Persoonlijke Collectie

Crew
Avatar T.I.A
3656
Hey een vraagje,

Zou het niet handiger zijn als je bijvoorbeeld 10 reeksen hebt die beginnen met de letter a dat als je op de a klikt in je collectie dat je op de zijkant kan kiezen welke reeks je wilt bekijken door ze links of ergens anders te zetten

en als je dan klikt op een bepaalde reeks je dan ook de banner en covertekening ziet

dan moet je niet zo zoeken naar bepaalde reeksen onder eenzelfde letter

en met die banners en covers (gelijk op de gewone site) is het gelijk dat je zelf een "mijn pagina hebt"

of is dit reeds zo dat ik dat nog niet gezien heb ... :D

tis gewoon een vraagje he schiet me niet af :D
Geplaatst op 05/08/2008 Citeren
Avatar
T.I.A
Geplaatst op 05/08/2008
Crew
Avatar cuppenh
1519
Daar heb ik onlangs nog iets van opgevangen uit een berichtje van Surya.
Als je in je collectie een letter aanklikt (bv. de B) zoekt de computer al je B-titels bij elkaar. Boven in de internet-adres balk staat het adres hiervoor vermeld en die eindigt dan ook op zoiets als "=B"
Vul hierachter nu de rest van je titel aan (bv lake en Mortimer) en druk op de enterknop - nu staan alleen nog alle Blake en Mortimer titels van je collectie in het rijtje.

Hiermee kun je dus toch je reeksen in een geheel zien. Het werkt echter niet op collecties (Collectie Lombard of Collectie Charlie en zo); alleen op de reeksen.

Probeer het maar eens, zie.
Geplaatst op 05/08/2008 Citeren
Avatar
cuppenh
Geplaatst op 05/08/2008
Crew
Avatar $tripofiel
3318
Amai, ik leer hier nog alledagen bij!!! :D
Geplaatst op 05/08/2008 Citeren
Avatar
$tripofiel
Geplaatst op 05/08/2008
Crew
Avatar T.I.A
3656
Origineel geplaatst door cuppenh
Daar heb ik onlangs nog iets van opgevangen uit een berichtje van Surya.
Als je in je collectie een letter aanklikt (bv. de B) zoekt de computer al je B-titels bij elkaar. Boven in de internet-adres balk staat het adres hiervoor vermeld en die eindigt dan ook op zoiets als "=B"
Vul hierachter nu de rest van je titel aan (bv lake en Mortimer) en druk op de enterknop - nu staan alleen nog alle Blake en Mortimer titels van je collectie in het rijtje.

Hiermee kun je dus toch je reeksen in een geheel zien. Het werkt echter niet op collecties (Collectie Lombard of Collectie Charlie en zo); alleen op de reeksen.

Probeer het maar eens, zie.


Dankoewellekes ;)
Geplaatst op 05/08/2008 Citeren
Avatar
T.I.A
Geplaatst op 05/08/2008
Crew
Avatar T.I.A
3656
Vraagje:
Bij jou eigen collectie zie je hoeveel strips je in bezit hebt enz
als je kijkt bij iemand anders zijn collectie kan je ook zien hoeveel strips die gebruiker heeft?
Geplaatst op 22/09/2008 Citeren
Avatar
T.I.A
Geplaatst op 22/09/2008
Crew
Avatar cuppenh
1519
De enigste manier die ik kan bedenken is het volgende:
Je vinkt "in bezit" op ja en "verlanglijstje" en dergelijke op nee en klikt op toepassen. Ga naar de laatste bladzijde en het onderste album en kijk daar bij het volgnummer - dat is dus ook het aantal albums in bezit.... 8)

(Oh, en als je dit bij mij doet moet je er wel nog 12 bij optellen - er worden twaalf albums minder zichtbaar dan dat ik in mijn telling heb staan... ?( )
Geplaatst op 22/09/2008 Citeren
Avatar
cuppenh
Geplaatst op 22/09/2008
Crew
Avatar T.I.A
3656
Origineel geplaatst door cuppenh
De enigste manier die ik kan bedenken is het volgende:
Je vinkt "in bezit" op ja en "verlanglijstje" en dergelijke op nee en klikt op toepassen. Ga naar de laatste bladzijde en het onderste album en kijk daar bij het volgnummer - dat is dus ook het aantal albums in bezit.... 8)

