Benefiet

Crew
Avatar $tripofiel
3317
Beste $tripliefhebbers,

Graag zou ik hier een oproep plaatsen voor een benefiet dat georganiseerd wordt ten voordele van m'n vrouw!

Zo'n drietal jaar geleden ging mijn vrouw binnen voor het uithalen van een kiste op haar eierstokken, na 7 uren operatie kreeg ik het telefoontje dat ze kanker had en volledig uitgezaaid was in de onderbuik (baarmoeder-darmen-lever-enz.). Na zes maanden chemotherapie(met alle gevolgen vandien) werd er geopteerd om een PET scan uit te voeren iedere 3 maanden waardoor het stadia van de ziekte kon gevolgd worden. Na een jaar werd er opnieuw uitzaaïngen vastgesteld en heeft ze een HYPEC behandeling(voor de niet gevoelige zielen kunnen eens uitgebreid googelen) moeten ondergaan. Na bijna 2 jaar vrij geweest te zijn hebben de dokter(s) opnieuw een opflakkering gezien van tumoren bij de laatse scan, waardoor ze alle hoop hebben opgegeven...

Wij willen niet bij de pakken blijven zitten en hebben besloten om een DCA(onlangs in het nieuws geweest wegens HET middel tegen kanker, maar wegens vrij te verkrijgen -lees geen geld aan te verdienen voor geneesmiddelproducerende bedrijven- niet interessand genoeg om het te onderzoeken & op de markt te brengen) -kuur te volgen maar aangezien dit heel duur is zouden we (collega's, vrienden & ik) een benefiet willen organiseren.

Nu komt mijn vraag aan jullie:

Wie van jullie kan me aan ideeën helpen of zeggen hoe je best zoiets in elkaar steekt?
Ieder die een boekje wil schenken, zodanig dat we het kunnen aanbieden tijdens een openbare verkoop of tombola de dag dat het benefiet wordt georganiseerd?
Of wil meehelpen...

Later zal ik de datum meedelen, zodat ik jullie kan uitnodigen & bedanken voor de hopelijk talloze reacties...

Alvast bedankt, $tripofiel
Geplaatst op 21/10/2008 Citeren
Avatar
$tripofiel
Geplaatst op 21/10/2008
Crew
Avatar Iyo74
6897
Ik wens jou en je vrouw heel veel sterkte! Dit moet een zware dobber om dragen zijn...

Wat ideeën betreft: uit ondervinding weet ik dat het verkopen van (schuim)wijn een erg goede actie is. Iedereen (behalve Surya dan) drinkt immers graag een glaasje wijn. Moest je willen weten hoe wij dat aanpakken (inkoopprijs/verkoopprijs en zo), moet je maar een PM sturen...
Geplaatst op 22/10/2008 Citeren
Avatar
Iyo74
Geplaatst op 22/10/2008
Helaas, van dat soort dingen heb ik geen verstand. Ik wacht af tot ik op deze site iets verneem over een benefiet van Stripofiel; je kunt dan op me rekenen.
Heel veel sterkte voor jou en je echtgenote.
Geplaatst op 22/10/2008 Citeren
Avatar
Hans Bekker
Geplaatst op 22/10/2008
Crew
Avatar Veter
7844
Heel veel sterkte toegewenst.
Ook ik heb geen verstand van dit soort dingen. We horen het wel als er concrete plannen zijn.
Geplaatst op 23/10/2008 Citeren
Avatar
Veter
Geplaatst op 23/10/2008
Crew
Avatar T.I.A
3656
Ook van mijn kant heel veel sterkte, ik heb helaas geen ervaring met dit soort dingen.
Mss een rekening openen waar wij (leden van stripinfo) ook een steentje kunnen bijdragen in deze moeilijke tijden.
veel sterkte !!
Geplaatst op 23/10/2008 Citeren
Avatar
T.I.A
Geplaatst op 23/10/2008
Crew
Avatar cuppenh
1519
Heel veel sterkte toegewenst.
Helaas heb ook ik geen notie van dergelijke organisatorische dingen.
Geplaatst op 23/10/2008 Citeren
Avatar
cuppenh
Geplaatst op 23/10/2008
Crew
Avatar fluiten
7764
De combinatie van een eetfestijn alla mosselfeest of pensenkermis draagt hier meestal goed toe bij. Maak de mosselen/pensen/whatsoever niet te duur en leg je prijs hoger bij de wijn en de frisdranken. Dit valt de mensen minder op. Ook aanvullend een tombola of een veiling is hier van toepassing. Dit kan ook een bingo-avond worden(hangt af van het volk dat je verwacht)

