2009 : jaar van de stripverfilming (again ?)

Avatar spock
3030
citaat :

"I would argue that 'comic book movies' is its own genre now. And I'm not just talking about superheroes," said Jeff Katz, the former 20th Century Fox executive and comics writer who was a producer on this year's X-Men Origins: Wolverine . "For a decade, we had to educate the audience and Hollywood about the difference. They get the difference now. 300 was a comic book movie, but it wasn't a superhero movie. Men in Black, Ghost World, Sin City -- comic book movies, but not superhero movies. Look where we are versus where we were 15 years ago in terms of respect and even lip service. There's an applied respect for this medium and this form now. People get it."

Although in the past, many film-goers didn't realize non-superhero movies like Road to Perdition and A History of Violence (famously, on the latter, director David Cronenberg didn’t even know it was a graphic novel first) were based on comic books, that's starting to change as studios are more willing to use the comic connection in their marketing, as Universal did with Wanted last year.


Volledig artikel : newsarama

films :
Astro Boy
Kick Ass
Watchmen
Whiteout (heel goeie GN, dit ! ok Watchmen is dat ook, maar die is genoeg gekend) 8)
e.a.

http://i.livescience.com/images/Whiteout.jpg
Geplaatst op 21/01/2009 Citeren
Avatar
spock
Geplaatst op 21/01/2009
En natuurlijk 3D film van Sus & Wis: De Texas-rakkers :P
Geplaatst op 21/01/2009 Citeren
Avatar
belgianbingo
Geplaatst op 21/01/2009
Crew
Avatar T.I.A
3656
Whiteout (heel goeie GN, dit ! ok Watchmen is dat ook, maar die is genoeg gekend)


Bij deze met Banner en al nu ook in de databank :]
Geplaatst op 21/01/2009 Citeren
Avatar
T.I.A
Geplaatst op 21/01/2009
Avatar spock
3030
Great ! Thanx ! :]

Rucka verdient zijn plaats in gelijk welke databank.
De man schrijft altijd zeer goeie scenario's, al dan niet samen met Brubaker.
Gotham Central is een klein meesterwerkje.
En zijn 'Superman' en 'Elektra' boeken schijnen ook al zo goed te zijn.
Queen & Country is de top.

ok, dit ff terzijde.

euhm om toch wat op topic te zitten :

http://correctopinion.files.wordpress.com/2008/05/whiteout-poster.jpg

:D
Geplaatst op 21/01/2009 Citeren
Avatar
spock
Geplaatst op 21/01/2009
Avatar mi-jah
1739
Ik meen ooit opgevangen te hebben dat er van BONE ook n film zou komen... Iemand daar meer info over? ?(
Geplaatst op 22/01/2009 Citeren
Avatar
mi-jah
Geplaatst op 22/01/2009
Avatar spock
3030
Midden 2008 zou Warner Bros laten weten hebben dat ze geïnteresseerd zouden zijn om er eventueel ooit een film over te maken. Ze zouden rechten hebben gekocht (noteer : ik spreek in voorwaardelijke wijs steeds), maar zijn er nog niet uit of het een life action movie zou moeten worden of een animatie film.

Hollywoods development hell ... tussen de aankoop van rechten en het uitbrengen van een film kunnen jaaaaaaren zitten.

Nickelodeon heeft ooit een animatie film willen uitbrengen, ze waren al bezig met pre production, maar het project werd afgeblazen door onenigheid tussen de partijen : Smith was er niet tevreden mee dat de film uitsluitend voor kinderen zou zijn, en dat er popsongs zouden gebruikt worden in de film. ... ik kan 'm geen ongelijk geven. 8)
Geplaatst op 22/01/2009 Citeren
Avatar
spock
Geplaatst op 22/01/2009
Avatar mi-jah
1739
Bedankt voor de info, Spock! http://www.stripinfo.be/forum/images/icons/icon16.gif

Ik hoop iig dat het een animatie wordt, en dan wel op de manier zoals Smith het zelf zou willen zien! Ik ben ook bang dat het te flauw zou worden als alleen kinderen de doelgroep zouden zijn en er popsongs in werden gebruikt...
Dan vermoed ik dat we het woord 'popsongs' hier moeten interpreteren als Disney-achtige kwijl...
Er kan mijns inziens wel degelijk een boel goeds worden gedaan met ietwat obscuurdere pop/folk, die wél bij de sfeer van Bone zou passen...
Geplaatst op 22/01/2009 Citeren
Avatar
mi-jah
Geplaatst op 22/01/2009