(Oh, en als je dit bij mij doet moet je er wel nog 12 bij optellen - er worden twaalf albums minder zichtbaar dan dat ik in mijn telling heb staan... ?( )


Zou gemakkelijker zijn één regeltje onder de letters van boven ...heeft zoveel albums in het bezit gelijk het bij uzelf is

maar bedankt !
Geplaatst op 22/09/2008 Citeren
Avatar
T.I.A
Geplaatst op 22/09/2008
Avatar Deecee1
1350
Als je bij de collectie van een ander bij pagina op >> klikt kom je meteen op de laatste blz. van diens collectie en zie je het totaal ... zo heeft een zekere T.I.A 2970 strips. ;)
Geplaatst op 01/10/2008 Citeren
Avatar
Deecee1
Geplaatst op 01/10/2008
Crew
Avatar T.I.A
3656
Origineel geplaatst door Deecee1
Als je bij de collectie van een ander bij pagina op >> klikt kom je meteen op de laatste blz. van diens collectie en zie je het totaal ... zo heeft een zekere T.I.A 2970 strips. ;)


Neen, want degene die ik aangeduid heb in verlanglijst staan er ook bij
Buiten als je bij je eigen collectie kijkt zie je direct opsomming wat je hebt en hoeveel in verlanglijst bij een ander niet... zo weet je niet hoeveel in het bezit

;)
Geplaatst op 01/10/2008 Citeren
Avatar
T.I.A
Geplaatst op 01/10/2008
Crew
Avatar cuppenh
1519
Sorry, Deecee1, maar je hebt niet goed gelezen.

Een paar posts eerder schreef ik dus duidelijk:

Je vinkt "in bezit" op ja en "verlanglijstje" en dergelijke op nee en klikt op toepassen. Ga naar de laatste bladzijde en het onderste album en kijk daar bij het volgnummer - dat is dus ook het aantal albums in bezit...

:)
Geplaatst op 01/10/2008 Citeren
Avatar
cuppenh
Geplaatst op 01/10/2008
Avatar mi-jah
1739
Origineel geplaatst door cuppenh

(Oh, en als je dit bij mij doet moet je er wel nog 12 bij optellen - er worden twaalf albums minder zichtbaar dan dat ik in mijn telling heb staan... ?( )

Kan dat liggen aan dat de dubbele albums niet worden meegeteld?


Plus nog ff directe vraag aan Cuppenh: is dat nog maar 44% van uw collectie? 8o
Geplaatst op 09/01/2009 Citeren
Avatar
mi-jah
Geplaatst op 09/01/2009
Crew
Avatar cuppenh
1519
En een direct antwoord: Ja :]
Datgene wat ik aangevinkt heb als in "mijn bezit" op deze site sinds ik begonnen ben begin mei 2008 is inmiddels opgelopen tot ongeveer 44% van mijn daadwerkelijke verzameling.

Mijn verzameling bestaat uit:
-nederlandstalige stripalbums, classics, comics
-nederlandstalige stripweekbladen (of veertiendaags of maandelijks) (Pep, Sjors b.v.)
-de diverse professionele en amateur uitgaven over strips (Stripschrift, Bommelkoerier b.v.)
-de amerikaanse Marvel comics
-alle andere dingen en restanten die je in de loop der jaren erbij koopt (secundaire literatuur e.d.)

Alles bij elkaar circa 33000 items in een bomvol huis. Recente aankopen zijn sterk verminderd ten opzichte van vroeger wegens enorm plaatsgebrek... ;(

Ben nu langzaamaan bezig de volgende 330 items aan te vinken om mijn score van 44 naar 45% te kunnen brengen. :D
Geplaatst op 09/01/2009 Citeren
Avatar
cuppenh
Geplaatst op 09/01/2009
Avatar mi-jah
1739
Ik zeg WOW!!!!

Nog andere hobbies? :D
Geplaatst op 09/01/2009 Citeren
Avatar
mi-jah
Geplaatst op 09/01/2009
Crew
Avatar cuppenh
1519
Och, je hoeft alleen maar voor 40 jaar elke maand 70 items te kopen dan ben je er ook.

