Aut. toevoegen nieuwe albums in verlanglijst

Avatar Voske
248
Ik zou het erg prettig vinden wanneer nieuwe albums van een reeks aut. toegevoegd worden aan je verlanglijst (ervan uitgaande dat je 1 of meerdere albums van de reeks reeds bezit of op je verlanglijst hebt staan). Nu moet je die zelf handmatig toevoegen. Deze fucntionaliteit geldt dus enkel voor nieuwe/net uitgekomen albums van een reeks.

Wellicht nog met de optie in je persoonlijk menu of je deze optie wel/niet wilt gebruiken. Ik loop liever door mijn verlanglijst heen om 1 of meerdere albums er uit te halen, dan dat ik al mijn reeksen moet doorlopen en moet bezien of er wellicht een nieuw album is uitgekomen.

Ben benieuwd wat jullie er van vinden en of dit mogelijk is.
Geplaatst op 11/07/2008 Citeren
Avatar
Voske
Geplaatst op 11/07/2008
Crew
Avatar Surya
13273
Wel, het probleem is dat er geen onderscheid is tussen nieuwe albums, of albums die tegevoegd worden omdat ze nog ontbraken. Ook: hoe moet het met nieuwe uitgaves van albums?
Geplaatst op 11/07/2008 Citeren
Avatar
Surya
Geplaatst op 11/07/2008
Crew
Avatar Iyo74
6897
Tja, dat is inderdaad moeilijke materie voor een optie die wel interessant kan zijn. Een mogelijke oplossing is misschien om enkel nummers die volgen op in bezit zijnde albums toe te voegen. Dus als je bv. alles hebt t.e.m. 9, dat bij het toevoegen van nummer 10 tot de database van Stripinfo.be dit automatisch in het verlanglijstje komt. En dit natuurlijk enkel voor de reeksen waarvoor je deze optie koos. Om het geheel nog wat duidelijker te maken kunnen de titels van deze albums bv. in een andere kleur verschijnen de eerstvolgende keer dat je je collectie bezoekt, of komen deze in een aparte lijst terecht totdat je ze goedkeurt om toe te voegen tot je verlanglijst.
Het is maar een idee natuurlijk...
Geplaatst op 11/07/2008 Citeren
Avatar
Iyo74
Geplaatst op 11/07/2008
Crew
Avatar Surya
13273
Dan moeten we nog een oplossing vinden voor het taalprobleem. Als iemand een reeks in het NL verzameld, maar de FR edities bestaan al lang, dan worden de nieuwe NL delen als alternatieve ingaves ingevoerd. Dus zou je nog moeten kunnen selecteren in welke taal je de reeks wil verzamelen.
Geplaatst op 11/07/2008 Citeren
Avatar
Surya
Geplaatst op 11/07/2008
Crew
Avatar frodo76
296
ook SC en HC niet te vergeten...
Geplaatst op 12/07/2008 Citeren
Avatar
frodo76
Geplaatst op 12/07/2008
Ik vind het idee niet slecht.

Gewoon de optie geven om alle nieuw ingevoerde albums van een reeks te volgen. Als ze dan in een andere kleur komen of een apparte lijst zoals iyo zegt kun je ze zelf doorlopen.

Ik zou er gebruik van maken
Geplaatst op 12/07/2008 Citeren
Avatar
Toutiorix
Geplaatst op 12/07/2008
Crew
Avatar Surya
13273
OK, ik zet het op de lijst en denk er eens over
Geplaatst op 12/07/2008 Citeren
Avatar
Surya
Geplaatst op 12/07/2008