Google reclamebanner

Crew
Avatar fluiten
7764
Zoals gebruikelijk klik ik al eens op de banner hierbovenaan om er zo voor te zorgen dat the Big Boss zo nu en dan eens een extra centje krijgt.

En dit deed ik dus ook gisteren. Met een mooie verrassing als gevolg.

Klikerdeklik en bekijk die filmpjes maar eens (vooral die van "Oil Sand Canada"). Wat een teken van vernuft. 8o


Maar dit dus totaal off topic. 8)
Geplaatst op 13/08/2008 Citeren
Avatar
fluiten
Geplaatst op 13/08/2008
Crew
Avatar Surya
13272
Ja, enkel jammer dat er 3x zoveel energie nodig is om die olie uit dat zand te halen, dan dat de olie zelf oplevert. Totale verkwisting!
Geplaatst op 13/08/2008 Citeren
Avatar
Surya
Geplaatst op 13/08/2008
Crew
Avatar fluiten
7764
Origineel geplaatst door Surya
Ja, enkel jammer dat er 3x zoveel energie nodig is om die olie uit dat zand te halen, dan dat de olie zelf oplevert. Totale verkwisting!


Mogelijk, maar ik had het meer over de techniek die gebruikt werd.

Maar idd. totale verkwisting.
Geplaatst op 13/08/2008 Citeren
Avatar
fluiten
Geplaatst op 13/08/2008
Crew
Avatar Iyo74
6897
Nu is het nog wel verspilling, maar met de huidige prijsstijgingen én efficiëntere technieken die ze zullen ontwikkelen, zal er waarschijnlijk toch wel geld mee te verdienen zijn op langere termijn.
Geplaatst op 13/08/2008 Citeren
Avatar
Iyo74
Geplaatst op 13/08/2008
Crew
Avatar Surya
13272
Geld verdienen ze er nu al mee, om de idiote reden dat energie nog steeds goedkoper is dan ze zou moeten zijn. Koffie op restaurant is nog steeds duurder dan benzine aan de pomp, alhoewel benzine veeeeel meer energie bevat.

Het lijkt me dom om te investeren in het winnen van een energiebron die over een paar jaar dan ook weer uitgeput is, en waar je onderwijl veel energie aan verliest, terwijl er energiebronnen zijn die onuitputbaar zijn, en ook nu al op lange termijn winst van zowel energie als geld opleveren, maar waar op beide vlakken nog ontzettend veel vooruitgang nodig is. Ik vind het zeer kortzichtig, maar ja, er is nu eenmaal veel geld mee te verdienen.
Geplaatst op 13/08/2008 Citeren
Avatar
Surya
Geplaatst op 13/08/2008
Crew
Avatar Iyo74
6897
Origineel geplaatst door Surya
maar ja, er is nu eenmaal veel geld mee te verdienen.

En jammer maar helaas, zijn er veel, héél veel mensen voor wie dit het enige is wat telt.
Geplaatst op 13/08/2008 Citeren
Avatar
Iyo74
Geplaatst op 13/08/2008
Crew
Avatar fluiten
7764
Origineel geplaatst door Iyo74
Origineel geplaatst door Surya
maar ja, er is nu eenmaal veel geld mee te verdienen.

En jammer maar helaas, zijn er veel, héél veel mensen voor wie dit het enige is wat telt.


Wie van de forummers heeft erg geen stalen ros voor zijn deur staan? Dus wie is in wezen mede-dader?

Kwestie van even de puntjes op de i te zetten. :D
Geplaatst op 13/08/2008 Citeren
Avatar
fluiten
Geplaatst op 13/08/2008
Crew
Avatar $tripofiel
3317
ï :O
:D
Geplaatst op 13/08/2008 Citeren
Avatar
$tripofiel
Geplaatst op 13/08/2008
Crew
Avatar Surya
13272
Origineel geplaatst door fluiten
Wie van de forummers heeft erg geen stalen ros voor zijn deur staan? Dus wie is in wezen mede-dader?

Ik ben door mijn job verplicht geweest om er 2 jaar geleden een te kopen. Ik heb toen al gevraagd "wanneer kan ik hem komen inruilen voor een electrische?". Ik heb toen ook zeer goed naar het verbruik gekeken, en een C2 gekocht, en ik haal in de zomer een verbruik van 4.3, in de winter is het iets hoger tot 4.8.
Vanaf volgend jaar, of 2010 ten laatste, kunnen we eindelijk plug in auto's kopen in België, en ik zal bij mijn volgende auto zeker een electrische kopen!

Deze zie ik wel enorm zitten, maar misschien wat duur :D
Geplaatst op 14/08/2008 Citeren
Avatar
Surya
Geplaatst op 14/08/2008
Crew
Avatar cuppenh
1519
Goh, ik wist niet dat elektrische auto's er ook zo fantastisch gaaf uit konden zien. Ik krijg er zelf ook wel zin in, zeg.

