Prijzen

Is het niet een aardig idee om naast het vakje prijs, een vakje (oorspronkelijke) winkelprijs te maken.
Zo krijgt ieder een wat beter idee omtrent de waarde van de strips. Dit zegt natuurlijk niet alles, maar het is een aardige indicatie. Ook is het interessant vanuit striphistorisch oogpunt.
Geplaatst op 25/06/2008 Citeren
Avatar
Ruud Loman
Geplaatst op 25/06/2008
Avatar Deecee1
1350
Met de oorspronkelijke prijs ben je toch niet meteen zo veel ?
Een Jommeke kostte indertijd 5 bef, maar sommige zijn nu 150 euro ( eerste 3 nummers 1°druk) of tientallen euro's ( daaropvolgende delen) waard.
Geplaatst op 25/06/2008 Citeren
Avatar
Deecee1
Geplaatst op 25/06/2008
Avatar Voske
248
Een extra vak met winkelprijs lijkt me niet zinnig, tenzij de huidige winkelprijs getoond kan worden.
- Dan heb je een idee wat je huidige collectie waard is tov je aanschaf (ook handig voor je inboedel verzekering)
- Weet je ook hoeveel je wishlist je nog gaat kosten... 8o

Wellicht in 1 bulk in te laden vanuit een (bevriende) strip winkel website? :D

Wat mij heel zinnig lijkt, is een gemiddelde aanschafprijs, net zoals nu de score wordt weergegeven. Ik besef, ook hier heb je het manco dat eenzelfde album voor een prikkie aangeschaft kan zijn of voor een exorbitant bedrag. Hoe meer leden het invullen hoe beter het gemiddelde zal worden/de huidige prijs enigszins zal benaderen. Een indicatie is nog altijd beter dan geen enkele...
Geplaatst op 25/06/2008 Citeren
Avatar
Voske
Geplaatst op 25/06/2008
Avatar Voske
248
Is het trouwens nu mogelijk om de waarde van je totale collectie op te tellen/ergens uit te lezen?
Geplaatst op 25/06/2008 Citeren
Avatar
Voske
Geplaatst op 25/06/2008
Crew
Avatar fluiten
7764
Origineel geplaatst door Voske
Is het trouwens nu mogelijk om de waarde van je totale collectie op te tellen/ergens uit te lezen?


Op te tellen wel ja. Ziehier het apparaatje daarvoor. :D

http://www.aclvb.be/fileadmin/media/image/wie_zijn_we/shop/shop_rekentoestel.jpg
Geplaatst op 25/06/2008 Citeren
Avatar
fluiten
Geplaatst op 25/06/2008
Avatar Voske
248
Hey grappenmaker, je hebt je roeping gemist... ;)

Een (Excel) bestand van je collectie (en prijs per album) is wel te downloaden? (vervolgens copy/paste in Excel en formule d'r op los laten?)
Geplaatst op 25/06/2008 Citeren
Avatar
Voske
Geplaatst op 25/06/2008
Crew
Avatar Surya
13273
Ik heb al eens aangehaald waarom dit nog niet het geval is: wie gaat zich bezig houden de hele tijd al die prijzen in te geven en up to date te houden, en vooral, hoe wordt die waarde dan bepaald? Niet alle winkels zijn even duur, en voor uitverkochte albums is het al helemaal arbitrair.
Geplaatst op 25/06/2008 Citeren
Avatar
Surya
Geplaatst op 25/06/2008
Avatar Deecee1
1350
Vandaag bij Pierke in Gent de twee eerste delen van De Poolster ( Delaby) aangekocht. Deel 2 kostte € 2,25 maar deel 1 , € 19,95 8o ... maar is nergens meer te bekomen, vandaar ... :(.
Geplaatst op 25/06/2008 Citeren
Avatar
Deecee1
Geplaatst op 25/06/2008
Crew
Avatar T.I.A
3656
Origineel geplaatst door Surya
Ik heb al eens aangehaald waarom dit nog niet het geval is: wie gaat zich bezig houden de hele tijd al die prijzen in te geven en up to date te houden, en vooral, hoe wordt die waarde dan bepaald? Niet alle winkels zijn even duur, en voor uitverkochte albums is het al helemaal arbitrair.


juist vindt ik ook voor de één is het de juiste prijs voor de andere veel te veel

het is gewoon het feit dat ieder persoonlijk de balans moet opmaken of hij het voor zichzelf het waard vindt...

je hebt de cataloog prijzen... dat dan ook op zijn beurt betwisting kan geven :)
Geplaatst op 25/06/2008 Citeren
Avatar
T.I.A
Geplaatst op 25/06/2008
Avatar prick
133
Nou, ik zou het wel prettig vinden om te kunnen zien wat ik nou ZELF heb uitgegeven aan mijn collectie. Kan ik een beetje inschatten of ik het even wat rustig aan moet doen met strips aanschaffen :rolleyes: Het moet toch niet al te moeilijk zijn deze mogelijkheid in te bouwen ?(
Geplaatst op 05/07/2008 Citeren
Avatar
prick
Geplaatst op 05/07/2008
Crew
Avatar Surya
13273
Origineel geplaatst door prick
Nou, ik zou het wel prettig vinden om te kunnen zien wat ik nou ZELF heb uitgegeven aan mijn collectie. Kan ik een beetje inschatten of ik het even wat rustig aan moet doen met strips aanschaffen :rolleyes: Het moet toch niet al te moeilijk zijn deze mogelijkheid in te bouwen ?(


Dat staat op de planning.
Geplaatst op 06/07/2008 Citeren
Avatar
Surya
Geplaatst op 06/07/2008
Avatar Voske
248
Totale waarde collectie...
Is het wellicht een makkelijke optie om in de te printen lijst ook een vakje met prijs op te nemen (die zit nu niet in de printlijst). Deze velden zijn eenvoudig te copy-pasten naar Excel en vervolgens is de optelsom zo gemaakt...
Geplaatst op 28/07/2008 Citeren
Avatar
Voske
Geplaatst op 28/07/2008
Er is toch ook zoiets als de stripcatologus... zou die niet ergens digitaal staan zodat je daar de prijzen uit kan halen. ipv de winkelprijzen de catologus prijzen (in nieuw staat en in gelezen staat dan he)

Volgens mij wordt de stripcatologus 1x in de zoveel jaar vernieuwd... hoef je dus ook niet constant te gaan updaten.
Geplaatst op 28/07/2008 Citeren
Avatar
Master_B
Geplaatst op 28/07/2008