te bekijken)
Ik ga er nog een paar dagen mee proberen om te zien of hij mag blijven (het is trouwens nog maar een beta), maar voorlopig ziet het er goed uit. :)

Ah, juist, al een 1ste minpunt: geen spellingscorrector terwijl ik hier het bericht intik, die mis ik wel. Maar dat zal allicht later nog wel komen?
Geplaatst op 06/09/2008 Citeren
Avatar
Veter
Geplaatst op 06/09/2008
Crew
Avatar Surya
13271
Inderdaad best een leuke browser, maar niet echt veel nieuws onder de zon. Over het algemeen behoorlijk snel wel. Maar niets om me van m'n vertrouwde FF weg te houden. In de gaten houden in elk geval!
Geplaatst op 07/09/2008 Citeren
Avatar
Surya
Geplaatst op 07/09/2008
Avatar kabouter
100
Ik heb hem ook maar gedownload, en het valt toch op dat hij sneller is, sterk werk...
Geplaatst op 07/09/2008 Citeren
Avatar
kabouter
Geplaatst op 07/09/2008
Chrome is wel een minimale browser, wat best okay is, maar toch mis ik mijn ad blocker van Firefox...

Niet te vergeten, de bijhorende Chrome uitleg in stripvorm, ontwerpen door Scott "Understanding Comics" McCloud ! En zo wordt dit onderwerp opeens hartstikke "on topic" :P
Geplaatst op 08/09/2008 Citeren
Avatar
belgianbingo
Geplaatst op 08/09/2008