Als je geluk hebt blijft de dollarkoers nog een hele tijd flink dalen, dan kun je er over een paar jaar wel twee kopen voor je eurootjes....
Geplaatst op 14/08/2008 Citeren
Avatar
cuppenh
Geplaatst op 14/08/2008
Crew
Avatar Surya
13272
644pk :D
Geplaatst op 14/08/2008 Citeren
Avatar
Surya
Geplaatst op 14/08/2008
Crew
Avatar fluiten
7764
Ik mis enkele gegevens:

Maximum snelheid
Rijduur
Waar kan je die vol"tanken"

En deze in zebrakleuren? Is dat niet meer iets voor onze extravagante webmaster?
Geplaatst op 14/08/2008 Citeren
Avatar
fluiten
Geplaatst op 14/08/2008
Crew
Avatar Surya
13272
Max 249 km/h
560 km met een "volle tank"
Hertanken? Aan de pries.
Geplaatst op 14/08/2008 Citeren
Avatar
Surya
Geplaatst op 14/08/2008
Crew
Avatar fluiten
7764
Origineel geplaatst door Surya
Hertanken? Aan de pries.


Toch niet gewoon bij je thuis? 8o
Geplaatst op 14/08/2008 Citeren
Avatar
fluiten
Geplaatst op 14/08/2008
Het siert dat er mensen zijn die met het milieu begaan zijn.

maar een electrische wagen die batterijen nodig heeft is zeker geen vooruitgang wat betreft produktie vervuiling, integendeel. Batterijen moeten na slijtage dan weer gerecycleerd worden enz... en blijven een van de grootvervuilers. Hoelang zouden ze trouwens megaan?? als ze zo lang als een GSM meegaan ben je der na 6 maand ook aan.

Ik weet wel dat het een lang verhaal en eindeloze discussie oplevert maar toch.

FF ontopic, vind het spijtig dat wanneer je op een google banner klikt er geen nieuwe pagina opent in een ander browser venster. je bent meteen alle aandacht kwijt van de sit.
Geplaatst op 14/08/2008 Citeren
Avatar
Royale de luxe
Geplaatst op 14/08/2008
Crew
Avatar Surya
13272
Origineel geplaatst door Royale de luxe
maar een electrische wagen die batterijen nodig heeft is zeker geen vooruitgang wat betreft produktie vervuiling, integendeel. Batterijen moeten na slijtage dan weer gerecycleerd worden enz... en blijven een van de grootvervuilers. Hoelang zouden ze trouwens megaan?? als ze zo lang als een GSM meegaan ben je der na 6 maand ook aan.

Alhoewel je uiteraard gelijk hebt, hebben zelfs de oudste Priussen hun originele batterijen nog, en die zijn al 10 jaar of ouder!
De meeste batterijen voor electrische auto's schat men een levensduur van 10.000 oplaadbeurten te hebben, dus daar raak je al een heel eind mee. Veel verder dan met de gemiddelde ontploffingsmotor. Wat wil zeggen dat je minder vlug een nieuwe auto moet kopen. Ook goed, nietwaar?
Bovendien zijn electrische auto's veel energie efficienter. Tot 90% van de gebruikte energie wordt omgezet in beweging. Bij verbrandingsmotoren is dat 20% tot hooguit 30%, de rest gaat verloren aan warmte, lawaai en trillingen.

Origineel geplaatst door Royale de luxe
FF ontopic, vind het spijtig dat wanneer je op een google banner klikt er geen nieuwe pagina opent in een ander browser venster. je bent meteen alle aandacht kwijt van de sit.

Dat is jammer, maar ik kan die code niet aanpassen, die komt van Google zelf. Je kan wel rechts klikken en dan kiezen "openen in nieuw venster". Bij mij werkt zelfs klikken met het scrollwieltje, om vanzelf in een nieuwe tab te openen.
Geplaatst op 14/08/2008 Citeren
Avatar
Surya
Geplaatst op 14/08/2008
Crew
Avatar Iyo74
6897
En weet je toevallig ook hoe lang die aan de 'pries' moet hangen om van leeg naar vol te evolueren? Ik weet dat men met systemen bezig is waar herladen op een kwartiertje gebeurd is, maar vermoed dat dat niet is als je daar thuis aan begint...
Geplaatst op 14/08/2008 Citeren
Avatar
Iyo74
Geplaatst op 14/08/2008
Crew
Avatar T.I.A
3656
Origineel geplaatst door Surya
Max 249 km/h
560 km met een "volle tank"
Hertanken? Aan de pries.


Haal dat gemakkelijk met m n C 3 :D

Er zal nog véél op de banners moeten geklikt worden 8o :D
Geplaatst op 14/08/2008 Citeren
Avatar
T.I.A
Geplaatst op 14/08/2008
Crew
Avatar Surya
13272
Origineel geplaatst door Iyo74
En weet je toevallig ook hoe lang die aan de 'pries' moet hangen om van leeg naar vol te evolueren? Ik weet dat men met systemen bezig is waar herladen op een kwartiertje gebeurd is, maar vermoed dat dat niet is als je daar thuis aan begint...