Een andere mogelijkheid is (en dit is wat wij doen met ons "Kerststalletje" ) is er een hele week of meer rond bouwen met allerlei avonden met animatie. Elke avond iets anders en dit vier maal in de week. Een optreden, het plaatselijk koor, toneel, de scouts die kinderverhaaltjes vertellen aan de allerkleinsten, een survivaltocht met daarna een jenevertje, een eet-avond, ...... Wel veel variatie in leggen zodat je alle gelederen van de bevolking kan aantrekken.

En dan hééééél veel reclame hierover maken. Spreek alle streekkranten maar aan (HLN, Het Nieuwsblad, GVA, HBvL, streekkrant zelf, ... ), zoek sponsors zodat de kosten die je toch zal moeten maken gedekt worden zodat deze een nul-operatie vormen. En dan flyers voor uit te geven in de winkelstraten. Dan bereik je een heel groot publiek. En met de hobby die wij hebben kan je hiervoor een striptekenaar aanspreken. Mannen die daar zeker voor open staan zijn die van Stam en Pilou(zeker de Brusselaar DeMarck, maar dan moet je veel tijd hebben om met hem een babbel te slaan ;-) of Orphanimo (zie "Kerststalletje") . Ook Patrick van Oppen of, als je er graag een komische noot wilt tussensteken (ook al is dit heel moeilijk, natuurlijk) iemand als Lecctr.

En als je dit allemaal kan bolwerken rond Kerstmis... Het moment dat de mensen iets meer in een gulle bui zijn....

Hopelijk mag het iets worden. Ik wens je alle hoop en steun toe in deze moeilijk momenten.

En mocht je hier of daar hulp nodig hebben, dan kan je altijd op me rekenen als de tijd het me toelaat. Ons goede doel (een meisje, Maria, in Guatemala) moet stilletjesaan ook op poten gezet worden. En, dat zal je zelf wel merken, daar kruipt een zee van tijd in.

In gedachten bij jullie zijnde wens ik je met deze benefiet en de genezing van je allerliefste alle succes toe.
Geplaatst op 23/10/2008 Citeren
Avatar
fluiten
Geplaatst op 23/10/2008
Crew
Avatar $tripofiel
3317
Geachte $tripliefhebbers,

Hier is de eerst volgende actie v/d collega's van mijn vrouw:

$tripofiel:

Geachte heer/mevrouw,

Christine (32) is getrouwd en mama van een dochtertje van 4 jaar.
In januari 2006 werd er tijdens een routineoperatie eierstokkanker vastgesteld met uitzaaiingen. Ze onderging een operatie waarbij de eierstokken en de baarmoeder verwijderd werden. Hierna volgden 6 maanden chemo, zonder het gewenste resultaat. Daarna volgde een langdurende operatie in de buikholte (HIPEC) waarbij darm, buikvlies en een gedeelte van de lever werden verwijderd.
Tegen alle verwachtingen in kwam ze erbovenop en kon ze gedurende 2 jaren een relatief goed leven leiden.
Sinds enkele maanden zijn er op de scans telkens weer iets te zien en de dokters weten niet goed welke behandeling te geven. Ze is eigenlijk al langer goed geweest dan ze verwacht hadden.
Er is nu een experimentele behandeling met DCA maar die is verschrikkelijk duur (ongeveer 1500 euro per maand) en omdat er geen tussenkomst is van het ziekenfonds zijn deze onkosten zonder extra financiële steun niet zelf te dragen.



