hip hop / goa combination - beats - tryout !

Avatar mct
1
hey,
ik maak hiphop beats maar ik probeer hiphop/goa combination te doen, dus de beats hier en dan een goasfeertje te geven, er staan heel veel beats op men pagina, hieronder staat waar je ze kan beluisteren / downloaden.
veel plezier

www.soundclick.com/mctbeats




hier kunnen jullie men laatste cd downloaden

http://www.sendspace.com/file/u8qtbm

( zelf gerapte en zelf geschreven, beats heb ik hier niet zelf gemaakt )


enjoy
Geplaatst op 16/12/2008 Citeren
Avatar
mct
Geplaatst op 16/12/2008
Crew
Avatar Surya
13272
Ik luister helemaal niet naar hip hop of goa, maar ik maak wel reeds 12 jaar muziek op m'n slaapkamer. Op mijn myspace (ough, ik moet dat ding dringend updaten!) kan je enkele van mijn dingen horen. Ik ben er van overtuigd dat de meesten het maar niets zullen vinden :) Ze noemen dat pretty fucking hard drum 'n' bass :D

In elk geval wil ik je wat opmerkingen geven die misschien vrij negatief overkomen, maar als constructief bedoeld zijn.

- Alhoewel je tracks vaak hip hop breaks hebben lijken ze vaak meer op triphop of trance met breakbeats.
- De mastering van je tracks klinkt vaak niet erg strak. Er is best wat ruimte voor verbetering op het vak van EQ en compressie. Zorg ervoor dat de verschillende geluiden niet met elkaar moeten concureren in het zelfde frequensie spectrum.
- Vaak gebruik je iets te veel reverb. Dit kan lekker sappig klinken, maar zorgt niet bepaald voor een heldere mixdown. Bij reverb moet je denken: less is more. Voeg reverb toe en draai dan de hoeveelheid terug tot je het maar net meer kan horen, als je echt met reverb wil werken.
- Vaak gebruik je samples van film muziek of oude tracks. Op zich is daar niets mis mee (tenzij de eigenaars van het originele werk er niet blij mee zijn) maar gelieve wel te zorgen dat die samples in de zelfde maat zijn als de beats die je er over plakt. Vooral bij Gladiator viel me op hoe ontzettend uit de maat de filmmuziek was tegenover de beats. Zeer storend!
- Vele van je tracks hebben geen verhaal te vertellen. Ze beginnen met de beats, het hoofdthema komt aan bod, en dat smeer je dan over enkele minuten uit, zonder boeiende veranderingen in de structuur te brengen. Er zit weinig spanningsopbouw of variatie in, en bijgevolg gaan de tracks snel vervelen.

Bij deze hoop ik je wat goede aanwijzingen gegeven te hebben zonder je te veel de grond in geboord te hebben.
Geplaatst op 17/12/2008 Citeren
Avatar
Surya
Geplaatst op 17/12/2008