Die Zap-X zou op 10 minuten kunnen herladen, maar dan heb je wel wat verlies. Op normaal tempo 4u. Ik zie dat niet als probleem. 560km is genoeg om een dag toe te komen, en dan herlaadt je gewoon 's nachts.
Geplaatst op 14/08/2008 Citeren
Avatar
Surya
Geplaatst op 14/08/2008
Crew
Avatar Iyo74
6897
Voor normaal gebruik is dat idd genoeg. Maar ik dacht aan een reisje naar 't Zuiden van Frankrijk bv. De verplicht ingelaste rustpauzes zijn dan mooi lang... :P
Geplaatst op 14/08/2008 Citeren
Avatar
Iyo74
Geplaatst op 14/08/2008
Crew
Avatar Surya
13272
Een kwartiertje zou doenbaar moeten zijn, nietwaar :)
Geplaatst op 14/08/2008 Citeren
Avatar
Surya
Geplaatst op 14/08/2008
Crew
Avatar cuppenh
1519
En dan moet je natuurlijk niet vergeten om over te stappen op 'de groene stroom'!
Het heeft niet zo'n geweldig milieuvriendelijk effect als je je elektrische auto gaat opladen met stroom die nog op de 'vuile' manier is opgewekt....
Geplaatst op 14/08/2008 Citeren
Avatar
cuppenh
Geplaatst op 14/08/2008
Crew
Avatar T.I.A
3656
Pffff Weet je wat ? Als het echt de spuigaten uit loopt qua prijzen of vervuiling

oplossing: Mutatie aanvragen naar een dichtere gevangenis :D :D dan is het maar 5 min meer met de fiets :P
Geplaatst op 14/08/2008 Citeren
Avatar
T.I.A
Geplaatst op 14/08/2008
Crew
Avatar Surya
13272
Origineel geplaatst door cuppenh
En dan moet je natuurlijk niet vergeten om over te stappen op 'de groene stroom'!
Het heeft niet zo'n geweldig milieuvriendelijk effect als je je elektrische auto gaat opladen met stroom die nog op de 'vuile' manier is opgewekt....

Is al gebeurd, maar toch, je energie efficientie ligt nog steeds vele malen hoger, dus zal het nog steeds een verbetering zijn
Geplaatst op 15/08/2008 Citeren
Avatar
Surya
Geplaatst op 15/08/2008
Origineel geplaatst door fluiten
Origineel geplaatst door Iyo74
Origineel geplaatst door Surya
maar ja, er is nu eenmaal veel geld mee te verdienen.

En jammer maar helaas, zijn er veel, héél veel mensen voor wie dit het enige is wat telt.


Wie van de forummers heeft erg geen stalen ros voor zijn deur staan? Dus wie is in wezen mede-dader?

Kwestie van even de puntjes op de i te zetten. :D


eh Fluiten, een stalen ros is een fiets en daarvoor heb je aan een paar druppeltjes olie genoeg (af en toe smeren...) ;)

èn ik ben goed bezig: geen heilge koe (auto) voor de deur, dus geen mededader (hoewel ik neem wel eens de bus :))
Geplaatst op 15/08/2008 Citeren
Avatar
striphooligan
Geplaatst op 15/08/2008
Avatar clips
126
je mag blij zijn dat je mag fietsen in je gevangenis.TIA
8)
de daltons zouden jaloers zijn.
energieprobleem lost zichzelf wel op.
Geplaatst op 15/08/2008 Citeren
Avatar
clips
Geplaatst op 15/08/2008
Crew
Avatar T.I.A
3656
Origineel geplaatst door clips
je mag blij zijn dat je mag fietsen in je gevangenis.TIA
8)
de daltons zouden jaloers zijn.
energieprobleem lost zichzelf wel op.


naar...
Geplaatst op 16/08/2008 Citeren
Avatar
T.I.A
Geplaatst op 16/08/2008
Avatar mi-jah
1739
Origineel geplaatst door striphooligan
Origineel geplaatst door fluiten
Wie van de forummers heeft erg geen stalen ros voor zijn deur staan? Dus wie is in wezen mede-dader?

Kwestie van even de puntjes op de i te zetten. :D


eh Fluiten, een stalen ros is een fiets en daarvoor heb je aan een paar druppeltjes olie genoeg (af en toe smeren...) ;)

èn ik ben goed bezig: geen heilge koe (auto) voor de deur, dus geen mededader (hoewel ik neem wel eens de bus :))

Ook geen heilige koe voor mijn deur! Wel dat stalen ros in de gang! :D

En er 20 km mee fietsen naar mn werk... Plus weer terug ook! :P
Geplaatst op 13/01/2009 Citeren
Avatar
mi-jah
Geplaatst op 13/01/2009