Onderbrengen in aparte reeks

Crew
Avatar sennim
409
Voorstel om de volgende boeken onder te brengen in een aparte reeks genaamd "Moebius"

Het gaat hierbij om de nu nog apart vermelde titels:

- Chaos
- Fusion
- Made in L.A.
- La memoire du futur (door mij wat voorbarig ingebracht, nog niet door jullie verwerkt)

Er zijn een aantal sterke argumenten om dit te doen:

- Al deze boeken vermelden met koeienletters "Moebius" , ik zie dit eerder als een reekstitel dan een vermelding van de auteur
- Het betreft allemaal verzameld artwork
- De oudste 3 of 4 delen zijn onder redactie van Jean Annestay tot stand gekomen die een formule heeft uitgewerkt waarvan ook in latere delen niet meer is van afgeweken te weten: Elk boek onderverdelen in thema's waaromheen divers artwork is verzameld al dan niet vergezeld met overpeinzingen van Moebius en vrienden
- De gewone handelsedities van de Aedena/Gentiane/Casterman titels zijn uniform qua omvang, formaat en coverlayout en zijn ongeacht de uitgeverij in de collectie "trajects" ondergebracht.

Indien deze argumenten hout snijden zou de reeks er als volgt uitzien:

1 La memoire du futur/Starwatcher
2 Venise celeste (nog in te voeren)
3 Made in L.A.
4 Fusions
A0 30x30 (nog in te voeren)
A1 Chroniques metalliques (nog in te voeren)
A2 Chaos
INT 1 Virtual Meltdown: Images of Moebius (te verplaatsen van "Verzamelde werken van Moebius" daar het een bundeling van de laatste 2 delen is).

De reden om de laatste 3 een aparte code te geven is deze: "30x30" is het oudste boek dat onder toezicht van Annestay tot stand is gekomen en waarin de formule werd uitgewerkt en was bij Humanoides uitgegeven in zoals de titel al suggereert in het formaat 30x30. Bij het terziele gaan van de uitgeverijen Aedena/Gentiane zijn de twee meest recente uitgaven (die overigens ook een uniforme afwerking hebben) weer bij Humanoides terechtgekomen, die weer teruggreep naar het fromaat van het "oer"-boek. Qua opbouw en thematiek komen de boeken geheel overeen met hun voorgangers.

Er is zelfs een rationale om het geheel bij de "Verzamelde Werken van Moebius" onder te brengen, het betreft immers verzameld werk, maar het heeft ook iets elegants om het artwork gescheiden te houden van het pure stripwerk van Moebius...

Laat me eens weten wat jullie insteek in deze is...
Geplaatst op 24/10/2008 Citeren
Avatar
sennim
Geplaatst op 24/10/2008
Crew
Avatar Veter
7841
Het is normaal niet de bedoeling dit soort losse albums onder te brengen in een zelf verzonnen albumreeks.
Je bent duidelijk goed op de hoogte van die albums, en je argumenten klinken overtuigend. En we hebben onze vuistregel al wel een paar keer losgelaten, maar hier twijfel ik toch nog steeds.

http://strips.veterpro.net/stripinfo/smilies/scratch.gif
Geplaatst op 24/10/2008 Citeren
Avatar
Veter
Geplaatst op 24/10/2008
Crew
Avatar sennim
409
...wel zoals gezegd het was een voorstel, ik besef dat jullie als moderators (en let wel capabele) je zoveel mogelijk aan de richtlijnen moeten houden...ik heb mijn argumenten gegeven...Ik stel voor dat ik de overige delen dan als aparte reeksen invoer en wat jullie ook beslissen "goes" ?


Oh en voordat ik het vergeet ISBNnr's voor Fusion:

- 2203346051 voor de Casterman-uitgave
- 0785101551 voor de Epic-uitgave
Geplaatst op 24/10/2008 Citeren
Avatar
sennim
Geplaatst op 24/10/2008
Crew
Avatar Veter
7841
Kan je misschien wat wachten met de rest in te voeren? Misschien zijn er nog mods met een mening hierover en kunnen we knopen doorhakken.
En dat werkt dan makkelijker dan achteraf alles te moeten uitzoeken en verplaatsen. :)
Geplaatst op 24/10/2008 Citeren
Avatar
Veter
Geplaatst op 24/10/2008
Crew
Avatar sennim
409
...cool...
Geplaatst op 24/10/2008 Citeren
Avatar
sennim
Geplaatst op 24/10/2008
Crew
Avatar T.I.A
3656
Mmmm

Heb dat ook geprobeerd om de HIP s tesamen te zetten gelijk ze normaal moeten en ook de MARVEL SPECIAL die nu allemaal onder de held en aparte reeksen zitten ik zou zeggen iedereen voor dezelfde wet ? X(

om eigenlijk echt precies te zijn zouden issues van comics ook gebundeld moeten worden met de "storys" dwz een verhaal begint in peter parker het zet zich voory in web en eindigd dan in spectaculaire spiderman dus als je wilt kan je blijven koppelen... :D
Geplaatst op 24/10/2008 Citeren
Avatar
T.I.A
Geplaatst op 24/10/2008
Crew
Avatar Iyo74
6892
Ik ken de albums niet, maar aan de hand van wat Sennim schrijft heb ik toch het gevoel dat ze beter als aparte reeksen kunnen ingegeven worden. De argumenten zijn weliswaar goed onderbouwd, maar ik zou toch opteren om de lijn die eerder werd gehanteerd aan te houden. De Classix-reeks (zo genoemd en gepositioneerd op de markt door de uitgever) is bv. ook opgesplitst en voldoet ook aan zo goed als alle argumenten die werden opgenoemd...
Geplaatst op 25/10/2008 Citeren
Avatar
Iyo74
Geplaatst op 25/10/2008
Crew
Avatar Veter
7841
Nog andere mods opteren voor het apart houden, geen zelfgemaakte reeks dus.
Geplaatst op 26/10/2008 Citeren
Avatar
Veter
Geplaatst op 26/10/2008