Welke opties bij collectiebeheer?

Crew
Avatar Surya
13269
Ik had graag geweten welke velden jullie graag zagen bij het collectiebeheer.
Boven heb ik al enkele gezet waar je op kan stemmen (je kan er meerdere selecteren), maar geef gerust nog nieuwe ideeën hieronder.
Geplaatst op 13/04/2006 Citeren
Avatar
Surya
Geplaatst op 13/04/2006
Crew
Avatar Gilles
44
Opmerkingsvak
Druk

Die zou ik persoonlijk kiezen.
Geplaatst op 13/04/2006 Citeren
Avatar
Gilles
Geplaatst op 13/04/2006
- Score

- Ik zou het uiterlijk van je eigen collectie graag nog wat mooier zien; liefst met afbeeldingen van de strips eigenlijk.

- Is het misschien ook mogelijk om het adres van je eigen collectie wat makkelijker te maken? Misschien ipv het lidnummer, de loginnaam?

Zijn maar suggesties hoor. Ik vind het nu al knap.
Geplaatst op 13/04/2006 Citeren
Avatar
carrejans
Geplaatst op 13/04/2006
Een heel bekend collectiebeheersysteem voor dvd's is de dvdprofiler van intervocative. Misschien dat je daar wat ideetjes uit kan halen.

http://www.intervocative.com/DVDCollection.aspx/carrejans
Geplaatst op 13/04/2006 Citeren
Avatar
carrejans
Geplaatst op 13/04/2006
Crew
Avatar Surya
13269
Origineel geplaatst door carrejans
- Ik zou het uiterlijk van je eigen collectie graag nog wat mooier zien; liefst met afbeeldingen van de strips eigenlijk.

Ik zal dit optioneel maken, bedankt voor de tip

Origineel geplaatst door carrejans
- Is het misschien ook mogelijk om het adres van je eigen collectie wat makkelijker te maken? Misschien ipv het lidnummer, de loginnaam?

Ah ja, ik zal zorgen dat het allebei werkt :)
Geplaatst op 13/04/2006 Citeren
Avatar
Surya
Geplaatst op 13/04/2006
Crew
Avatar Surya
13269
Ik had ook gedacht om op pagina's van strips zelf een sectie met collectieinfo te doen. Dan kan je, als je een strip aan het bekijken bent, daar meteen je collectie updaten voor die strip, zonder een omweg te maken langs het collectiebeheer zelf.
Geplaatst op 13/04/2006 Citeren
Avatar
Surya
Geplaatst op 13/04/2006
Crew
Avatar Surya
13269
Origineel geplaatst door carrejans
Een heel bekend collectiebeheersysteem voor dvd's is de dvdprofiler van intervocative. Misschien dat je daar wat ideetjes uit kan halen.

http://www.intervocative.com/DVDCollection.aspx/carrejans

Hmmm, voor zover ik kan zien kan je er niet zoveel bij instellen
- Nr in jouw collectie
- In wishlist
- Prioriteit in wishlist
Alle andere gegevens zijn gegevens van de DVD, niet van jouw collectie, of heb ik het mis?
Geplaatst op 13/04/2006 Citeren
Avatar
Surya
Geplaatst op 13/04/2006
Crew
Avatar Surya
13269
Ik heb het opmerkingsvak en het scorevak toegevoegd. Ze zijn echter niet aanwezig in de lijsten, wel op de pagina's van de strip zelf. Dit om 2 redenen
- In de lijst is nauwelijks nog plaats voor extra kolommen
- De opmerkingen zullen niet bij elke strip geplaatst worden (dat vermoed ik toch?) en zouden dus enkel overbodige ruimpte innemen.

Ik zit wel te denken om het datum vak in de lijsten, dat niemand lijkt te interesseren, weg te doen (het blijft toegankelijk op de pagina's van de strip zelf) en zo komt er plaats voor het score vak, dat me interessanter lijkt.

Wat denken jullie?
Geplaatst op 13/04/2006 Citeren
Avatar
Surya
Geplaatst op 13/04/2006
Ik heb een bedenking bij het plaatsen van afbeeldingen bij de strips, dit zou zonder twijfel grafisch aantrekkelijker zijn, maar het houdt ook een zware belasting in voor de server...
Geplaatst op 13/04/2006 Citeren
Avatar
nocturnalfrog
Geplaatst op 13/04/2006
Een gemiddelde score van de reeks zou ook handig zijn, zeker voor mensen die op zoek zijn naar een nieuwe reeks. (Deze score zou dan kunnen verschijnen bij de reeks zelf)

Het zou misschien ook handig zijn om zelf (als bezoeker/bekijker van een willekeurige collectie) te kunnen instellen hoeveel strips van een collectie er per pagina verschijnen.

