Toevoegen auteurs

Crew
Avatar T.I.A
3656
Vraag:

Ik heb al onder vonden dat het massa´s werk is om comics in te voeren als ik eens kijk naar AM site´s hoe het daar werkt en daar zie ik dat als je een album invoert nadat je de auteurs ingevoerd hebt je voor een ander issue degene van het vorige album meeneemt en/of wissen en kan je er bijzetten (dit gebeurt door een leuk systeem waar je een paar letters invoert hij automatisch de mogelijkheden toont)

verschil met hier dat je de gehele lijst per nieuwe auteur moet afscrollen.

je kan ook de auteurs kopieren voor een andere reeks te beginnen.



mss een idee voor hier maken dat we niet bij elke auteur de lijst moeten afscrollen maar waar je de naam moet intikken/plakken zodat je direct kan zien of de auteur aanwezig is in de lijst (zo een beetje een GPS systeem hoe meer letter hoe minder mogelijkheden)

Dit is geen kritiek, het zou vergemakkelijken voor het invoeren van strips/comics zodat het scrollen in de auteurs lijst verleden tijd is

;)
Geplaatst op 03/10/2008 Citeren
Avatar
T.I.A
Geplaatst op 03/10/2008
Crew
Avatar Surya
13272
Ik weet niet welke browser je gebruikt, maar als ik zorg dat het veld met de namen gefocussed is, kan ik gewoon beginnen typen, en gaat hij aldus naar de juiste optie.
Geplaatst op 03/10/2008 Citeren
Avatar
Surya
Geplaatst op 03/10/2008
Crew
Avatar Veter
7845
Ik doe dat inderdaad ook op die manier, niet nodig om te scrollen.

Maar ik heb net de IE6 nog eens geprobeerd, en die doet dat niet. Neemt enkel de eerste letter, niet de volgende.

Dus TIA, ofwel overschakelen op een goede browser, ofwel de tip eens proberen. :D
Geplaatst op 03/10/2008 Citeren
Avatar
Veter
Geplaatst op 03/10/2008
Crew
Avatar Iyo74
6897
Origineel geplaatst door Veter
Dus TIA, ofwel overschakelen op een goede browser, ofwel de tip eens proberen. :D

En als je dan toch overschakelt, neem dan geen browser makelij MS, maar een echt goeie! ;)
Geplaatst op 03/10/2008 Citeren
Avatar
Iyo74
Geplaatst op 03/10/2008
Crew
Avatar T.I.A
3656
Ja heb mijn explorer opzij gesmeten :D (draaide met alletwee maar kon explorer niet loslaten)
draai nu firefox en ja vergemakkelijkt wel :P :P
zie het terug zitten nu ;)
Geplaatst op 04/10/2008 Citeren
Avatar
T.I.A
Geplaatst op 04/10/2008
Crew
Avatar Surya
13272
Weer iemand bekeerd, hoera!
Geplaatst op 04/10/2008 Citeren
Avatar
Surya
Geplaatst op 04/10/2008
Crew
Avatar T.I.A
3656
nog juist één puntje:
je hebt wel nog een lange scroll lijst van de reeds aanwezige auteurs die meewerkten aan de gehele reeks (voor comics is dat een hele lijst)
waar je degene moet tss zoeken die ook meewerkten aan het volgende issue
kan daar iets aan gedaan worden ?
Geplaatst op 04/10/2008 Citeren
Avatar
T.I.A
Geplaatst op 04/10/2008
Crew
Avatar cuppenh
1519
Alleen korte comics reeksen invoeren. :D :D

Maar serieus: ik werk altijd op deze manier - en werk eerst de toevoegingenlijst op volgorde af. Eerst scenario aanvinken, dan tekeningen etc. Heb ik alle namen gehad die ik kon invoeren als ik onderaan ben, hou ik er nog een paar over die er niet tussen stonden.
Ik klik op toevoegen en tik één voor één de namen en functies in om te kompleteren.

Ik geloof niet dat een voorgeprogrammeerde invulling voor een "volgend" deel veel zal helpen want er word wat gewisseld in die comics-branche, meestal zit je toch weer een hoop uit te vinken voor je andere gaat aanvinken....
Geplaatst op 04/10/2008 Citeren
Avatar
cuppenh
Geplaatst op 04/10/2008
Crew
Avatar T.I.A
3656
Origineel geplaatst door cuppenh
Alleen korte comics reeksen invoeren. :D :D

Maar serieus: ik werk altijd op deze manier - en werk eerst de toevoegingenlijst op volgorde af. Eerst scenario aanvinken, dan tekeningen etc. Heb ik alle namen gehad die ik kon invoeren als ik onderaan ben, hou ik er nog een paar over die er niet tussen stonden.
Ik klik op toevoegen en tik één voor één de namen en functies in om te kompleteren.

Ik geloof niet dat een voorgeprogrammeerde invulling voor een "volgend" deel veel zal helpen want er word wat gewisseld in die comics-branche, meestal zit je toch weer een hoop uit te vinken voor je andere gaat aanvinken....


dat doe ik ook :P
kan maar vragen hé kon zijn dat er iets kon aan gedaan worden :))
Geplaatst op 04/10/2008 Citeren
Avatar
T.I.A
Geplaatst op 04/10/2008
Crew
Avatar Surya
13272
Je kan in de opties van Firefox de optie "find when I start typing" aanzetten. Dan moet je gewoon in de pagina beginnen typen, en hij zoekt naar wat je typt, zonder dat je eerst op Edit -> Find moet gaan klikken, of CTRL+F. Zo kan je makkelijk de juiste namen terugvinden denk ik.
Geplaatst op 05/10/2008 Citeren
Avatar
Surya
Geplaatst op 05/10/2008
Crew
Avatar T.I.A
3656
Bedankt Big Boss, :)) heb direct van de gelegenheid gebruik gemaakt mijn lettertype te veranderen... Comic sans natuurlijk 8)
Geplaatst op 05/10/2008 Citeren
Avatar
T.I.A
Geplaatst op 05/10/2008
Crew
Avatar Surya
13272
Comic sans = one big nono :)
Geplaatst op 05/10/2008 Citeren
Avatar
Surya
Geplaatst op 05/10/2008
Crew
Avatar T.I.A
3656
Origineel geplaatst door Surya
Comic sans = one big nono :)


Ieder zijn stijl 8) vindt het wel iets hebben...
Geplaatst op 05/10/2008 Citeren
Avatar
T.I.A
Geplaatst op 05/10/2008
Hopelijk in de juiste thread;
Een vraag die mogelijk ooit al ergens beantwoord is: als ik bij een auteur zoek en wil kijken aan welk deel hij van een bepaalde serie meewerkte, moet ik alle titels doorlopen?!
Of is er een andere manier?
Geplaatst op 26/11/2008 Citeren
Avatar
striphooligan
Geplaatst op 26/11/2008
Crew
Avatar Veter
7845
Dat kan inderdaad veel makkelijker!
Als je een auteur aangeklikt heb, via auteursoverzicht of via een album, zie je boven de reeks(en) waar hij aan meegewerkt heeft: Sorteer opties.
Kies daar "Sorteren op: reeks (alle strips tonen)", dan krijg je een mooi overzicht van alle strips waar die auteur aan meegewerkt heeft + in welke functie. :)
Geplaatst op 26/11/2008 Citeren
Avatar
Veter
Geplaatst op 26/11/2008
Een beetje laat.....hartelijk bedankt!
Geplaatst op 07/12/2008 Citeren
Avatar
striphooligan
Geplaatst op 07/12/2008