Andere hobbies? Sinds ik deze site ontdekt heb is daar steeds minder tijd voor overgebleven, maar naast strips verzamelen is daar voornamelijk films kijken (en verzamelen) en computergames spelen (niet on-line) waar mijn favorieten zijn:
The Elder Scrolls 2: Daggerfall en Civilization 2

En tegenwoordig dus nog een nieuwe hobby waar veel tijd in gaat zitten:
aanvinken van items "in bezit" bij stripnfo.be :D
Geplaatst op 09/01/2009 Citeren
Avatar
cuppenh
Geplaatst op 09/01/2009
Avatar mi-jah
1739
Haha, herkenbaar ja! Ik verzamel zowat hobbies! :D

Strips dus, dat moge duidelijk zijn, maar ook veel (heel veel) muziek, zowel vinyl als cd's.
Films heb ik ook 'n boel, maar dan op VHS nog. (ik ben specifiek nog niet aan DVD of andere digitale media begonnen, want ik weet dat ik me niet in zal kunnen houden! :()
Daarnaast speel ik graag gezelschapsspellen (Kolonisten, Carcassonne e.d.), dus daar is ook gestaag 'n verzameling aan het groeien...
Dan mag ik nog graag 'n GOEIE whisky proeven, dus ben ik ook daar aan het verzamelen geslagen...
Verder gaat een goed Belgisch bier er altijd in, maar dat moet je niet verzamelen, natuurlijk! Wel een serieuze hobby, samen met lekkere kazen proeven! :P

En van al die hobbies wil ik dan ook weer goeie naslagwerken hebben voor de thuisstudie. En daar komen dan ook allerlei andere leuke boeken bij over onderwerpen die me zeer interesseren, maar waar ik nog geen échte hobbie van heb gemaakt! :rolleyes:

Het invoeren van mijn collectie zit er zowat op, ben lekker fanatiek bezig geweest afgelopen tijd, maar mijn collectie is nog niet ZO gigantisch... Ergens rond de 1350-1400 zal het einde wel liggen.
Heb nog wel n boel muziek te gaan op Discogs, maar dat is een minder leuke site, vind ik.

Ach, het houdt je van de straat, zullen we maar zeggen!
En zolang we er maar van genieten, toch? ;)
Geplaatst op 10/01/2009 Citeren
Avatar
mi-jah
Geplaatst op 10/01/2009
Crew
Avatar Surya
13272
Origineel geplaatst door mi-jah
Daarnaast speel ik graag gezelschapsspellen (Kolonisten, Carcassonne e.d.), dus daar is ook gestaag 'n verzameling aan het groeien...

Ha, kijk eens aan, nog iemand die weet wat kwalitatief tijdsverdrijf kan inhouden. Ik heb momenteel 245 spellen in mijn collectie zitten en speel wekelijks meerdere malen.
Geplaatst op 10/01/2009 Citeren
Avatar
Surya
Geplaatst op 10/01/2009
Avatar mi-jah
1739
Geweldig Surya!
Das ook al zo'n waanzinnige verzameling...
Ik ga hier op alle gebieden worden afgetroefd! ;(
Schat dat ik -pas- zo'n 30 spellen heb, maar t blijft gestaag groeien...

Van spelen komt het helaas te weinig, mijn vaste speelmaatjes wonen allemaal redelijk ver uit de buurt...

Wat zijn jouw favorieten?
Geplaatst op 10/01/2009 Citeren
Avatar
mi-jah
Geplaatst op 10/01/2009
Crew
Avatar Surya
13272
Caylus, Container, Imperial, Race for the Galaxy, Galaxy Trucker, El Grande, Vorsten van Florence, Ra, Die Macher, Brass, Tinners Trail, Steel Driver, Vikings, Power Grid...

Momenteel hot: Agricola, Le Havre, Steel Driver, Municipium
Geplaatst op 10/01/2009 Citeren
Avatar
Surya
Geplaatst op 10/01/2009
Avatar mi-jah
1739
Ik zal eens gaan checken, ken ze nog geen van allen... ;)
Dank voor de tips.
Geplaatst op 10/01/2009 Citeren
Avatar
mi-jah
Geplaatst op 10/01/2009
Crew
Avatar Surya
13272
't Plezier der mee. Als je ooit in 't weekend in de buurt van Aalst of Gent bent, kunnen we gerust eens afspreken om te spelen hoor :)
Geplaatst op 10/01/2009 Citeren
Avatar
Surya
Geplaatst op 10/01/2009
Avatar mi-jah
1739
Haha! Ik zal t onthouden! :D
Geplaatst op 10/01/2009 Citeren
Avatar
mi-jah
Geplaatst op 10/01/2009