strip toevoegen aan verzameling.

Zo maar even een opmerking / vraag.
Als ik bezig ben met strips in mijn verzameling toe te voegen vanuit de database moet ik iedere keer als ik een album aanvink, in bezit, gelezen, enz.. voor het opslaan een eindje naar beneden scrollen. Ben ik de enige die dit opvalt of hebben meer leden hier "problemen"mee?
Is het technisch mogelijk dat komplete vakje iets hoger te zetten?

Nog een ander dingetje, zoals waarschijnlijk meerdere verzamelaars vind ik het wel aardig om te weten hoeveel strips er in mijn verzameling zitten. Als je dat wilt zien moet je dus naar je eigen collectie. Dat is dan iedere keer aanklikken en wachten. Zou er mogelijk te maken zijn dit vakje naar keuze (aanvinkoptie) permanent te laten zien? In dat wat dan "permanent" zichtbaar zou moeten zijn is enkel het aantal strips dat werkelijk in de verzameling zit, de rest van de gegevens kan dan bij de gegevens van je eigen verzameling blijven.
Geplaatst op 12/10/2008 Citeren
Avatar
simonstrip
Geplaatst op 12/10/2008
Crew
Avatar Surya
13272
Origineel geplaatst door simonstrip
Zo maar even een opmerking / vraag.
Als ik bezig ben met strips in mijn verzameling toe te voegen vanuit de database moet ik iedere keer als ik een album aanvink, in bezit, gelezen, enz.. voor het opslaan een eindje naar beneden scrollen. Ben ik de enige die dit opvalt of hebben meer leden hier "problemen"mee?
Is het technisch mogelijk dat komplete vakje iets hoger te zetten?

Tja, een groter scherm kopen zou ik zeggen, ik zie niet meteen hoe ik het anders moet oplossen :)

Origineel geplaatst door simonstrip
Nog een ander dingetje, zoals waarschijnlijk meerdere verzamelaars vind ik het wel aardig om te weten hoeveel strips er in mijn verzameling zitten. Als je dat wilt zien moet je dus naar je eigen collectie. Dat is dan iedere keer aanklikken en wachten. Zou er mogelijk te maken zijn dit vakje naar keuze (aanvinkoptie) permanent te laten zien? In dat wat dan "permanent" zichtbaar zou moeten zijn is enkel het aantal strips dat werkelijk in de verzameling zit, de rest van de gegevens kan dan bij de gegevens van je eigen verzameling blijven.

Ik kan het aantal misschien tonen achter de tekst "Collectie" in het menu?
Geplaatst op 12/10/2008 Citeren
Avatar
Surya
Geplaatst op 12/10/2008
Crew
Avatar Iyo74
6897
Origineel geplaatst door Surya
Ik kan het aantal misschien tonen achter de tekst "Collectie" in het menu?

Een andere optie is misschien om enkele gegevens (aantal strips bv.) te tonen onder de inloggegevens. Het risico is wel dat mensen met een kleiner scherm (lagere resolutie) dan niet de gehele menubalk te zien krijgen links en moeten scrollen. Ik heb wel nog plaats voor een behoorlijk aantal lijnen, dus voor mij geeft het niet... :)
Geplaatst op 12/10/2008 Citeren
Avatar
Iyo74
Geplaatst op 12/10/2008
Crew
Avatar cuppenh
1519
Origineel geplaatst door simonstrip
Zo maar even een opmerking / vraag.
Als ik bezig ben met strips in mijn verzameling toe te voegen vanuit de database moet ik iedere keer als ik een album aanvink, in bezit, gelezen, enz.. voor het opslaan een eindje naar beneden scrollen. Ben ik de enige die dit opvalt of hebben meer leden hier "problemen"mee?
Is het technisch mogelijk dat komplete vakje iets hoger te zetten?


Als je in bezit, gelezen en score invult kun je ook met de [ENTER]-toets opslaan. Dit gaat echter niet op als je in het vak opmerkingen iets hebt ingevuld en je cursor staat daar nog in, dan krijg je met [ENTER] daar een volgende regel...

Origineel geplaatst door Surya
Ik kan het aantal misschien tonen achter de tekst "Collectie" in het menu?


Ja, goed idee om achter die tekst ook het aantal in bezit te displayen. Ik hoop dan wel dat het vakje groot genoeg word gemaakt :]
Geplaatst op 12/10/2008 Citeren
Avatar
cuppenh
Geplaatst op 12/10/2008
Avatar Hermann
223
Is er een manier om een hele reeks ineens toe te voegen aan mijn collectie of is het strip per strip ;(
Geplaatst op 01/11/2008 Citeren
Avatar
Hermann
Geplaatst op 01/11/2008
Tegenwoordig is er (helaas) geen manier meer om in een keer een hele reeks toe te voegen aan je verzameling. Dit omdat er tegenwoordig achter de meeste reeksen veel meer strips verborgen ztten dan je denkt. Meestal zitten er ook anders-talige uitgaven, soms luxe. Dus dan zou je veel meer moeten weghalen dan dat er bij komt. Jammer maar helaas, misschien komt er nog eens iets dat je een deel kan toevoegen, maar dat is voor de verre toekomst. In de tussentijd gewoon per nummer toevoegen, dat hebben wij ook gedaan.
Veel plezier.
Geplaatst op 01/11/2008 Citeren
Avatar
simonstrip
Geplaatst op 01/11/2008
Crew
Avatar Surya
13272
Ik ben van plan dat opnieuw mogelijk te maken, maar ik heb momenteel helaas geen tijd om het te programmeren :(
Geplaatst op 02/11/2008 Citeren
Avatar
Surya
Geplaatst op 02/11/2008
Avatar Hermann
223
No problemo Big Boss weet me wel te behelpen moet er toch nog een hele hoop invoeren :P
Geplaatst op 02/11/2008 Citeren
Avatar
Hermann
Geplaatst op 02/11/2008