opmerkingen

Crew
Avatar T.I.A
3656
opmerkingen:
Deze unieke uitgave werd gerealiseerd ter gelegenheid van de perspresentatie op 3 december 1996. Oplage: 500 exemplaren. Album met soft cover, enigste verschil met eerste druk is vooraan een verantwoordingspagina met de 2 afbeeldingen van de luxe cover edities
Geplaatst op 22/11/2008 Citeren
Avatar
T.I.A
Geplaatst op 22/11/2008
Crew
Avatar Veter
7841
Bedankt voor de info, maar ik snap niet over welke 1ste druk en welke luxe edities je het hebt?

http://www.stripinfo.be/strip.php?strip=12262
Geplaatst op 22/11/2008 Citeren
Avatar
Veter
Geplaatst op 22/11/2008
Crew
Avatar T.I.A
3656
Origineel geplaatst door Veter
Bedankt voor de info, maar ik snap niet over welke 1ste druk en welke luxe edities je het hebt?

http://www.stripinfo.be/strip.php?strip=12262


Dit is in Het album te vinden NIET in de eerste druk bij de herdruk dus eigenlijk moet er staan: Is ook verschenen in herdruk met...

enigste verschil met eerste druk is vooraan een verantwoordingspagina met de 2 afbeeldingen van de luxe cover edities


http://www.urbanusfan.be/stripheld/soft/68soex.gif

Voor het gemak hier de cover waar die uitleg bijhoort (uitleg mag dan weg van de eerste druk en moet bij deze uitgave) (1996)

http://www.urbanusfan.be/stripheld/soft/68soft2.gif
Geplaatst op 22/11/2008 Citeren
Avatar
T.I.A
Geplaatst op 22/11/2008
Crew
Avatar Veter
7841
Zijn
- Urbanus: Kiekebanus,
- Kiekeboe: Kiekebanus,
- Kiekebanus: Liefde en formol
eigenlijk allemaal hetzelfde album?

Dan kan ik die uitleg wel volgen, nu staat er bij Kiekebanus: Liefde en formol maar 1 album en slaat die opmerking dus nergens op.
Geplaatst op 22/11/2008 Citeren
Avatar
Veter
Geplaatst op 22/11/2008
Crew
Avatar T.I.A
3656
Origineel geplaatst door Veter
Zijn Urbanus: Kiekebanus, Kiekeboe: Kiekebanus, Kiekebanus: Liefde en formol eigenlijk allemaal hetzelfde album?


Jazeker snap niet echt waarom het een aparte reeks is deze is later opgenomen in de gewone reeks onder nr 68
deze uitvoeringen (twee exemplaren de eerste druk, en de tweede editie met die tekening)
is gewoon "buiten de reeks"

moet dan eigenlijk gekoppeld worden met urbanus en kiekeboe want dar is het album ook opgenomen in de reeks
Geplaatst op 22/11/2008 Citeren
Avatar
T.I.A
Geplaatst op 22/11/2008
Crew
Avatar T.I.A
3656
Dan kan ik die uitleg wel volgen, nu staat er bij Kiekebanus: Liefde en formol maar 1 album en slaat die opmerking dus nergens op.


Die opmerking hoort bij de tweede druk van "liefde en formol" (is nog niet aanwezig) hier heb je de cover
http://www.urbanusfan.be/stripheld/soft/68soft2.gif
Van dit album moet je dus hebben
-het bestaande van in de databank (eerste druk zonder uitleg bij opmerkingen)
-de cover hiervan (tweede druk met de opmerkingen die ik gaf voor het album) 1996

en moet er eigenlijk bij kiekeboe en urbanus "liefde en formol" als alternatieve titel ingevoegd worden (links in blauwe kolom)

;)
Geplaatst op 22/11/2008 Citeren
Avatar
T.I.A
Geplaatst op 22/11/2008
Crew
Avatar Veter
7841
Ik vrees dat ik helemaal niet meer kan volgen.

Ik heb alle albums gekoppeld uit de 3 reeksen omdat je zei dat ze allemaal hetzelfde zijn. Maar dat is nu toch niet zo? ?( 8o


http://www.stripinfo.be/strip.php?strip=12262


(En de titel van 1 album kan niet als alternatieve titel voor een reeks!)
Geplaatst op 22/11/2008 Citeren
Avatar
Veter
Geplaatst op 22/11/2008
Crew
Avatar T.I.A
3656
Origineel geplaatst door Veter
Ik vrees dat ik helemaal niet meer kan volgen.

Ik heb alle albums gekoppeld uit de 3 reeksen omdat je zei dat ze allemaal hetzelfde zijn. Maar dat is nu toch niet zo? ?( 8o

(En de titel van 1 album kan niet als alternatieve titel voor een reeks!)


