Jaartallen

Avatar mi-jah
1739
Zou het een idee zijn om naast het uitgavejaar zoals die nu vermeld wordt, ook het jaar van creatie (of hoe je het wil noemen) te vermelden?
Ik bedoel dus wanneer een strip geschreven/getekend werd.

Lijkt me wel erg leuk om te zien hoe lang een uitgave "leeft"... :)
Geplaatst op 10/01/2009 Citeren
Avatar
mi-jah
Geplaatst op 10/01/2009
Crew
Avatar Surya
13272
In 99% van de gevallen lijkt me dit totaal overbodig, omdat de eerste uitgave van een album het zelfde jaar verschijnt als waarin het afgewerkt werd
Geplaatst op 11/01/2009 Citeren
Avatar
Surya
Geplaatst op 11/01/2009
Ik vermoed dat mi-jah denkt aan diverse verhalen die zijn voorgepubliceerd in diverse stripbladen. Daar kan inderdaad wel eens een verschil in zitten.
Geplaatst op 11/01/2009 Citeren
Avatar
simonstrip
Geplaatst op 11/01/2009
Avatar mi-jah
1739
Origineel geplaatst door simonstrip
Ik vermoed dat mi-jah denkt aan diverse verhalen die zijn voorgepubliceerd in diverse stripbladen. Daar kan inderdaad wel eens een verschil in zitten.

Speelde zeker mee, maar leek me, zeker bij de oudere albums waarvan inmiddels veel verschillende uitgaven van in omloop zijn, wel lekker overzichtelijk.
Ook verkrijg je hiermee automatisch zicht op de 'werkelijke volgorde' (ik verwijs even naar de 2e suggestie die ik hier deed) van een reeks, die nu regelmatig in de war wordt gestuurd door de uitgeverijen, die albums niet altijd in de juiste volgorde op straat gooien! :)
Geplaatst op 11/01/2009 Citeren
Avatar
mi-jah
Geplaatst op 11/01/2009