Editor (Amerikaanse comics)

Crew
Avatar woelfie
4108
Volgende 2 functies staan nog niet in de databank, en komen frequent voor in mijn comics:
- Assistent editor
- Associate editor

Ik vroeg mij af of deze relevant genoeg zijn om te vermelden (ik denk het wel, aangezien ze samen met schrijver, tekenaar, kleuren, lettering en editor in de comic zelf vermeld worden, terwijl andere functies enkel in het piepklein in de colofon voorkomen).
Het lijkt mij in elk geval relevanter dan bestaande functies als "bediening scanner", "Algemeen directeur" (die toch niks aan de strip zelf heeft gedaan), "Dank aan" of "Idee vulkaanscene".

Anderzijds kunnen ze eventueel ook als "editor" ingevoerd worden.
Geplaatst op 19/01/2009 Citeren
Avatar
woelfie
Geplaatst op 19/01/2009
Crew
Avatar Veter
7841
Volgens mij werden die mensen tot nu toe inderdaad toegevoegd als "Editor". Ik heb dat in elk geval al gedaan. (Ook al omdat ik merkte dat in Engels databanken ook de assistenten als editors aangeduid worden)
Geplaatst op 19/01/2009 Citeren
Avatar
Veter
Geplaatst op 19/01/2009
Crew
Avatar woelfie
4108
OK bedankt
Dat maakt het mij in elk geval een stuk makkelijker
Geplaatst op 19/01/2009 Citeren
Avatar
woelfie
Geplaatst op 19/01/2009
Crew
Avatar cuppenh
1519
Origineel geplaatst door Veter
Volgens mij werden die mensen tot nu toe inderdaad toegevoegd als "Editor". Ik heb dat in elk geval al gedaan. (Ook al omdat ik merkte dat in Engels databanken ook de assistenten als editors aangeduid worden)



Inderdaad, zo heb ik het ook altijd gedaan. Voornamelijk omdat je inderdaad vanuit de diverse ´comics´-databanken alleen de functie Editor te zien krijgt en het bijna ondoenlijk is om dat verder te ontrafelen naar hoofd-, assistent- of associate-editor.

Maar het is me wel opgevallen dat vroeger één editor nodig was, terwijl er vandaag de dag minstens drie voor nodig zijn, om een comic uitgegeven te krijgen. Ook hier schijnt de manager-middenlaag behoorlijk dik te zijn geworden, geen wonder dat comics zo duur zijn?

:D
Geplaatst op 19/01/2009 Citeren
Avatar
cuppenh
Geplaatst op 19/01/2009
Crew
Avatar woelfie
4108
Kunnen jullie zo wat voorbeelden geven van goede Engelse databanken?
Covers zijn (meestal) te vinden (moeilijker voor losse comics), maar voor bijkomende gegevens ga ik uit van wat er in de comics zelf staat.
Ontbrekende nummers daarentegen...

En losse nummers bijbestellen kan wel via verschillende sites in de USA, maar ik heb daar nog geen (positieve of negatieve) ervaringen mee.
Geplaatst op 19/01/2009 Citeren
Avatar
woelfie
Geplaatst op 19/01/2009
Avatar spock
3030
Geplaatst op 19/01/2009 Citeren
Avatar
spock
Geplaatst op 19/01/2009
Crew
Avatar woelfie
4108
Waaw, die kende ik nog helemaal niet 8o

Bedankt!
Geplaatst op 19/01/2009 Citeren
Avatar
woelfie
Geplaatst op 19/01/2009
Avatar spock
3030
Graag gedaan.
Ik heb er al veel gegevens in opgezocht. Meestal ook met covers erbij.
Ik ben er geen lid.

Als je je lid maakt, kan je je volledige comicscollectie gratis op de site beheren. Maar dat kan hier ook ;).
Geplaatst op 19/01/2009 Citeren
Avatar
spock
Geplaatst op 19/01/2009