Wel:
Je hebt:
Kiekebanus - Liefde En Formol in twee uitvoeringen degene die er staat (de eerste druk)
en degene die hier te zien is (cover) waar de uitleg bij opmerkingen moet komen te staan
"Oplage 50 exemplaren,
ter gelegenheid van de perspresentatie op 3 december 1996,
met verantwoordingspagina met de 2 afbeeldingen van de luxe edities"


Maar deze twee albums zijn "buiten de reeks uitgaven van":
Urbanus 68
Kiekeboe 76

Dus ofwel zet je de twee uitgaven van liefde en formol bij de reeksen kiekeboe,urbanus met een voorvoegsel alternatief album en doek je de aparte reeks op

ofwel laat je de aparte reeks staan van liefde en formol maar moet deze gekoppeld worden met Urbanus 68, Kiekeboe 76 EN als alternatieve titel reeks toegevoegd worden bij de twee reeksen zodat als je in de zoekfunctie urbanus of kiekeboe tikt de reeks liefde en formol ook verschijnt...

ik opteer het opdoeken van de aparte reeks een als alternatieve cover toevoegen bij beide reeksen (de twee uitgaven van liefde en formol)
want eigenlijk is kiekebanus geen reeks... maar een "buiten de reeks" album

;)
Geplaatst op 22/11/2008 Citeren
Avatar
T.I.A
Geplaatst op 22/11/2008
Crew
Avatar Veter
7841
als je Kiekebanus intikt krijg je alle albums die in de database zitten, dat is dus het probleem niet. De titel van 1 album kan geen alternatieve reekstitel zijn.

Maar nogmaals, want dat is me nog steeds niet duidelijk, zijn:

- Urbanus: Kiekebanus,
- Kiekeboe: Kiekebanus,
- Kiekebanus: Liefde en formol

allemaal hetzelfde album?
Omdat je eerst zei dat die hetzelfde zijn heb ik die nu allemaal gekoppeld, klopt dat dan?

http://www.stripinfo.be/strip.php?strip=12262
Geplaatst op 22/11/2008 Citeren
Avatar
Veter
Geplaatst op 22/11/2008
Crew
Avatar T.I.A
3656
Origineel geplaatst door Veter
als je Kiekebanus intikt krijg je alle albums die in de database zitten, dat is dus het probleem niet. De titel van 1 album kan geen alternatieve reekstitel zijn.

Maar nogmaals, want dat is me nog steeds niet duidelijk, zijn:

- Urbanus: Kiekebanus,
- Kiekeboe: Kiekebanus,
- Kiekebanus: Liefde en formol

allemaal hetzelfde album?
Omdat je eerst zei dat die hetzelfde zijn heb ik die nu allemaal gekoppeld, klopt dat dan?

http://www.stripinfo.be/strip.php?strip=12262


Ja hetzelfde album juist doe die opmerking weg bij liefde en formol en zet het bij de uitgave die ik nu invoer...
Dank u wel
Geplaatst op 22/11/2008 Citeren
Avatar
T.I.A
Geplaatst op 22/11/2008
Crew
Avatar Veter
7841
Oef, ok!

Dan nog Liefde en formol, dat album kan maar bij 1 reeks staan, als we de aparte reeks opheffen, moet het ofwel bij Urbanus, ofwel bij Kiekeboe. Vandaar dat de aparte reeks van Kiekebanus behouden mij eigenlijk geen slecht idee lijkt.
Geplaatst op 22/11/2008 Citeren
Avatar
Veter
Geplaatst op 22/11/2008
Crew
Avatar T.I.A
3656
Origineel geplaatst door Veter
Oef, ok!

Dan nog Liefde en formol, dat album kan maar bij 1 reeks staan, als we de aparte reeks opheffen, moet het ofwel bij Urbanus, ofwel bij Kiekeboe. Vandaar dat de aparte reeks van Kiekebanus behouden mij eigenlijk geen slecht idee lijkt.


Apart laten staan dan want het zit bij alle twee de reeksen in hun reeks opgenomen...
heb de tweede liefde en formol (herdruk) ingevoerd met de tekst juist de tekst weg doen bij het album van de eerste druk (degene die er al in stond)

;)
Geplaatst op 22/11/2008 Citeren
Avatar
T.I.A
Geplaatst op 22/11/2008
Crew
Avatar Veter
7841
Oef, dan zou het nu in orde moeten zijn. :)

(enkel spijtig dat al je covers die wat te klein waren, ze zijn allemaal wat vervormd bij het resizen, ik heb ze doorgelaten, maar ze zijn niet echt schitterend
Je hebt geen grotere exemplaren?)
Geplaatst op 22/11/2008 Citeren
Avatar
Veter
Geplaatst op 22/11/2008
Crew
Avatar T.I.A
3656
Origineel geplaatst door Veter
Oef, dan zou het nu in orde moeten zijn. :)


Hih juist de lege tekst Opmerking uitgave: moet ook nog weg niet alleen de inhoud :D
en dan klopt het als een bus ;)
Geplaatst op 22/11/2008 Citeren
Avatar
T.I.A
Geplaatst op 22/11/2008
Crew
Avatar T.I.A
3656
Origineel geplaatst door Veter
Oef, dan zou het nu in orde moeten zijn. :)

(enkel spijtig van al je covers die wat te klein waren, ze zijn allemaal wat vervormd bij het resizen, ik heb ze doorgelaten, maar ze zijn niet echt schitterend)


Weet ik maar het zijn héél zeldzame exemplaren vooral degene van liefde en formol en die blauwe cover ven die Eufraziekoffiepot :D
Geplaatst op 22/11/2008 Citeren
Avatar
T.I.A
Geplaatst op 22/11/2008
Crew
Avatar Veter
7841
Spatie blijven staan... :rolleyes:
Geplaatst op 22/11/2008 Citeren
Avatar
Veter
Geplaatst op 22/11/2008