Wij, haar collega’s van Delhaize Jubileumlaan te Gent hebben het initiatief genomen haar daarbij financieel te steunen. In samenwerking met verschillende andere enthousiaste mensen organiseren we voor haar een spaghetti-festijn. Later volgen er nog meer initiatieven. We houden u tijdig op de hoogte.

Het spaghetti-festijn gaat door op zaterdagavond 29 november en zondagmiddag 30 november. Zaterdag gaan we van start om 18 uur, maar er kan bijgeschoven worden tot 21 uur . Zondag om 12 uur Tijdens het eten wordt er rondgegaan met tombolaloten waaraan verschillende mooie prijzen verbonden zijn (PRIJZEN zijn nog altijd welkom).
Na het eten en tombolatrekking van zaterdag bestaat er de mogelijkheid om deze avond af te ronden met een dansje & drankje. Zondagmiddag is er eveneens een tombola.

Wij gaan er helemaal voor!!!
U kan Christine ook helpen, door vrienden en familie uit te nodigen voor deze avond.
Volwassenen betalen 12 euro voor de spaghetti (à volonté), kinderen tot 12 jaar 6 euro.
Steunkaarten 10 euro.
De locatie is in zaal ‘Admiraal’; Dendermondsesteenweg 228 te Destelbergen (zie google maps).

Kaarten kunnen verkregen worden bij volgende organisatoren:

- Fatima Waldack: 0477/232408 (Mariakerke);
- Els Schamphelaere: 0486/865081 (Merelbeke);
- Marleen Hesta: 0495/784642 (Wondelgem);
- Kathy Wambeke: 0497/177656 (Zwijnaarde);

of door storting op rekening nr. 363-0435192-90 met vermelding van ‘spaghetti ’, naam/uur/aantal;
en dit ten laatste op 22 november. De kaarten zullen dan aan de ingang liggen.
We danken u alvast voor iedere vorm van hulp.

Geplaatst op 03/11/2008 Citeren
Avatar
$tripofiel
Geplaatst op 03/11/2008
Crew
Avatar Surya
13272
Ik kijk eens of het in mijn agenda past. Ik wens je in elk geval een enorm succes toe!
Geplaatst op 03/11/2008 Citeren
Avatar
Surya
Geplaatst op 03/11/2008
Avatar chico 2
97
Beste stripofiel .

Hierbij wens ik je vrouw enorm veel sterkte ,moed en vooral veel hoop toe.
Maar ook voor jezelf, je kind en je naaste omgeving.
Hopelijk komt er veel volk op de benefiet, zodat dit toch weer een mooie opsteker is.
Geplaatst op 03/11/2008 Citeren
Avatar
chico 2
Geplaatst op 03/11/2008
Avatar Martini
60
Ik wens jullie het beste toe.
Ik zou zeggen hou nooit op met vechten.
Zolang u vrouw er is, is er hoop. ;)
Geplaatst op 14/11/2008 Citeren
Avatar
Martini
Geplaatst op 14/11/2008
Crew
Avatar $tripofiel
3317
Met dank aan een HEEL hulpzame vriend (Christoph) is er nu ook een website:

www.eenlevenvoorchristine.be

Sommige delen staan nog in opbouw, wegens tijdgebrek!!!
Geplaatst op 20/11/2008 Citeren
Avatar
$tripofiel
Geplaatst op 20/11/2008
Crew
Avatar $tripofiel
3317
De wafel- en snoepverkoop waren een enorm succes... http://www.smiliez.nl/smiliez/yahoo/53.gif

http://i469.photobucket.com/albums/rr59/Stripofiel/SSA50046.jpg

Bedankt aan iedereen die er heeft aan meegewerkt!!!http://www.smiliez.nl/smiliez/vrolijk/dankk2.gif
Geplaatst op 23/11/2008 Citeren
Avatar
$tripofiel
Geplaatst op 23/11/2008