Een soort "dichtklap-functie" voor de albums in de reeksen.
Geplaatst op 13/04/2006 Citeren
Avatar
nocturnalfrog
Geplaatst op 13/04/2006
Crew
Avatar Surya
13269
Origineel geplaatst door nocturnalfrog
Ik heb een bedenking bij het plaatsen van afbeeldingen bij de strips, dit zou zonder twijfel grafisch aantrekkelijker zijn, maar het houdt ook een zware belasting in voor de server...

Je kan al op de titel van een album klikken, en dan krijg je de afbeelding te zien (als die al ingegeven is), evenals de covertekst en nog wat andere dingen.
Geplaatst op 13/04/2006 Citeren
Avatar
Surya
Geplaatst op 13/04/2006
Crew
Avatar Surya
13269
Origineel geplaatst door nocturnalfrog
Een gemiddelde score van de reeks zou ook handig zijn, zeker voor mensen die op zoek zijn naar een nieuwe reeks. (Deze score zou dan kunnen verschijnen bij de reeks zelf)

Ah, misschien geen slecht idee, bedankt.
Geplaatst op 13/04/2006 Citeren
Avatar
Surya
Geplaatst op 13/04/2006
Crew
Avatar Surya
13269
Ik heb het datum vakje uit de lijst verwijderd zodat er plaats kwam voor het score vakje. De datum is wel nog beschikbaar op de strippagina's.
Geplaatst op 14/04/2006 Citeren
Avatar
Surya
Geplaatst op 14/04/2006
Origineel geplaatst door Surya
Origineel geplaatst door carrejans
Een heel bekend collectiebeheersysteem voor dvd's is de dvdprofiler van intervocative. Misschien dat je daar wat ideetjes uit kan halen.

http://www.intervocative.com/DVDCollection.aspx/carrejans

Hmmm, voor zover ik kan zien kan je er niet zoveel bij instellen
- Nr in jouw collectie
- In wishlist
- Prioriteit in wishlist
Alle andere gegevens zijn gegevens van de DVD, niet van jouw collectie, of heb ik het mis?


Hmm ja... :D
Strips en dvd's zijn natuurlijk ook niet hetzelfde.
Maar misschien kon het je wat ideetjes geven. Ik kon maar proberen.
Bij deze dvd-profiler zijn echter nog veel meer functies; maar die zitten verwerkt in het programmaatje dat je op je pc moet installeren. (is de echte "profiler")
http://www.intervocative.com/dvdpro/Info.aspx

Nog veel succes...
Geplaatst op 14/04/2006 Citeren
Avatar
carrejans
Geplaatst op 14/04/2006
Als andere zou ik willen specificeren:
Dat je kunt zien hoeveel andere gebruikers een bepaalde strip in hun bezit hebben.
Geplaatst op 15/04/2006 Citeren
Avatar
riebeenen
Geplaatst op 15/04/2006
Crew
Avatar Surya
13269
Origineel geplaatst door riebeenen
Als andere zou ik willen specificeren:
Dat je kunt zien hoeveel andere gebruikers een bepaalde strip in hun bezit hebben.

Dit kan je al zien op de pagina's van de stirps zelf, niet bij de reeks ;)
Geplaatst op 15/04/2006 Citeren
Avatar
Surya
Geplaatst op 15/04/2006
Crew
Avatar fluiten
7764
Aankoopprijs lijkt me wel leuk. Zie ik direct hoeveel ik uitgeef (aaargh)
Geplaatst op 20/04/2006 Citeren
Avatar
fluiten
Geplaatst op 20/04/2006
Crew
Avatar Surya
13269
Hehe, ok, ik zal het toevoegen
Geplaatst op 20/04/2006 Citeren
Avatar
Surya
Geplaatst op 20/04/2006
Crew
Avatar Surya
13269
Origineel geplaatst door carrejans
- Is het misschien ook mogelijk om het adres van je eigen collectie wat makkelijker te maken? Misschien ipv het lidnummer, de loginnaam?

Dit is nu gebeurd. Het zou nu beiden moeten werken. Indien er fouten optreden, gelieve me te verwittigen!
Geplaatst op 24/04/2006 Citeren
Avatar
Surya
Geplaatst op 24/04/2006